Mag82 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei. Jeg er en kvinne på 29 år som sliter litt med meg selv og i parforholdet. Jeg har aldri gått til psylolog for det jeg plages med, men kunne tenkt meg noen råd i forhold til hvordan jeg bør takle disse situasjonene. Jeg er en utadvendt jente med godt humør og jeg har mange venninner. Jeg møtte min kjære for 5 år siden, og vi har vært samboere i ca 3 år (ingen barn). Jeg har bestandig vært opptatt av å være aktiv på fritiden (trening, kor, venner osv). Studiene har også tatt en tid da jeg har 8 års utdanning (en master og to bachelorgrader). Jeg holder nå på med masteroppgaven mens jeg jobber hundre prosent som spesialpedagog, og har det derfor til tider travelt. Min kjære har det også svært travelt da han jobber som ingeniør i et firma og jobber endel overtid. Derimot er vi som oftest med hverandre hver ettermiddag, og i helgene. Etter at kjæresten min var ferdig utdannet og begynte i jobb, merket jeg en radikal forandring hos han. Han fikk brått veldig mye selvtillit. Nå har han vært i arbeid i 1 og et halvt år (han begynte ikke i arbeid før han var 29 år og ferdig utdannet). Før dette har han livnært seg på poker og vært evighetsstudent. Når er han altså plutselig blitt "verdensmester", og i arbeid. Jeg er veldig glad på hannes vegne, og det hjelper godt på vår felles økonomi, men han er blitt så ekstremt selvsikker at jeg knapt kjenner han igjen. Jeg merker at jeg er blitt mer usynlig, og at han tar mye av plassen både hjemme og blant familie og venner. Jeg synes ofte det er deilig å være uten han, fordi han stjeler all oppmerksomheten. Jeg vet ikke om jeg er sjalu, eller om jeg føler meg liten i forhold til han. Men jeg merker at det sliter på meg at han bestandig skal være eksperten på alle områder det er snakk om. Mulig han er kjempesmart (alle vennene mine tror han er det), og han blir alltid hørt av alle for han kan så mye. Men det er litt slitsomt at han aldri slipper andre til enn seg selv. Når