Gjest Nappe eller la være? Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jentungen på 9 år har monobryn, og nå har hun begynt å få kommentarer om det på skolen. Hun er lei seg for dette og vil fjerne hårene mellom brynene. Jeg er usikker på både hva jeg skal si til henne, og om jeg skal etterkomme ønsket hennes. Jeg kan godt nappe for henne, men er usikker på om det er det riktige å gjøre - hun er så ung. Og i og med at de andre ungene allerede har begynt å henge seg opp i brynene hennes, så vil de kanskje oppdage det hvis hun plutselig ikke har monobryn lengre, og da blir hun kanskje en snakkis av den grunn? Mammahjertet mitt gråter litt av dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg hadde nappet naar hun selv uttrykker oenske om det... Men dette er det sterke meninger angaaende, saa det kommer nok motboer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Å nappe brynene er et så lite inngrep at det kan du godt gjøre. Bagataliser det for henne, så det ikke blir noen stor sak. Noen klipper håret, noen napper øyenbryn og noen gjør begge delet. Ingen grunn til at det skal bli samtaleemne på skolen, spesielt ikke hvis datteren din har svar på rede hånd. Du trenger ikke å "gråte i mammahjertet", dette er virkelig ingen stor sak. Napp i vei og ikke gjør mer utav det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg ville først forsøkt å forklarec henne at hun er flott som hun er. Det antar jeg du har forsøkt. Jeg ville nok hjulpet henne å nappe om hun ber om det, tror jeg. Det trengs jo ikke gjøres så veldig dramatisk, og det vokser jo ut igjen. Evt. permanent fjerning synes jeg bør vente til hun blir 18. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg hadde nappet. Lett. Min (snart) ni-åring klager litt over mørke hår på leggen, og det eneste jeg har sagt til henne er at når hun blir eldre skal vi vokse det. Den dagen det blir et problem, skal jeg betale voksing i salong for henne - for jeg ser jo at hun har mer mørke hår enn de fleste andre. I likhet med meg selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg hadde nappet. Barn kan henge seg opp i de mest utrolige ting, og vil sikkert legge merke til om hun har nappet også, men da føler hun seg sikkert "finere". I utgangspunktet synes jeg barn skal få være barn uten skjønnhetstyrraniet presset ned over hodene fra de er helt små- men må dessverre innse at sånn er ikke verden der ute..... PS- har selv anlegg for monobryn- lyse. begynte å nappe på gymnaset. Har aldri vært spesiellt opptatt av sminke etc. men prøver å holde brynene fra hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg hadde nappet. ) Det er en enkel sak, kanskje la frisøren gjøre det så hun føler seg litt ekstra fin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nappe eller la være? Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Takk for svar. Da blir det nok litt napping i ettermiddag. Jeg har nesten like kraftige øyebryn som datteren min, men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Takk for svar. Da blir det nok litt napping i ettermiddag. Jeg har nesten like kraftige øyebryn som datteren min, men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' Det er mye som har endret seg ja. Husker at vi på ungdomsskolen hørte om at i USA så begynte jentene med BH når de var 12 år!!!! Jeg brukte ikke BH i det hele tatt på ungdolsskolen, og det var først sommeren etter 1. klasse på videregående at jeg kjøpte min første. Og jeg var middels tidlig utviklet. Ingen i min klasse brukte BH på ungdomsskolen. Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ? Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 '' men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' Det er mye som har endret seg ja. Husker at vi på ungdomsskolen hørte om at i USA så begynte jentene med BH når de var 12 år!!!! Jeg brukte ikke BH i det hele tatt på ungdolsskolen, og det var først sommeren etter 1. klasse på videregående at jeg kjøpte min første. Og jeg var middels tidlig utviklet. Ingen i min klasse brukte BH på ungdomsskolen. Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ? Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30! ''Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30!'' Haha, jeg er eldre enn deg, og jeg og de fleste av mine venninner barberte leggene om sommeren fra vi var 16, i hvertfall :-). Tror også de med velutviklede bryster brukte BH på ungdomsskolen, selv hadde jeg ikke særlig behov for det... Det er jo også litt en motesak, på den tiden var det ansett litt "teit" å bruke BH - nå er det mote. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 '' men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' Det er mye som har endret seg ja. Husker at vi på ungdomsskolen hørte om at i USA så begynte jentene med BH når de var 12 år!!!! Jeg brukte ikke BH i det hele tatt på ungdolsskolen, og det var først sommeren etter 1. klasse på videregående at jeg kjøpte min første. Og jeg var middels tidlig utviklet. Ingen i min klasse brukte BH på ungdomsskolen. Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ? Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30! ''Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30!'' Jeg gikk på vgs på midten av 80-tallet og det var høyst vanlig å barbere legger og armhuler, de frekkeste tok bikinilinjen også. ) Hvis du ikke trengte å barbere leggene før etter at du var 30 er du nok velsignet med meget lys og sparsom vekst av kroppshår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Å holde en lang preken om at man skal akseptere seg selv som man er og andre klisjeer er i mine øyne en dramatisering. Helt udramatisk å nappe øyebryn. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 '' men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' Det er mye som har endret seg ja. Husker at vi på ungdomsskolen hørte om at i USA så begynte jentene med BH når de var 12 år!!!! Jeg brukte ikke BH i det hele tatt på ungdolsskolen, og det var først sommeren etter 1. klasse på videregående at jeg kjøpte min første. Og jeg var middels tidlig utviklet. Ingen i min klasse brukte BH på ungdomsskolen. Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ? Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30! ''Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ?'' En fordel med minitopper er at man slipper 'gnagsår' på brystvortene. Det kan være både vondt og plagsomt om man går med f.eks. en vid t-skjorte. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 '' men jeg begynte ikke å nappe før i 15 - 16-årsalderen mener jeg å huske. Før det var det ikke noe hverken jeg selv tenkte over, eller ble kommentert av andre. Litt trist hvordan krav om skjønnhet har endret seg de siste 20 - 30 årene... '' Det er mye som har endret seg ja. Husker at vi på ungdomsskolen hørte om at i USA så begynte jentene med BH når de var 12 år!!!! Jeg brukte ikke BH i det hele tatt på ungdolsskolen, og det var først sommeren etter 1. klasse på videregående at jeg kjøpte min første. Og jeg var middels tidlig utviklet. Ingen i min klasse brukte BH på ungdomsskolen. Nå har jeg forstått at jentene begynner med "minitopper i 11-12 års alderen her og, og BH ikke så lenge etterpå. Akkurat det gjør vel ingenting, vil tro at brystene holder fasongen bedre da :-) ? Og det med å barbere leggene - det var ikke mange som gjorde det heller på videregående. Tror bare ei av venninnene mine gjorde det. Selv begynte jeg med dette etter at jeg fylte 30! Hadde det omtrent prikklikt som deg da jeg vokste opp.... 11-åringen her går ALDRI uten sånn "minitopp" nå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hadde det omtrent prikklikt som deg da jeg vokste opp.... 11-åringen her går ALDRI uten sånn "minitopp" nå.... Og hun er flat som ei skjærefjøl foreløpig.... Det er vel bare sånn det er.... Lurer på når hun som er 6 nå skal begynne med sånt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cffdsfsd Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 NAPP!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg ville gjort det dersom jenta ønsker det. Jenta mi har nokså kraftig hårvekst på overleppa, og fikk ganske mye tyn for "barten" sin på skolen. Etter å ha vurdert det litt fram og tilbake (og spurt oraklene her inne om råd ;-) valgte jeg å fjerne behåringen hennes. Etter (i all ubeskjedenhet) å ha overbevist henne om at det ikke var henne det var noe feil med, men derimot de som ikke hadde vært så heldige å ha lært folkeskikk nok til ikke å kommentere andres utseende. Hun var veldig fornøyd med resultatet, og kommentarene på skolen stilnet før hårene rakk å vokse ut igjen. Så langt har det blitt med denne ene omgangen med hårfjerning. Hårene er for lengst vokst ut igjen, men hun har ikke bedt meg om å fjerne dem flere ganger. Om det er fordi hun nå vet at hun kan fjerne dem når som helst hun vil, har lært seg å drite i hva andre sier eller hun ikke har fått flere kommentarer, kan i grunnen være det samme. Hovedsaken er at hun er fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg ville gjort det dersom jenta ønsker det. Jenta mi har nokså kraftig hårvekst på overleppa, og fikk ganske mye tyn for "barten" sin på skolen. Etter å ha vurdert det litt fram og tilbake (og spurt oraklene her inne om råd ;-) valgte jeg å fjerne behåringen hennes. Etter (i all ubeskjedenhet) å ha overbevist henne om at det ikke var henne det var noe feil med, men derimot de som ikke hadde vært så heldige å ha lært folkeskikk nok til ikke å kommentere andres utseende. Hun var veldig fornøyd med resultatet, og kommentarene på skolen stilnet før hårene rakk å vokse ut igjen. Så langt har det blitt med denne ene omgangen med hårfjerning. Hårene er for lengst vokst ut igjen, men hun har ikke bedt meg om å fjerne dem flere ganger. Om det er fordi hun nå vet at hun kan fjerne dem når som helst hun vil, har lært seg å drite i hva andre sier eller hun ikke har fått flere kommentarer, kan i grunnen være det samme. Hovedsaken er at hun er fornøyd. Jeg husker den diskusjonen. Så godt å høre at det gikk så bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg ville gjort det dersom jenta ønsker det. Jenta mi har nokså kraftig hårvekst på overleppa, og fikk ganske mye tyn for "barten" sin på skolen. Etter å ha vurdert det litt fram og tilbake (og spurt oraklene her inne om råd ;-) valgte jeg å fjerne behåringen hennes. Etter (i all ubeskjedenhet) å ha overbevist henne om at det ikke var henne det var noe feil med, men derimot de som ikke hadde vært så heldige å ha lært folkeskikk nok til ikke å kommentere andres utseende. Hun var veldig fornøyd med resultatet, og kommentarene på skolen stilnet før hårene rakk å vokse ut igjen. Så langt har det blitt med denne ene omgangen med hårfjerning. Hårene er for lengst vokst ut igjen, men hun har ikke bedt meg om å fjerne dem flere ganger. Om det er fordi hun nå vet at hun kan fjerne dem når som helst hun vil, har lært seg å drite i hva andre sier eller hun ikke har fått flere kommentarer, kan i grunnen være det samme. Hovedsaken er at hun er fornøyd. Jeg husker også den diskusjonen. Så bra at det gikk så greit for jenta di! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg husker også den diskusjonen. Så bra at det gikk så greit for jenta di! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.