Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp vært hos legen etter at jeg hadde en spontanabort for 11 dager siden. Jeg trodde jeg hadde forberedt meg godt,for å få svar på mange spørsmål,men glemte selfølgelig noen.

(jeg fikk ingen informasjon på sykehuset)

For det første mente legen min at sannsynligheten var stor for at fosteret ikke var levedyktig. Da jeg fortalt at jeg hadde følt meg så rar/annerledes i forhold til tidligere svangerskap (3),bekreftet det teorien ytterligere,mente han. Kan man virkelig føle sånt på seg??

Så lurer jeg på med det med fostervann.Skjønner at det sikkert kan variere endel,men ...

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde en vannavgang dagen før aborten.Det skjønte jeg jo selvfølgelig ikke da.Men; Kan det være at jeg var lengre på vei enn det jeg trodde? Jeg hadde også skikkelige veer under aborten. Mener å ha lest at dette kun skjer med aborter som skjer senere i svangerskapet.(jeg var i uke 12)

I brevet fra sykehuset sto det at;

-U.L viste ingen sikre fosterrester intrauterint-

Hva betyr dette? Var det ikke noe foster?

Jeg så aldri noe selv,og ikke fikk jeg høre/se noe på sykehuset.... Lurer veldig på dette,da jeg selvfølgelig så på fosteret som en person allerede...

Så tilslutt har jeg et litt mer merkelig spørsmål. Jeg har i de siste 5-6 uker hatt en merkelig,vemmelig,liksom rastløs kløe i bena(!)

Dette er veldig plagsomt og ubehagelig.

Kan det ha noe med vann i kroppen /eller aborten å gjøre? Har igrunnen følt meg en smule opphovnet her og der,men det normaliserer seg vel nå etter aborten...

Bare lurer....

håper du kan svare meg!

Hilsen

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For det første mente legen min at sannsynligheten var stor for at fosteret ikke var levedyktig. Da jeg fortalt at jeg hadde følt meg så

rar/annerledes i forhold til tidligere svangerskap (3),bekreftet det teorien ytterligere,mente han. Kan man virkelig føle sånt på seg??

Hvis det er ved å bli abort vil det ikke dannes de vanlige svangerskapshormoner, det kan kvinnen kjenne, evt med mindre kvalme.

Så lurer jeg på med det med fostervann.Skjønner at det sikkert kan variere endel,men ... Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde en

vannavgang dagen før aborten.Det skjønte jeg jo selvfølgelig ikke da.Men; Kan det være at jeg var lengre på vei enn det jeg trodde?

Det kan jeg ikke svare på.

Jeg

hadde også skikkelige veer under aborten. Mener å ha lest at dette kun skjer med aborter som skjer senere i svangerskapet.(jeg var i uke

12)

I brevet fra sykehuset sto det at;

-U.L viste ingen sikre fosterrester intrauterint-

Hva betyr dette? Var det ikke noe foster? Jeg så aldri noe selv,og ikke fikk jeg høre/se noe på sykehuset.... Lurer veldig på dette,da jeg

Det betyr at det ikke har vært dannet skikkelig foster eller at det er abortert.

selvfølgelig så på fosteret som en person allerede...

Så tilslutt har jeg et litt mer merkelig spørsmål. Jeg har i de siste 5-6 uker hatt en merkelig,vemmelig,liksom rastløs kløe i bena(!) Dette er

veldig plagsomt og ubehagelig. Kan det ha noe med vann i kroppen /eller aborten å gjøre? Har igrunnen følt meg en smule opphovnet her og

der,men det normaliserer seg vel nå etter aborten... Bare lurer....

Det kan ha sammenheng med aborten/graviditeten, men da vil det fort gi seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...