Gjest Karl Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det er rundt tjue år siden symptomene og plagene mine dukket opp, i flere år gikk jeg og lurte på hva det kunne være som feilet meg. Jeg fikk muskelsmerter, kramper, rykninger i musklene, leddsmerter, såre ribber, ble fort irritabel, glemsom og ble dårlig dagen derpå hvis jeg drakk alkohol selv i moderate mengder. Våknet om natten etter rundt tre timers søvn (+/-) våt av svette og med dunkende hjerte. Noe måtte gjøres så jeg gikk til et privat legesenter og klaget min nød. De sendte prøver til utlandet, og etter lang tid kom der beskjed om at de hadde, ved å dyrke frem sporene (?) indikasjon på mulig Borrelia infeksjon (vagt). Jeg har dessverre ikke testresultatet, og papirene er blitt foreldet så de finner ikke meg i denne private helsetjenesten. Jeg fikk, etter å ha lagt frem mine problemer og klaget min nød, en time på Haugesund Sykehus. Det ble foretatt en ryggmargsprøve, blodprøver igjen, men intet ble påvist. Imidlertid kunne en klinisk undersøkelse samt indikasjonen på Borrelia gi et grunnlag for en behandling. Jeg fikk 14 dager intravenøs antibiotika behandling med påfølgende 14 dager med Doxylin (Oralt). Følte meg helt fin etterpå. Etter et par år dukket problemene opp igjen, og en ny behandling ble innvilget, med samme resultat. I 2006 fikk jeg intravenøs behandling og Flagyl som varte i over en måned etter at legen her på sykehuset hadde kontaktet Dr. Bjark i Tønsberg, som er en kapasitet på området, og han uttalte at han ikke kunne utelukke Borrelia. Det gikk da flere år før symptomene dukket opp igjen, til min store skuffelse. Prøvde da all slags naturmedisiner, salter, syrer og hvitløk, kanskje dette har hold det litt i sjakk? Imidlertid ble det verre for omtrent et år siden, og i høst kontaktet jeg sykehuset igjen. Min gamle kontakt hadde sluttet, og legen som hadde overtatt var ikke villig til å gi meg intravenøs behandling, men gikk til nød med på å skrive ut resept på en måneds behandling med Doxylin og Flagyl oralinntak. Denne behandlingen gav meg liten bedring, og jeg er derfor kommet litt i tvil om det er Borrelia infeksjon jeg har? Intet syntes å nytte. Nå er det tilbake til gamle tilstander som nevnt og en slags kvalmende ubehagelig følelse, dunkende hjerte som jeg kjenner helt ut i fingerspissene og nattlige svettetokter. Jeg harker også opp mye slim, kan det være noe med leveren som ikke vises på blodprøven? Hva i alle dager skal jeg finne på for å få gjort noe med dette? Hvordan kan jeg få sendt en blodprøve og få konstatert om det er Borrelia ? (Western Blot?) Det virker ikke som min fastlege tror at jeg har Borreliose, eller noen relaterte sykdommer, siden blodprøvene ikke viser noe positivt resultat. Jeg trenger desperat noen gode råd, dette er uholdbart å leve med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375268-mulig-borrelia-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.