Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, værsåsnill og svar.

jeg hadde sex for 8 dager siden, uten beskyttelse og går på p piller og har godt på det i 4 år, aller brukt beskyttelse. men denne gangen har jeg vært veldig beskymret, har prøvd og tatt en gravidstest etter 6 dager, og det sto ikke gravid, kjøpte en ny i dag? og jeg har ikke mensen før over neste uke, må jeg vente til da eller kan jeg ta en i morgen tili ? jeg blir bare mer nervøs av og vente lengre. er ikke noe symtomer i det heletatt, sitter og ser på nettet og da får jeg vont i kroppen. og ha den følelsen er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375306-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Forstår jeg deg riktig når du sier at du går på p-piller? Har du glemt piller, eller har du tatt de daglig? Om du ikke har glemt piller er sjansene minimale for at du er gravid.

Når det gjelder graviditetstester vil de gi utslag ca 2 uker etter befruktning, altså rundt den tiden man vanligvis vil vente mensen. Å ta tester nå bare dager etter samleie har ingen effekt, de vil ikke gi utslag så tidlig.

Men det er altså ikke noe du trenger å tenke på om det er sånn at du har tatt p-pillene som vanlig, for da er sjansene veldig,veldig små for at du er gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375306-gravid/#findComment-3293401
Del på andre sider

Forstår jeg deg riktig når du sier at du går på p-piller? Har du glemt piller, eller har du tatt de daglig? Om du ikke har glemt piller er sjansene minimale for at du er gravid.

Når det gjelder graviditetstester vil de gi utslag ca 2 uker etter befruktning, altså rundt den tiden man vanligvis vil vente mensen. Å ta tester nå bare dager etter samleie har ingen effekt, de vil ikke gi utslag så tidlig.

Men det er altså ikke noe du trenger å tenke på om det er sånn at du har tatt p-pillene som vanlig, for da er sjansene veldig,veldig små for at du er gravid.

Ja, jeg bruker og ta p-pillene mine, men for ca 3 uker siden glemte jeg og ta 2 tabletter før mensen, og heller hadde bynt på den første som gjør at jeg får mensen, når jeg merket det, tok jeg begge de to jeg hadde glemt. dagen etter hoppet jeg over den jeg hadde tatt feil sånn at jeg skulle komme på rett kjør. etter det har jeg tatt de hver dag uten.. så derfor jeg er usikker på dette. liv redd for å bli gravid som 18 åring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375306-gravid/#findComment-3293405
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...