Gå til innhold

Utslett som "kommer og går"

Anbefalte innlegg

Gjest Glennern

Hei Spesielt om morgenen, litt om kvelden har jeg et utslett lignende som jeg har vært bort brennesle, utslettet klør ikke. I løpet av noen timer utover dagen forsvinner det. Dette kan opptre på forskjellige steder, men har vært mest på innsiden av armene og nedover armhulene, men også i overkant og rundt skrittet. Jeg har vært hos hudlege for 10 dager siden, og han konstaterte umiddelbart at det var elveblest, og ga meg tabletter, han mente utslettet ville bli borte i løpet av noen dager. Det har ikke skjedd. Har Dere noen formening om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375315-utslett-som-kommer-og-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Typisk for elveblest er både at det er røde flyktige vabler som kommer og går, men også at det er veldig vanskelig å finne en bestemt utløsende årsak og utslettet forekommer nok ofte uten at det foreligger en bestemt allergi som årsak . I de fleste tilfeller kan det være snakk om en varighet på tilsammen noen dager, uker eller mer sjelden måneder. . Varer det over 1 år kalles det kronisk. Vanligst er å forsøke et eller flere antihistaminer for å holde det "i sjakk". Hvis store og vedvarende plager gis mer sjelden cortisonkurer av kortere varighet for å få det vekk. Evt får du gå tilbake til legen og diskutere hva du kan og bør gjøre ! Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...