Gå til innhold

Hvor lenge trekker livmoren seg sammen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Ikke for å skuffe deg, men det er det nok ikke. Men det tar tid for muskler og hud å trekke seg sammen hos mange. Selv hadde jeg en liten bulk rett overfor keisersnittarret til ca ett år etter. Da var den så og si borte. (Men nå er jeg gravid igjen da) Jeg tror det hjelper å trene magen (og ryggen). Da får du strammet opp musklene samt rettet opp eventuell dårig holdning, som gjerne gjør at magen stikker litt ekstra ut. Ellers må vi nok bare leve med at magen nok aldri blir akkurat like fast og spenstig som før graviditeten;-)

Trine Endsjø, jordmor

Livmoren har helt sikkert trukket seg godt sammen, men det er nok magemusklene som er litt slappere enn vanlig. I tillegg har du fått litt ekstra fettansamlinger på magen, noe alle får i svangerskapet. Det er meningen at ammingen etterhvert skal tære på dette. Prøv med litt sit-ups eller annen trening , så vil du etterhvert se at magen blir litt strammere. Det kan også tenkes at du må leve med en liten kul på magen. Du er slettes ikke den eneste mamman som har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...