bustebeisa Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 På en måte tenker jeg at det bare er å kjøre på. Kjenner flere som har den aldersforskjellen... Og for mange av dem fungerer det utmerket. Hvertfall for en periode. :-) Men jeg ser en del kvinner på 60 som pleier sin 80 år gamle mann. Samtidig ser jeg par som leker og koser seg sammen. :-) Likevel må jeg si at det er mange ting som gjør at jeg sikkert ville holdt meg borte fra å forelske meg i ham, om det hadde vært meg. Var 8 år mellom meg og min eks. Allerede ved den alderforskjellen så vistes ei lita generasjonskløft. Og dette selv om han var en ung man til sinns. Og jo da, det var artig å høre ham og venner fortelle røverhistorier fra oppvekseten de hadde sammen, men etter hvert kunne jeg faktisk føle meg litt utenfor. Og når andre under her snakker om det å dra i selskap til 50 åringer når du selv er 30... Så kan jeg også si at jeg koser meg med mennesker i alle aldre, men helt naturlig vil jeg ikke tro at det føles alltid. Tviler på at han også vil kose seg like mye på fest sammen med dine venner. Var selv på fest, sjåfør riktig nok, sammen med niese som er seks år yngre enn meg. Og når vi var sammen med venner av henne på hennes alder og disse hadde med seg jenter som var 5-6 år yngre, ja så var jeg glad da jeg kunne dra hjem. Har noe med hva man prater om og hvordan man oppfører seg.... :-) Så... om du velger å gå for det, lykke til. Kos deg masse og nyt mannen. :-) Hadde det vært meg, ville jeg skygget banen før jeg hadde falt for mye for ham. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''Men det er ikke sikkert at konene til kameratene hans på +/-40 synes det er så ok at han tar med seg en 23-åring i selskapene deres...'' Jeg tror ikke det skal være noen problem. Uten at jeg skal si det med sikkerhet. Denne mannen er veldig skjenert og har så vidt jeg vet aldri vært i ett forhold før. Han tør knapt å snakke med det motsatte kjønn. Slik var han mot meg også. Men nå har han blomtret skikkelig. Han skravler i vei og vi har det skikkelig hyggelig. Jeg tror familie og venner heller setter pris på å se han lykkelig med en yngre kjæreste, en å leve resten av livet som ungkar. Men det er mine tanker. ''Du kunne vært datteren til flere av dem antagelig, og jeg tipper mange av dem vil behandle deg deretter også. Det er ganske kjipt...'' Det er nok en mulighet for at jeg blir behandlet som "jentungen". Men tenker litt slik at det må en nesten bare regne med. Tror du ikke det vil gå seg til etter hvert? ''Det er nok en mulighet for at jeg blir behandlet som "jentungen". Men tenker litt slik at det må en nesten bare regne med. Tror du ikke det vil gå seg til etter hvert?'' Jeg følte at jeg ble behandlet som jentungen da jeg var 23 og de var over 30. Konene deres var også over 30. Jeg følte meg som jentungen selv også. De var en sammensveiset gjeng da jeg kom inn i bildet og jeg tror nok de tenkte at mannen min hadde vært på barnerov. Dette har jo gått seg til med årene og aldersforskjellen har blitt mer hvisket ut, men forsatt føler jeg at de tenker mer på det enn det jeg selv gjør. Jeg får fortsatt kommentarer om at jeg er ung i en alder av 45.Og jeg føler at når jeg er sammen med egne venner, så er vi mer på bølgelengde. Det føles mer naturlig, selv om samværet med de på 54 ikke er et problem det heller. Med en aldersforskjell på 18 år, ville jeg vært svært skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ei lita jente Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg var i et forhold med omtrent samme aldersforskjell da jeg var på din alder. Fordelene: Han hadde et hav av livserfaring og en ro jeg savnet, mens jeg fikk ham til å livne til og føle seg yngre. Vi utfylte hverandre godt. Og så ble man jo veldig dullet med fordi man var ung og fresh;) Ulemper: Jeg passet overhodet ikke i i vennekretsen hans. Alle koner og kjærester var mye eldre enn meg, alle hadde unger, og ingen var særlig interessert i å innlemme meg i vennegjengen. Han var barnløs og overklar for barn og hele pakka, og det var ikke jeg. Etterhvert ble det et problem med all livserfaringen hans, og det at jeg hadde så mye jeg fortsatt ville oppleve. Han var jo ferdig med alt det der for lenge siden. Takk for at du ville dele dette. Veldig godt å lese andres erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 For meg hadde det neppe vært aktuelt. For min del er det viktig med en felles "bakgrunn" i betydning av at vi var barn og unge på nogenlunde samme tidspunkt f.eks. Men om dere begge føler at dette er Den Store Kjærligheten så er det jo bare å prøve! ) ''For min del er det viktig med en felles "bakgrunn" i betydning av at vi var barn og unge på nogenlunde samme tidspunkt f.eks.'' Hvorfor betyr det noe særlig? De skjønner jeg ikke. Skjønner det kan være kjekt med samme referanserammer, men at det har stor betydning i et parforhold mener jeg ikke. Forøvrig litt skeptisk til så stor alderforskjell av helt andre grunner. Men de kan jo ha det fantastisk sammen i 20 år før aldersforskjellen kanskje blir langt mer tydelig enn i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''For min del er det viktig med en felles "bakgrunn" i betydning av at vi var barn og unge på nogenlunde samme tidspunkt f.eks.'' Hvorfor betyr det noe særlig? De skjønner jeg ikke. Skjønner det kan være kjekt med samme referanserammer, men at det har stor betydning i et parforhold mener jeg ikke. Forøvrig litt skeptisk til så stor alderforskjell av helt andre grunner. Men de kan jo ha det fantastisk sammen i 20 år før aldersforskjellen kanskje blir langt mer tydelig enn i dag. ''Hvorfor betyr det noe særlig? De skjønner jeg ikke. Skjønner det kan være kjekt med samme referanserammer, men at det har stor betydning i et parforhold mener jeg ikke.'' Jeg liker at vi har en slags felles bakgrunn når det kommer til denslags, men jeg får ikke helt til å forklare hvorfor. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''Det er nok en mulighet for at jeg blir behandlet som "jentungen". Men tenker litt slik at det må en nesten bare regne med. Tror du ikke det vil gå seg til etter hvert?'' Jeg følte at jeg ble behandlet som jentungen da jeg var 23 og de var over 30. Konene deres var også over 30. Jeg følte meg som jentungen selv også. De var en sammensveiset gjeng da jeg kom inn i bildet og jeg tror nok de tenkte at mannen min hadde vært på barnerov. Dette har jo gått seg til med årene og aldersforskjellen har blitt mer hvisket ut, men forsatt føler jeg at de tenker mer på det enn det jeg selv gjør. Jeg får fortsatt kommentarer om at jeg er ung i en alder av 45.Og jeg føler at når jeg er sammen med egne venner, så er vi mer på bølgelengde. Det føles mer naturlig, selv om samværet med de på 54 ikke er et problem det heller. Med en aldersforskjell på 18 år, ville jeg vært svært skeptisk. Dette tror jeg nok kommer veldig an på vennekretsen og på personligheter. Mannen min er 7 år eldre enn meg, og da jeg var 21 og han 28 følte jeg det som du beskriver her, men etter 2-3 år følte og føler jeg at den forskjellen ble visket helt ut. For oss førte nok aldersforskjellen til at jeg fikk barn noe tidligere enn jeg ellers ville gjort, slik at våre barn er på alder med hans venners barn og mine venners barn er noe yngre. Det har nok bidratt til at vi er fint på bølgelengde med hans venner og har aldri vært problematisk for oss, men det blir jo litt annerledes når aldersforskjellen er mye større. Det kan sikkert også være et element at jeg aldri har vært spesielt ungdommelig ;-), og at jeg har ganske lik bakgrunn som mannen min og vennene hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. Det var da voldsomt til nedlatende innlegg. Det kan da passe for mange selv om det ikke gjør det for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ok, trekk gjerne fra skjelvende og snublende, de sover sikkert når de har kommet seg hjem fra en slitsom tur til biblioteket. Det gjenstående er fortsatt ikke noe scoop for meg. Du får bare håpe på at du selv er frisk og rask når du er 65 år da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Dette tror jeg nok kommer veldig an på vennekretsen og på personligheter. Mannen min er 7 år eldre enn meg, og da jeg var 21 og han 28 følte jeg det som du beskriver her, men etter 2-3 år følte og føler jeg at den forskjellen ble visket helt ut. For oss førte nok aldersforskjellen til at jeg fikk barn noe tidligere enn jeg ellers ville gjort, slik at våre barn er på alder med hans venners barn og mine venners barn er noe yngre. Det har nok bidratt til at vi er fint på bølgelengde med hans venner og har aldri vært problematisk for oss, men det blir jo litt annerledes når aldersforskjellen er mye større. Det kan sikkert også være et element at jeg aldri har vært spesielt ungdommelig ;-), og at jeg har ganske lik bakgrunn som mannen min og vennene hans. ''For oss førte nok aldersforskjellen til at jeg fikk barn noe tidligere enn jeg ellers ville gjort, slik at våre barn er på alder med hans venners barn og mine venners barn er noe yngre. Det har nok bidratt til at vi er fint på bølgelengde med hans venner og har aldri vært problematisk for oss'' Det er det samme i vårt tilfelle. Selv om jeg er yngre enn dem, har vi barn på samme alder. Nå sa jeg heller ikke at det var problematisk for meg selv om jeg føler meg mer på bølgelengde med egne venner på egen alder. Klarer ikke å beskrive hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du er i det minste voksen, og vet hva du går til. Jeg vet om et par med samme aldersforskjell. De ble sammen da hun bare var 15. Det syns jeg er litt kvalmende. Men de har nå levd sammen i 30 år, og hatt det godt sammen. Så det kan funke. Selv lot jeg være å li sammen med en som var 13 år eldre enn meg da jeg var 20, fori jeg tenkte på hvor ille det ville bli når jeg var 60 og han en gammel mann på 73. Men i ettertid har jeg angret. For hvem vet hvor lenge det ville ha vart? Mange skiller seg før de har vært gift i 7 år. Jeg kunne fått 5 hærlige år med ham, f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest quera Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''Men det er ikke sikkert at konene til kameratene hans på +/-40 synes det er så ok at han tar med seg en 23-åring i selskapene deres...'' Jeg tror ikke det skal være noen problem. Uten at jeg skal si det med sikkerhet. Denne mannen er veldig skjenert og har så vidt jeg vet aldri vært i ett forhold før. Han tør knapt å snakke med det motsatte kjønn. Slik var han mot meg også. Men nå har han blomtret skikkelig. Han skravler i vei og vi har det skikkelig hyggelig. Jeg tror familie og venner heller setter pris på å se han lykkelig med en yngre kjæreste, en å leve resten av livet som ungkar. Men det er mine tanker. ''Du kunne vært datteren til flere av dem antagelig, og jeg tipper mange av dem vil behandle deg deretter også. Det er ganske kjipt...'' Det er nok en mulighet for at jeg blir behandlet som "jentungen". Men tenker litt slik at det må en nesten bare regne med. Tror du ikke det vil gå seg til etter hvert? ''Denne mannen er veldig skjenert og har så vidt jeg vet aldri vært i ett forhold før.'' Dette hadde gjort meg skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. ''Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. '' Skjønner du har dårlig erfaring med 80-åringer :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ei lita jente Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''Denne mannen er veldig skjenert og har så vidt jeg vet aldri vært i ett forhold før.'' Dette hadde gjort meg skeptisk. Ja, meg også, i starten. Tenkte ikke tanken på at han kunne være noe for meg i det hele tatt. Men etter å ha blitt kjent med han så har det forandrett seg. Han har blitt mye mer selvsikker og prater normal, om man kan si det slik. Og jeg føler at jeg kan være 100% meg sammen med han. Han er en oppegående mann, full jobb og driver eget firma. Her "kjenner" alle alle, og hadde det vært noe muffens med han, hadde jeg definitivt hørt det for lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ei lita jente Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 ''Denne mannen er veldig skjenert og har så vidt jeg vet aldri vært i ett forhold før.'' Dette hadde gjort meg skeptisk. Kan føye til at det er ikke flust av damer å velge på her. Tror nok "gøy på landet" skulle tatt med damene sine hit for å si det slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. Herregud, hva er det for noe å si? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. Du har ikke truffet min 82-årige nabo, skjønner jeg. Hun er sprek som et uvær. Bor i Afrika i vinterhalvåret. Langt inne i bushen der hun fungerer som jordmor og lege for de innfødte. I sommerhalvåret bor hun hjemme, men vi ser ikke stort til henne for hun er stadig på farten og reiser land og strand rundt. Hun kunne i grunnen trengt en mann som var 18 år yngre som kunne holdt henne med selskap, så hun slapp å reise alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. Jeg synes du er ufin og nedlatende. Ok, så er det ikke helt 18 år mellom meg og min mann, men ikke sånn voldsomt langt unna. Jeg nærmer meg 50 og han nærmer seg 65 - og jeg føler meg ikke så veldig mye yngre enn ham. Men nå har vi jo levd sammen i nærmere 25 år. Om man blir forelsket i noen - og etterhvert elsker dem, kan man da ikke tenke sånn. Det er jo selvsagt større sjanse for at han eldes fortere, men hun kan jo f.eks. rammes av en sykdom og bli pleietrengende. Livet kommer ikke med garantier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg synes du er ufin og nedlatende. Ok, så er det ikke helt 18 år mellom meg og min mann, men ikke sånn voldsomt langt unna. Jeg nærmer meg 50 og han nærmer seg 65 - og jeg føler meg ikke så veldig mye yngre enn ham. Men nå har vi jo levd sammen i nærmere 25 år. Om man blir forelsket i noen - og etterhvert elsker dem, kan man da ikke tenke sånn. Det er jo selvsagt større sjanse for at han eldes fortere, men hun kan jo f.eks. rammes av en sykdom og bli pleietrengende. Livet kommer ikke med garantier. ''Ok, så er det ikke helt 18 år mellom meg og min mann, men ikke sånn voldsomt langt unna. Jeg nærmer meg 50 og han nærmer seg 65 - og jeg føler meg ikke så veldig mye yngre enn ham. Men nå har vi jo levd sammen i nærmere 25 år. Om man blir forelsket i noen - og etterhvert elsker dem, kan man da ikke tenke sånn. Det er jo selvsagt større sjanse for at han eldes fortere, men hun kan jo f.eks. rammes av en sykdom og bli pleietrengende. Livet kommer ikke med garantier.'' Applaus! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Lurer veldig på om du har tenkt nøye gjennom en ting: Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse. Gudd løkk. ''Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse.'' Æsj, for et syn på gamle mennesker:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 ''Når han er 60, er du bare 42, når han er 70 er du bare 52, og ikke minst: Når han er en 80 år gammel inkontinent, skjelvende, snublende, impotent, halvdøv, sovende rullatorbruker som klager over at det trekker til tross for 26,5 graders innetemperatur, har du såvidt begynt å glede deg til en aktiv pensjonisttilværelse.'' Æsj, for et syn på gamle mennesker:-( Det er jo ganske mange åttiåringer som er omtrent der? Synd men sant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375580-fordelerulemper-18-%C3%A5rs-alderforskjell/page/2/#findComment-3296812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.