Gå til innhold

Vurderer operasjon av brystene

Anbefalte innlegg

Gjest kakaduefo

Hei! Jeg hadde i sin tid flotte pupper, men etter to graviditeter med etterpåfølgende amming, er det nærmest bare vrengte bukselommer igjen. De er både flatere og med mer heng og jeg vurderer derfor å få gjort et løft. I den forbindelse har jeg noen spørsmål: 1. Regnes dette som en stor operasjon? 2. Jeg er svært skeptisk til silikon. Er saltvann like bra? 3. Er resultatene av slike løft gode? Ser det naturlig ut? 4. Kommer arret på undersiden av brystet? Blir det stort? 5. Flytter dere brystvorten etter eller vil den automatisk løftes med når dere legger inn protesene? 6. Er det økt fare for kreft etter slike operasjoner? Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375593-vurderer-operasjon-av-brystene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har løftet uten innlegg. Brystknoppene flyttes opp ja, arrene komme rundt brystknoppen og ned, hos noen under brystet også, slik at det danner et anker. Avhengig av hva slags teknikk kirurgen bruker, som igjen er avhengig av hva som passer best på deg.

Størrelse, hudtype, vekt osv. Jeg vet ikke helt hva som avgjør teknikk, men antar det tilpasses den enkelte.

Arret mitt er hvitt og nokså usynlig nå. Jeg har ikke arr under brystet, kun rundt brystknoppen og ned. Tre år siden til sommeren. Resultatet er veldig pent. Noe nedsatt følelse.

Med innlegg er en mye større operasjon med mer risiko. Saltvann skvulper og lager lyder har jeg hørt. :0) Forøvrig er risiko for infeksjoner og kapseldannelse samme som for silikon.

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det er litt uklart for meg om du referer til brystløft eller proteser eller begge deler. Ingen av operasjonene er store kirurgiske inngrep, men begge har jo sin risiko som er beskrevet på en rekke nettsteder. Når det gjelder saltvannsproteser, vil de alltid være mindre naturlige i konsistensen, og føles hardere og mer skvalpete enn silikonfylte. Dette vil bli mindre fremtredende om du har mye brystvev i utgangspunktet (bedre dekke utenpå protesene).

Resultatene kan være gode eller mindre gode avhengig av anatomi, operasjon som blir valgt, operatøren, og "øyet som ser". Ikke glem at det er ganske forskjellig oppfatning av hva som er vellykket. Noen vil ha et litt hengende bryst uten arr, andre vil ha et høyere selv om arrene kan være godt synlige osv. osv. Ved brystløft kommer arret rundt brystvorten, og som oftest også under denne. Proteser alene vil nok løfte brystvorten en tanke fordi det fyller brystet, men ønskes det brystløft, må brystvorten flyttes med tilhørende arr rundt. Det er ikke påvist økt fare for brystkreft etter slike operasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...