Gå til innhold

Hvorfor kommer disse smærtene?

Anbefalte innlegg

Gjest Vondt over hele meg.

Hei. Jeg er 33 år og har slitt med alvolig astma siden barneårene. Astmaen min er blitt værre med årene og jeg synes ikke medisinene mine har god nok efekt. Jeg bruker pr.idag ventoline, atrovent, seretide, singular og avamys. Nå skal atroventen ut av markedet og jeg vet ikke mine arme råd på hvordan jeg skal greie meg uten. Har prøvd det meste innen astma medisiner men de hadde for dårlig efekt så jeg ble tilbakesatt på de gammle igjen. Jeg har også ventoline og atrovent jeg bruker på forstøver i tilegg under forkjølelse ol. Jeg ble i 2007 plaget med sterke smerter som kommer i brystet. (tror legene skriver thorax) Disse smertene er sinnsykt smertefulle og jeg tror faktisk min siste time er kommet når de dukker opp. Jeg får smerter i hele overkroppen, kan ikke ha klær liggende mot kroppen, jeg kaldsvetter og kaster opp pga at smærtene blir for inntense. Disse smærte anfallene har ofte en varighet på 13-14 timer og er ubeskrivelig vonde. Jeg har vært i ct, røngen, ultralyd osv for å se om de kunne finne ut hva dette kommer av men fikk ingen svar på det. Jeg ble informert at de kunne avkrefte kreft og hull på spiserøret som de mistenkte først. Jeg fikk også bekreftet at dette ikke var gallestensanfall. Min lungelege kunne antyde at dette kunne komme av min alvolige astma og fibromyalgi, å at dette var noe jeg desverre måtte lære og leve med. Jeg er nå henvist til utredning for bechterev, å mistenker kanskje at disse smærtene kan skyldes dette. Kan det være flere årsaker til at disse smærtene dukker opp? Jeg får disse smærtene om jeg overanstrenger meg, bruker armene mye, men har også fått de mens jeg sover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375682-hvorfor-kommer-disse-sm%C3%A6rtene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...