Gjest En nysgjerrigper Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei Jeg får stadig hvite væskefylte kviseaktige prikker på forhuden, ca. 1-2mnd mellom hver gang. Det blir sår når jeg prøver å pelle de bort, som blir borte etter noen ukers tid. Det kan komme 1-5 prikker hver gang på samme område, men det kan variere om det kommer utenpå forhud på penis eller noen cm. ovenfor penis i hårsamling mot mage eller begge steder. Det er tendens til litt kløe hvis jeg får det ved hårsamling, ellers er det ingen smerter eller problemer bortsett fra at de er der. Jeg har fått 2 barn siste 4 år så det er vel ingen sterilitet i bildet. Kona har jo også lurt på hva dette er, men dette fikk jeg muligens etter et ubeskyttet samleie før jeg traff henne. Jeg har hatt dette i ca.12 år og var hos lege for 7-8 år siden uten at noen tester ble tatt, men fikk beskjed om at legen visste ikke hva det kunne være. Det er litt flaut med tanke på offentlig dusjing etc, men ønsker nå et svar på om det er en kur jeg kan ta for å bli kvitt dette eller hva det kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375688-hvite-v%C3%A6skefylte-kviseaktige-prikker-p%C3%A5-forhuden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei, Det er selvfølgelig umulig for meg å stille nen diagnose, basert bare på din beskrivelse, yten å ha sett dine prikker. Jeg kan bare gi en relativt rund og generell vurdering. Beskrivelsen din peker (for meg) i retning av at det er en infeksjon som forårsaker prikkene. Jeg ville tippe på bakterier. Hvordan du har "erhvervet" disse er ikke så godt å si, men det er slett ikke nødvendig at de kom til deg via seksuell kontakt. Vi har en rikholdig bakteriell flora omkring på vår genitalia, og noen av disse bakteriene er mulig patogene, dvs. de kan forårsake infeksjon under spesielle omstendigheter. F. eks. om det oppstår noen rifter eller mekanisk skade på slimhinnen eller huden. De vanligste vbakerier som forårsaker slike lokale infeksjoner er stafylokokker og streptokokker. Min anbefaling er at neste gang du får slike kviseaktige prikker går du til legen og får han/henne til å ta en prøve til bakteriologisk undersøkelse. Min tips er at de vil finne noen bakterier, og at disse kan behandles med antibiotika, gjerne lokalt med salve e.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375688-hvite-v%C3%A6skefylte-kviseaktige-prikker-p%C3%A5-forhuden/#findComment-3297890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.