Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg har vært med på årets shoppingtur med svigerinner og mor. Jeg grudde meg, men gledet meg til å føle meg sånn vanlig dame (og i mitt hodet flink). Og tenkte, dette går jo fint, siden turen er lagt til tidlig en mandagsmorgen og har vært planlagt lenge og jeg vet det er stillere i byen på en sånn dag. Jeg hygget meg med å se på ting, kjente meg ikke sliten, tenkte på ting og fikk ideer, men jeg må jo tenke jeg, ja ganske så lenge før jeg kjøper noe jeg ikke har tenkt på, ja for jeg er ikke spontan. Og mine svigerrinner handlet og lo og spøkte og jeg ble mer og mer klar over at jeg hadde ingen poser, så jeg tenkte, må jo finne noe, men alt må jeg jo tenke på, selv den minste ting. Så kom jeg hjem, en hel dag på byen, ingenting kjøpt, og nå føler jeg meg trist og ikke kan min mann skjønne det. han sier bare det er fint jeg ikke kjøper ting uten å tenke på om vi virkelig trenger det. Vi var heller ikke i sånne butikker som jeg hadde ting jeg skulle kjøpe, ikke Clas Ohlson, teknikkmagasinet eller enklere hverdag eller lekebutikken eller Jernia, bare butikker som man skal se i, for ingenting av det var sånne ting jeg hadde tatt stilling til om jeg trengte. Jeg er likevel glad for turen fordi jeg så noen ting jeg tenker på og jeg vet nå hvilke butikker det var i, så kan jeg tenke enda mer på om jeg skal kjøpe det. Hvordan mine svigerinner kan bråbestemme seg for noe de aldri har sett før og der og da kjøpe det og bli glade, skjønner jeg ikke, men jeg skulle ønske jeg var sånn, selv om min mann ikke ønsker det. Kanskje skal jeg gå en dag alene og bare bråbestemme meg for det første jeg ser på kremmerhuset, kjøpe det og prøve å se om det fungerer, jeg vet ikke, men jeg vil bare så gjerne være så spontan og morsom. Hvis jeg gjør det, må jeg lukke øynene og holde pusten foran kassen og hvis kassamenneske spør hvorfor jeg ikke vil se skal jeg si, "jeg vet ikke hva jeg kjoper og om jeg trenger det, men jeg tar en råsjanse". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes det er er bra egenskap å kunne være på shoppingtur, uten å gå amok med bankkortet. Jeg er heller ikke av den typen som svir av penger i øst og vest. Jeg tenker gjennom hva jeg/vi har behov for, og kan gjerne myse i butikker, uten å handle. Kanskje får jeg noen ideer underveis, men drar gjerne hjem og sjekker forbrukertester og priser på nettet, før jeg handler. Når det gjelder klær til meg selv, kan jeg gjøre noe mer spontane innkjøp, men det eneste jeg handler "dyrt", er yttertøy på sportbutikker, og skikkelige sko. Jeg har et par venninner som er stikk motsatt av meg, når det gjelder innkjøp. De kjøper og kjøper, og er stadig blakke. Og skap og skuffer bugner over. Hva er vitsen med det? Å kjøpe unødvendig mye er bare tull, og medfører rot for min del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Var dere bare i sånne butikker som selger skrammel (kvasi-interiør og smådingser), så skjønner jeg deg veldig godt. Jeg er helt enig med mannen din - ingen grunn til å kjøpe noe man ikke trenger. Hvis du ser senere at noe av det de kjøpte, funker bra hjemme hos dem, kan du jo gå tilbake alene senere. Jeg får aldri være med svigerinnene mine når de er på shopping, og det er helt greit for alle parter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg er heller ikke så spontan og kjøper stort sett ikke ting vi ikke trenger. Det gjør meg ikke noe å være på handletur med venninner og ikke kjøpe noe selv, det har jeg vært flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Var dere bare i sånne butikker som selger skrammel (kvasi-interiør og smådingser), så skjønner jeg deg veldig godt. Jeg er helt enig med mannen din - ingen grunn til å kjøpe noe man ikke trenger. Hvis du ser senere at noe av det de kjøpte, funker bra hjemme hos dem, kan du jo gå tilbake alene senere. Jeg får aldri være med svigerinnene mine når de er på shopping, og det er helt greit for alle parter. Heh, gavebutikker... hva er poenget liksom... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg kan kjøpe ting spontant, men liker ikke slike shoppingturer med flere. Er i det hele tatt ikke god på shopping - det holder gjerne med en butikk eller to i slengen. Synes ikke det virker som noen stor "mangel" å ikke like eller kunne shoppe på denne måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg synes det er er bra egenskap å kunne være på shoppingtur, uten å gå amok med bankkortet. Jeg er heller ikke av den typen som svir av penger i øst og vest. Jeg tenker gjennom hva jeg/vi har behov for, og kan gjerne myse i butikker, uten å handle. Kanskje får jeg noen ideer underveis, men drar gjerne hjem og sjekker forbrukertester og priser på nettet, før jeg handler. Når det gjelder klær til meg selv, kan jeg gjøre noe mer spontane innkjøp, men det eneste jeg handler "dyrt", er yttertøy på sportbutikker, og skikkelige sko. Jeg har et par venninner som er stikk motsatt av meg, når det gjelder innkjøp. De kjøper og kjøper, og er stadig blakke. Og skap og skuffer bugner over. Hva er vitsen med det? Å kjøpe unødvendig mye er bare tull, og medfører rot for min del. Hei! Det var klesbutikker og jeg blir sett på som treig fordi jeg ikke handler, men tenker, skal jeg ha en ny jakke må jeg være sikker på at jeg trenger den og det var jeg ikke i dag. Det var så mye fint og jeg vil ikke ha masse klær liggende, da mister jeg oversikt, jeg vil kun ha det jeg trenger og som er finest og da må jeg tenke, eller bedre er det hvis min mann handler klær til meg, noe han gjorde før. Men takk for at du /dere delte dette, da får jeg følelsen av at ikke alle kvinner liker shooping, føler meg så rar fordi jeg ikke får til å kjøpe masse spontant, alle mine klær, bruker jeg til de er brukt opp, jeg kaster sjelden noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Var dere bare i sånne butikker som selger skrammel (kvasi-interiør og smådingser), så skjønner jeg deg veldig godt. Jeg er helt enig med mannen din - ingen grunn til å kjøpe noe man ikke trenger. Hvis du ser senere at noe av det de kjøpte, funker bra hjemme hos dem, kan du jo gå tilbake alene senere. Jeg får aldri være med svigerinnene mine når de er på shopping, og det er helt greit for alle parter. Hei! Det var klesbutikker, det jeg hater mest. Jeg er sjelden/aldri på shoopingmed noen, jeg blir sett på som sær og rar og jeg vil prøve å være mere omgjengelig til hygge for de andre. Jeg koste meg litt, spesielt meg lunsjen, jeg koste meg også med å se på noen ting som jeg kanskje skal kjøpe bare jeg får tenkt meg om litt mer. Så kan jeg ta med min mann for han har så god smak og da føler jeg meg trygg på at det er et bra plagg. takk for det du skrev. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg er heller ikke så spontan og kjøper stort sett ikke ting vi ikke trenger. Det gjør meg ikke noe å være på handletur med venninner og ikke kjøpe noe selv, det har jeg vært flere ganger. Hei! Okey, det kan hende at jeg har tatt meg nær av kommentarer som dette, "Å Gud du er treig", eller "Å herligheten kjøp den da" også går det ikke for liker best å sove på det noen dager, uker, mnd. Dessuten var det nok dumt at jeg var litt uforberedt, jeg kunne kommet på noe jeg trenger, da ville jeg kanskje kjøpt det, men så får jeg sånne kommentar "hvilket nr i rekken av grå cardigan er det?" Det sier de fordi de syns jeg går i samme typer klær hele tiden, men jeg liker jo å ha ganske det samme på meg hver dag, enkle, myke, komfortable klær. Jeg tror jeg må finne mere trygghet i å være den jeg er og ikke noe jeg ikke er, det er litt lettere når jeg ser at ikke alle kvinner er så kjøpeglade. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg kan kjøpe ting spontant, men liker ikke slike shoppingturer med flere. Er i det hele tatt ikke god på shopping - det holder gjerne med en butikk eller to i slengen. Synes ikke det virker som noen stor "mangel" å ikke like eller kunne shoppe på denne måten. Hei! Okey. Men kan jeg da si neste gang, "jeg beklger men jeg er ikke så glad i shopping" ? Det er bare aat jeg vil være hyggelig også og de ville gjerne ha meg med og har lagt til rette for tidspunkt og mye så det ikke skulle falle på en tirsdag. Prøvde vel å møte dem litt på halveien. Vil ikke være sær og vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei! Okey. Men kan jeg da si neste gang, "jeg beklger men jeg er ikke så glad i shopping" ? Det er bare aat jeg vil være hyggelig også og de ville gjerne ha meg med og har lagt til rette for tidspunkt og mye så det ikke skulle falle på en tirsdag. Prøvde vel å møte dem litt på halveien. Vil ikke være sær og vanskelig. Det må vel være helt greit å si. Hvis du ønsker å være veldig imøtekommende kan du foreslå at de ringer deg en halvtime før de tar en kaffepause eller lunsj, så kan du møte dem der, og dra hjem etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Det må vel være helt greit å si. Hvis du ønsker å være veldig imøtekommende kan du foreslå at de ringer deg en halvtime før de tar en kaffepause eller lunsj, så kan du møte dem der, og dra hjem etterpå. Hei! Takk, det hadde jeg ikke tenkt på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg liker absolutt ikke å gå sammen med andre for å handle tøy. Kan ikke fordra det! Jeg kan kose meg hvis jeg har god tid, og vet litt hva jeg trenger, og ikke drasser på mye - da kan jeg prøve i fred og ro og kikke rundt og sammenlikne modeller og priser - men det skjer sjelden. Synes Elextra hadde et godt forslag. Neste gang treffer du dem litt før lunsj, så spiser dere sammen og prater litt - og så går du i dine butikker etterpå. Jeg har aldri shoppet sammen med min søster - vi er altfor forskjellige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg kan gjerne gå en hel dag i byen uten å handle noe. Men jeg koser meg likevel. Kikker på utvalg og priser og tenker på hva jeg kunne kjøpt, og hva jeg ønsker å kjøpe neste gang. Jeg handler ikke mye klær, mestparten kjøper jeg på salg ihvertfall. Men jeg elsker byturer, lukten, stemningen å det å se på folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg liker absolutt ikke å gå sammen med andre for å handle tøy. Kan ikke fordra det! Jeg kan kose meg hvis jeg har god tid, og vet litt hva jeg trenger, og ikke drasser på mye - da kan jeg prøve i fred og ro og kikke rundt og sammenlikne modeller og priser - men det skjer sjelden. Synes Elextra hadde et godt forslag. Neste gang treffer du dem litt før lunsj, så spiser dere sammen og prater litt - og så går du i dine butikker etterpå. Jeg har aldri shoppet sammen med min søster - vi er altfor forskjellige. Hei! Takk Dette er helt nytt for meg at jeg ikke er sær og rar og egen og treig. Jeg vet de ikke mener noe vondt med det, de delvis tuller med meg, men siden jeg har surret rundt med mine egne tanker om planeter i hele ungdomstiden min så har jeg delvis følt meg annerledes og kun hatt en venn. Derfor betyr det mer enn du vet å lese disse innleggene om hvor mer vanlig enn jeg selv tror jeg er, min psykiater sier ofte dette til meg, "det er helt vanlig, og du er nok mye mer normal enn du tror" hun sier dette i forskjellige varianter, så dette mener hun og vet hun, men samtidig er hun bombesikker på syndromet mitt. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg kan gjerne gå en hel dag i byen uten å handle noe. Men jeg koser meg likevel. Kikker på utvalg og priser og tenker på hva jeg kunne kjøpt, og hva jeg ønsker å kjøpe neste gang. Jeg handler ikke mye klær, mestparten kjøper jeg på salg ihvertfall. Men jeg elsker byturer, lukten, stemningen å det å se på folk. Hei! ja jeg liker ikke byeturer og butikker Men jeg liker følelsen av å føle meg gjennomsnitlig og vanlig og dame. Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet", i går da jeg kom fra byen sa jeg derfor til min mann fordi jeg var sur, "jeg ønsket jeg hadde lang tiss" jeg mente med det at jeg kunne like godt vært mann. Men jeg er ikke helt mann heller i mitt tankesett, jeg ser stadig selv at jeg er skikkelig dame og jentete, bare synd ikke min mann ser det, men han erter meg, så kanskje han overdriver dette. Det er fint for meg å se nå at andre er som meg og at slett ikke alle kvinner liker shooping. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! Takk Dette er helt nytt for meg at jeg ikke er sær og rar og egen og treig. Jeg vet de ikke mener noe vondt med det, de delvis tuller med meg, men siden jeg har surret rundt med mine egne tanker om planeter i hele ungdomstiden min så har jeg delvis følt meg annerledes og kun hatt en venn. Derfor betyr det mer enn du vet å lese disse innleggene om hvor mer vanlig enn jeg selv tror jeg er, min psykiater sier ofte dette til meg, "det er helt vanlig, og du er nok mye mer normal enn du tror" hun sier dette i forskjellige varianter, så dette mener hun og vet hun, men samtidig er hun bombesikker på syndromet mitt. Takk Jeg skiller meg vel også litt fra det som er "vanlig" blant mange, med at jeg ikke liker å shoppe sammen med andre, er ikke særlig ryddig av meg, liker klassisk musikk, går i kirka osv - men det er jo veldig bra at det finnes ulike mennesker. Synd egentlig at det liksom er en roollemodell som ofte flashes som den eneste sannhet. I ungdomstida så kan det være vanskelig å være annerledes (det syntes jeg det var), men som voksen er det lettere å finne kvaliteter en selv har å erkjenne dem og stå for dem - og også overføre det en selv synes er viktig til barna. jeg ser at mye av de tingene jeg selv opplevde som positive som barn (klassisk musikk, kirka, lese bøker, synge sammen med foreldrene mine, turer i skogen og på fjellet...) har jeg overført til mine barn. Så innrømmer jeg glatt at sammen med meg får de ikke formingsaktiviteter, de lærer ikke å bli den perfekte Husmor, de blir ikke flinke til å sminke seg, de lærer ikke avansert matlaging av meg - dette får de lære av andre (skolen, tante, bestemor, venner) - men de får da andre ting fra meg som jeg håper de setter pris på eller i alle fall vil sette pris på som voksne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! ja jeg liker ikke byeturer og butikker Men jeg liker følelsen av å føle meg gjennomsnitlig og vanlig og dame. Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet", i går da jeg kom fra byen sa jeg derfor til min mann fordi jeg var sur, "jeg ønsket jeg hadde lang tiss" jeg mente med det at jeg kunne like godt vært mann. Men jeg er ikke helt mann heller i mitt tankesett, jeg ser stadig selv at jeg er skikkelig dame og jentete, bare synd ikke min mann ser det, men han erter meg, så kanskje han overdriver dette. Det er fint for meg å se nå at andre er som meg og at slett ikke alle kvinner liker shooping. ''Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet",'' ''jeg ser stadig selv at jeg er skikkelig dame og jentete, bare synd ikke min mann ser det, men han erter meg, så kanskje han overdriver dette.'' Det er sikkert erting :-) Jeg er også litt mann inne i hodet, det mener både jeg og min mann, men jeg vet at han setter pris på meg som kvinne, så det er helt greit. Jeg var nok mer plaget av dette da jeg var ung, nå har jeg avfunnet meg med at jeg ikke er en "typisk jente", men jeg har jo også mange kvinnelige sider. Saken er jo at det er mye større individuelle forskjeller innenfor kjønnene enn det er mellom kjønnene, så jeg orker egentlig ikke forholde meg til om jeg er mest kvinnelig eller mannlig. Jeg er kvinne, jeg har født barn og ammet dem, det er ikke mer å diskutere uansett hvor mange "gutte-interesser" jeg måtte ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monicaen Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! ja jeg liker ikke byeturer og butikker Men jeg liker følelsen av å føle meg gjennomsnitlig og vanlig og dame. Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet", i går da jeg kom fra byen sa jeg derfor til min mann fordi jeg var sur, "jeg ønsket jeg hadde lang tiss" jeg mente med det at jeg kunne like godt vært mann. Men jeg er ikke helt mann heller i mitt tankesett, jeg ser stadig selv at jeg er skikkelig dame og jentete, bare synd ikke min mann ser det, men han erter meg, så kanskje han overdriver dette. Det er fint for meg å se nå at andre er som meg og at slett ikke alle kvinner liker shooping. Det er mange kvinner som ikke liker å shoppe, deriblandt jeg. Jeg har noen få ganger shopet sammen med venninner. Men det ender som regel med at jeg ikke har handlet noe, eller kommet hjem med klær jeg ikke har brukt i ettertid, fordi jeg kjøpte det fordi de andre påstod at jeg kledde det. Jeg har EN gang blitt invitert med svigermor og svigerinne. Det var for så vidt greit nok, men det var bare svigerinnen min som handlet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! ja jeg liker ikke byeturer og butikker Men jeg liker følelsen av å føle meg gjennomsnitlig og vanlig og dame. Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet", i går da jeg kom fra byen sa jeg derfor til min mann fordi jeg var sur, "jeg ønsket jeg hadde lang tiss" jeg mente med det at jeg kunne like godt vært mann. Men jeg er ikke helt mann heller i mitt tankesett, jeg ser stadig selv at jeg er skikkelig dame og jentete, bare synd ikke min mann ser det, men han erter meg, så kanskje han overdriver dette. Det er fint for meg å se nå at andre er som meg og at slett ikke alle kvinner liker shooping. ''Jeg blir iblant trøtt av å høre min mann si "Ja du er kvinne på utsiden og mann inni hodet"'' Hehe,- du må huske på at det der er det ultimate kompliment fra en mann :-) Jeg liker heller ikke å shoppe. Eller kjøpe ting jeg ikke har bruk for. Når folk samles pleier jeg ofte å snakke mer med mennene enn damene - eller i alle fall er det det jeg har mest lyst til. Jeg synes de fleste emner menn (i alle fall i mitt miljø) snakker om er mer interessant enn standard dame-temaer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375718-ingen-handleposer/#findComment-3298244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.