Gå til innhold

Pinglereaksjon - sår

Anbefalte innlegg

Jeg ble overrasket over min egen reaksjon på et sår i dag. Har aldri hatt problemer med å se blod eller sår - og har syntes at operasjoner på tv er veldig interessant, har ingen problemer med å diskutere kroppslige eller medisinske ting rundt bordet osv.

Men:

Jeg hadde en liten operasjon for to uker siden (sterilisering, lapraskopi, de gikk inn via navlen) - og det ble to bittesmå sår i navlen. Tråden skulle forsvinne av seg selv. Jeg renset såret helt greit de første dagene, og har nå ikke hatt bandasje på den siste uka.

Etter dusjen i morges da jeg tørket meg, sprakk det imidlertid opp litt og blødde bittelitt i såret - bare 1-2 cm. Jeg ble helt akutt svimmel og ordentlig kvalm. Måtte legge meg ned på badegolvet noen minutter!

Og nå i formiddag når jeg tenker på det, kjenner jeg at jeg blir uggen i magen av å tenke på det. Rart.

Tror det var følelsen av at det liksom var åpent helt inn til mitt innerste (selv om det sikkert bare var i huden) - at jeg nesten kunne se rett inn (veldig overdrevent). Æsj....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375738-pinglereaksjon-s%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...