Gjest Mr.tatoff Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei! Jeg vet det finnes lasere for fjerning av tatoveringer. Jeg har fulgt med på en behandling av en person over 3 år og er nå ca 95% borte men det ser ikke mye bra ut. Jeg har lest at det nesten er umulig å fjerne tatovering 100% med laser. Jeg har en som har en del farger og dekker hele underarmen min. Jeg er redd for at det nesten bare vil bli styggere hvis jeg prøver å fjerne den. Jeg lurer derfor på om det er mulig med hudtransplantasjon for å fjerne tatovering? Jeg vet jo at det vil etterlate stygge arr og slikt men jeg tenker også "se hva de fikk til med Michael Jackson". Må jeg hente hud fra et annet sted på min kropp eller finnes det andre muligheter? andre muligheter i utlandet? Er det mulig og få fikset det med kirurgisk inngrep så det blir seende OK ut? et par arr skader meg ikke men om huden på underarmen min blir helt annerledes fra hva den er på overarmen blir det vell ikke seende spesielt fint ut. Jeg må også innrømme at tanken på å ha en stygg underarm under behandling med laser over ca 3 år er ikke mye fristende. Da vurderer jeg heller å beholde den som den er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375743-hudtransplantasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Laser kan som du sier fjerne store deler av en tatovering. Alternativene er å skjære den bort. Ved mindre tatoveringer kan man sy igjen, slik at det blir et vanlig arr, ved store huddefekter må man transplantere hud. Det vil medføre betydelig, skjemmende arrdannelse som etter behandling av større brannskader. Det er derfor ikke å anbefale . Hvis du skal gjøre noe, vil det være best å gå så langt som mlig med laser og heller supplere med kirurgi til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375743-hudtransplantasjon/#findComment-3300138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.