Gå til innhold

Hvordan tolke signaler

Anbefalte innlegg

Gjest Stein i skoen

Jeg har over lenger tid kjent på interessen for en dame på jobben. I fjor høst var vi sammen på et seminar. Om kvelden var det hyggelig samvær, og vi to ble sittende sammen det meste av kvelden og skravle og le. Det ble flere klemmer og et par "forsiktige nuss".

I jobb sammenheng har vi det hyggelig sammen, og det vanker ofte en klem når vi ses!

Ved et tilfelle på jobb ble vi sittende og holde hånda til hverandre etter et møte hvor folk hadde reist seg og gått (satt ved siden av hverandre under møtet).

Er det normalt at sånt skjer dersom det ikke er "noe i lufta"?

Ved et tilfelle sa jeg at det kunne vært hyggelig å sett hverandre under andre private forhold, men til dette svarte hun at det kunne vi muligens, men at vi kun var kollegaer.

Saken er at det er så mange positive signaler, men at jeg ikke vet hva hun legger i det til tross for det ovennvnte.

Jeg har veldig lyst til å enten ringe eller skrive, men gjør det ikke pga at jeg er redd for å bli avvist.

Har det vondt om dagen, men vet ikke om jeg har lyst til å ødelegge den gode tonen vi har, ved å ja bli avvist.

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375758-hvordan-tolke-signaler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ikke godt å si, men kan du ikke invitere på en kaffe etter jobb en dag, evt. en øl om det passer slik? Det er passe uforpliktende og du har sjansen til å rykke ørlite nærmere. Ellers har hun jo gitt visse signaler ved å påpeke at dere først og fremst er kolleger, jeg ville derfor være litt skeptisk mot mere direkte fremstøt, invitere hjem o.l.

Gjest Stein i skoen

Ikke godt å si, men kan du ikke invitere på en kaffe etter jobb en dag, evt. en øl om det passer slik? Det er passe uforpliktende og du har sjansen til å rykke ørlite nærmere. Ellers har hun jo gitt visse signaler ved å påpeke at dere først og fremst er kolleger, jeg ville derfor være litt skeptisk mot mere direkte fremstøt, invitere hjem o.l.

Joda, har tenkt på det, men er liksom litt tilbakeholden av natur. Er som sagt undrende iforhold til hva hun legger i det som for meg blir litt "flørting".

Vet du helt sikkert at hun ikke har kjæreste? Syns det virker som hun er litt interessert i deg, men er opptatt, og derfor den kommentaren om "kun kollegaer". Enig med deg at det var svært blandede signaler hun gir. Virker som hun liker deg godt i hvertfall, det er ikke vanlig å klemme, nusse og holde i hånden så "noe i luften" er det jo.

Gjest Stein i skoen

Takk for svar! Joda mulig det er noe her, men er veldig usikker.

Er redd for å bli avvist...

Kan jo invitere etter jobb e.l. men er det feil å sende en sms eller annen melding der jeg spør om jeg feiltolker? Eller sier litt om hvordan jeg har det eller lurer? Kan jo bli avvist her også, men...

Annonse

Gjest sangsol

Takk for svar! Joda mulig det er noe her, men er veldig usikker.

Er redd for å bli avvist...

Kan jo invitere etter jobb e.l. men er det feil å sende en sms eller annen melding der jeg spør om jeg feiltolker? Eller sier litt om hvordan jeg har det eller lurer? Kan jo bli avvist her også, men...

''Ved et tilfelle sa jeg at det kunne vært hyggelig å sett hverandre under andre private forhold, men til dette svarte hun at det kunne vi muligens, men at vi kun var kollegaer.''

Dette er svaret du fikk når du ønsket treffe henne under mer private omstendigheter. Dere er kun kollegaer. Klare ord, spør du meg.

Og så flørter dere litt i jobb-sammenheng når det passer.

Siden det er litt flørting på jobb, så skjønner jeg du blir usikker. Kanskje er hun være litt usikker selv? Liker deg kanskje godt, men er usikker...

Støtter derfor forslag som går på å invitere på kaffe eller liknende ute etter jobb. Dette for generell prat og for å bli bedre kjent. Om det er noe i lufta, så vil dette være noe som blir raskt gjentatt flere ganger (ved at hun feks alltid sier ja til slike invitasjoner). Dersom hun etterhvert trekker seg vekk, eller finner mange unnskyldninger, så må du ligge unna. Er hun interessert så kommer hun da etter deg....

Vanskelig å vite hva hun vil og mener. Det kan jo være at hun ble revet med i øyeblikket, og nå angrer, og prøver å gjøre det klart at hun ikke vil være noe mer enn en kollega og venn. Det kan også være at hun er sjenert, at hun ikke vet hva hun vil, ikke er helt klar for noe nå, eller at hun spiller kostbar. Du må vel nesten bare prøve deg fram litt forsiktig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...