Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg har nå i de siste 6 månedene vert plaget med smerter under foten. først så hadde jeg bare smerte i venstre fot under helen det var vont ømt og stakk under helen. når jeg sto opp om morgenen eller etter å ha gått en del på den, og når jeg reiste meg etter å ha vilt litt. det begynte å bli være så jeg var i kontakt med legen og fikk diagnose plantar fasiia. jeg var hos fysiotarapeut og tok trykkbølge behandling (7 ganger) på venster fot.mens jeg drev å tok behandlin så begynte jeg smått å få symtomer i høyre fot også så jeg tok samme behandling på den også (3 ganger) det hvar en tydelig bedring i begge føttene men etter 1,5 måneder begynte det å gjøre vont igjen. men denne gangen mer konsentrert på forselige punkter under foten (ved siden av trykkbølge behandling fikk jeg spes. såler spes. sko og strekke bandakje som man bruker ved vile for å strekke senen). smertene hvar mer entense stakk mer under venste fot. etter vert fikk jeg problemer med å gå på den samtidig begunte det å klø (indre kløe) og etter vert begynte det på høyre også men ikke så ekstremt som på venster. jeg har tatt MR. av begge føtne som viser normal plantar fasia men litt kalk i venstre fot. i venstre fot begynte smerten fra hel til stortåen og høyre fra hel og sirke mitt på foten smertene forandret mønster, i venster har jeg konstant stikking,og smerte som blir enda mer ved belastning og da begyner det å klø også men på høyre kommer det etter at jeg belaster den. jeg har også prøvd 2 ukers kur med ibukx 600ml 4 ganger dagen det hjelper i par timer så begyner smerten å komme sånn sakte men sikker har også vært på omi klinikken og snakket med lege der som sier plantar fasiia ser normalt ut det er ikke smerte ifra den siden smerte mønster er forandret seg. nå virker det som ingen har svar på min prob. eller symtomene er det noen av dere som kan hjelpe meg med det

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375832-plager-under-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det ser ut som om du har fått god behandling og undersøkelse, men dessverre uten varig bedring. Noen ganger kan det være lurt å utvide søket etter årsaker for eksempel ved å ta blodprøver av blodsukkeret, vitamin B12 og revmaprøver. Det kan også være fornuftig å undersøke leggmuskulaturen for å lete etter årsak her da problemer med muskler her kan gi stråling (referert smerte) ned til fotsålen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375832-plager-under-foten/#findComment-3299677
Del på andre sider

Det ser ut som om du har fått god behandling og undersøkelse, men dessverre uten varig bedring. Noen ganger kan det være lurt å utvide søket etter årsaker for eksempel ved å ta blodprøver av blodsukkeret, vitamin B12 og revmaprøver. Det kan også være fornuftig å undersøke leggmuskulaturen for å lete etter årsak her da problemer med muskler her kan gi stråling (referert smerte) ned til fotsålen.

det kan jeg prøve men jeg får ikke spesefikk strålinger det er mere som det begynner å stikke under helen og jeg nå merker at huden på føtene mine har begynt å mli som sandpappir ved helen og langs siden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375832-plager-under-foten/#findComment-3299805
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...