Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Argh, jeg kommer ikke videre. Jeg har vært i ro, lest riktige bøker, snakket med en terapeut, men d e t slipper ikke taket. I det hele tatt; jeg er på stedet hvil. Har det kjipt. Hakk i plata. I en evig spiral av negativitet.

Savner å være lykkelig, spenning, glede, å sveve. Nå er det bare grått. Prøver å gjøre ting, men det er med en konstant trist skygge.

Hvor går veien videre? Som jeg står i et kryss, men jeg må ta et valg, for veiene går i helt ulike retninger - helt ulike liv. Likevel sniker det seg inn en og annen drømmesti, den som syntes helt åpenbar en tid, men som viser seg å være en luftspeiling. - Og det vanskeliggjør til de grader valget i krysset...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376020-m%C3%A5-bare-klage-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

72

• PieLill

32

• Lillemus

11

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingelill

Jeg tror det er slik i løpet av et langt liv at vi må finne oss i perioder som bare er tøffere enn andre, enten de er selvforskyldte eller ikke. Vi kan ikke forvente å skulle ha det bra hele tiden. Nå går veien videre for deg som singel frem, det er det eneste som gir sense, og du må nok finne deg i en periode som er noe grå og trist, og prøve gjøre små positive ting for deg selv hver dag. Så går det seg gradvis til.

Annonse

Gjest Hulderen

Hvilke valg har du?

Drittsekken - den veien kan du bare glemme, riv den broen, der borte

Eksen - den veien kan du også bare glemme, han fortjener en kvinne som elsker bare ham

Da er det bare veien fremover til selvstendighet igjen.

Broen har drittsekken selv revet for lenge siden, det er bare huuf som ikke ser det. Eksen er også ute av bildet, tenkepausen er egentlig en avslutning. Så jeg fatter ikke hvorfor hun ikke stikker fingern i jorden og realitetsorienterer seg.

Hvilke valgmuligheter har du? Hvis det ikke er noe jeg ikke har fått med meg, så har du tre valgmuligheter:

1) Bli sammen med eksen igjen og garantere at du aldri mer er ham utro (noe jeg aldri ville gjort hvis jeg var deg - det er dårlig gjort overfor ham)

2) Jakte på elskeren som egentlig ikke vil ha deg (noe jeg heller ikke ville gjort, fordi det ikke er annet enn sex og frustrasjoner å få der)

3) Lukke øynene for alt annet enn å bli selvstendig nok til å kunne stå på egne ben, og gå videre i livet i vissheten om at du gjør det eneste rette.

Hvilken vei velger du? Jeg antar du ser at du ikke har noe annet valg enn å ta vei 3..... dessuten tror jeg du er ganske selvsentrert? Kanskje det er på tide å la blikket gå lutt ut over deg selv og bli flinkere til å notere seg de _små_ gledene i livet? Du vil nok aldri bli lykkelig før du lærer deg å bli selvstendig og veklge din egen vei uavhengig av andre.

På meg virker det som du streiker i protest mot at den eneste tilgjengelige veien og løsningen er en du ikke ikke kan fordra. Og som ikke gir garantier for noe som helst.

Spørsmålet er ikke hvilken vei du skal gå, men om du er villig til å gå videre i det hele tatt. Det er en forståelig reaksjon og kortslutning. Men forferdelig kontraproduktiv.

Hva du enn ønsker, håper og drømmer om, gjør du sjansene for å oppnå noe av det større ved å gjøre det som er riktig, selv om du ikke kan øyne noen umiddelbar tilfredstillelse og heller ikke er garantert at du får det du vil.

Om du ikke får det livet du ønsker, lev det livet du får.

mvh

Gjest Nickløsheletida

''Hvor går veien videre?''

Du har skrevet her inne at du ikke er interesert i andre menn enn disse to. Sist skrev du at du hellet mer til å ville ha x`en da du har sett hvordan elskeren kan oppføre seg. Saken er at du heller ikke kan få x`en, så det er ikke mer å lure på.

En ting skjønner du sikkert og det er at du ikke får i pose og sekk heller, så av disse to har du ikke andre valg enn x`en. Han kan du tydeligvis få og hvis du bestemmer deg for å ta han tilbake, må også du bestemme deg for å slutte og tulle.

Ditt andre valg er å ta livet med ro, være alene og ta en dag av gangen og vente til det kommer en ny mann inn i ditt liv. Det vil skje før eller senere.

Og så tror jeg du må innse at du ikke klarer å få alt i en og samme mann. Ingen kan oppfylle alle drømmer og forventninger.

Broen har drittsekken selv revet for lenge siden, det er bare huuf som ikke ser det. Eksen er også ute av bildet, tenkepausen er egentlig en avslutning. Så jeg fatter ikke hvorfor hun ikke stikker fingern i jorden og realitetsorienterer seg.

Jo, jeg ser at HAN ikke er et reelt valg - kun i form av en distraksjon. Han meldet meg faktsik for noen dager siden, men det var nok i fylla, og jeg klarte å ikke svare!! Likevel gjør det noe med meg...

Det andre valget kan jeg nok påvirke.

Annonse

Hvilke valg har du?

Drittsekken - den veien kan du bare glemme, riv den broen, der borte

Eksen - den veien kan du også bare glemme, han fortjener en kvinne som elsker bare ham

Da er det bare veien fremover til selvstendighet igjen.

Leser hva du skriver - men mener du at alle forhold der det har vært utroskap bør oppløses? Eller mener du at jeg må være helt singel til jeg er 110 % over HAN?

Jeg tror det er slik i løpet av et langt liv at vi må finne oss i perioder som bare er tøffere enn andre, enten de er selvforskyldte eller ikke. Vi kan ikke forvente å skulle ha det bra hele tiden. Nå går veien videre for deg som singel frem, det er det eneste som gir sense, og du må nok finne deg i en periode som er noe grå og trist, og prøve gjøre små positive ting for deg selv hver dag. Så går det seg gradvis til.

Det er nok sant, men kanskje det beste er å begynne på nytt med en jeg elsker og som elsker meg - men det blir så klart tøft.

Du kommer ikke videre fordi du ikke går videre. Du står bare i veikrysset og glaner på skilt som peker til Fortidsland og Drømmeland :)

Hehe, leste først fjortisland - og føles litt sånn også, med de stooore følelsene, tårene og hjerte smerte det er her om dagen. Ellers en morsom måte å konkludere på!

Hvis man ikke vet hvor man skal kan det være greit å bare dure rett fram på den stien som ser mest riktig ut og se hvor man havner. Er det ikke det rette stedet går man videre. Det nytter i alle fall ikke å bli stående der du er nå.

Jeg vet, men det er store valg som må gjøres. Salg, kjøp og deling, nyetablering huff... Men har stått fast lenge nå, så må videre, ja..

Hehe, leste først fjortisland - og føles litt sånn også, med de stooore følelsene, tårene og hjerte smerte det er her om dagen. Ellers en morsom måte å konkludere på!

''Leste først fjortisland'' Haha, nå måtte jeg le :) Det er nok det skiltet du ser når du sender søte nattasms til ekselskeren sene rødvinskvelder :)

Hvilke valgmuligheter har du? Hvis det ikke er noe jeg ikke har fått med meg, så har du tre valgmuligheter:

1) Bli sammen med eksen igjen og garantere at du aldri mer er ham utro (noe jeg aldri ville gjort hvis jeg var deg - det er dårlig gjort overfor ham)

2) Jakte på elskeren som egentlig ikke vil ha deg (noe jeg heller ikke ville gjort, fordi det ikke er annet enn sex og frustrasjoner å få der)

3) Lukke øynene for alt annet enn å bli selvstendig nok til å kunne stå på egne ben, og gå videre i livet i vissheten om at du gjør det eneste rette.

Hvilken vei velger du? Jeg antar du ser at du ikke har noe annet valg enn å ta vei 3..... dessuten tror jeg du er ganske selvsentrert? Kanskje det er på tide å la blikket gå lutt ut over deg selv og bli flinkere til å notere seg de _små_ gledene i livet? Du vil nok aldri bli lykkelig før du lærer deg å bli selvstendig og veklge din egen vei uavhengig av andre.

Ja, jeg er kanskje selvsentrert. Jeg hadde bare ikke i min villeste fantasi forutsett hvordan dette skulle ende... Jeg skulle jo ha HAN. Eksen skulle gå videre ok, for jeg trodde ikke han var så glad i meg som han tydeligvis er. Han skulle i alle fall ikke forbedre seg så vanvittig mye som han har gjort disse mnd. Han har vært helt fantastisk i dette. Jeg hadde heller ikke regnet med at denne saken skulle komme på folkemunne...

Du skisserer alternativene mine godt. Med HAN er løpet kjørt - jeg kan aldri utsette meg mer for avvisningen hans. Men han forstyrrer der jeg mener jeg har et valg (det er dog svært begrenset hvor lenge eksen gidder...)

''Leste først fjortisland'' Haha, nå måtte jeg le :) Det er nok det skiltet du ser når du sender søte nattasms til ekselskeren sene rødvinskvelder :)

Og de skal jeg love deg det er helt slutt på! Får være makan til å krype. (jada hver fiber skriker ennå etter han).

Jeg skal la det bli sånn; at han sendte den siste smsen og ikke fikk svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...