Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den soppen vil bare vite at han fortsatt har draget og makta.

mvh

Hvem oppfører seg sånn? Jeg konfronterte han i går på at jeg fikk avskjed på grått papir etter sist gang og da svarte han "det går opp og ned." Jeg fortsatte da med at jeg "ikke var en av mange." Det skjønte han og syntes var fint. Ergo han har mange!!!

Og her skulle jeg gitt meg, men måtte selvfølgelig først være litt for snill...............

Fortsetter under...

• Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

72

• PieLill

32

• Lillemus

11

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

''Men det er jeg som må feie han av, tror jeg.''

Tru kan du gjøre i kjerka, pleide min kjørelærer å si. Og i dette tilfellet VET du.

Du kan ikke forandre det som har skjedd, selv om du ønsker det aldri så mye, men du kan endre det som skjer nå. Det er nesten fascinerende å se hvordan du gang på gang ignorerer de gode rådene du får her inne.

Og det mest forkastelige midt i hele denne farsen er at du faktisk seriøst vurderer å fortsette med din samboer, selv når du selv sier at hver bidige fiber i kroppen din lengter etter drittsekken. Da er det jaggumeg ikke bare han som er ond.

Samtidig så vet jeg at det ikke blir meg og han.

Jeg elsker eks og han meg. Vi vurderer begge om vi ikke har det bedre sammen enn uten hverandre! Det er ikke tenning og spenning fra min side, men kjærlighet.

Hvem oppfører seg sånn? Jeg konfronterte han i går på at jeg fikk avskjed på grått papir etter sist gang og da svarte han "det går opp og ned." Jeg fortsatte da med at jeg "ikke var en av mange." Det skjønte han og syntes var fint. Ergo han har mange!!!

Og her skulle jeg gitt meg, men måtte selvfølgelig først være litt for snill...............

Han sitter og fryder seg over at du går på hver eneste gang.

Blokker ham fra telefonen din og svar aldri på en melding fra ham igjen noensinne.

Jeg elsker eks og han meg. Vi vurderer begge om vi ikke har det bedre sammen enn uten hverandre! Det er ikke tenning og spenning fra min side, men kjærlighet.

''Jeg elsker eks og han meg. Vi vurderer begge om vi ikke har det bedre sammen enn uten hverandre! Det er ikke tenning og spenning fra min side, men kjærlighet.''

Tror du virkelig på det der selv? Om du elsker noen - tror du virkelig at man da går bak ryggen på vedkommende gjentatte ganger over lang tid og knuller en annen? Og luller seg inn i søte drømmer om denne andre? Det tror ikke jeg.

Han vil bare vite at han fremdeles har draget på deg. Når du viser interesse ved å svare så gidder han jo ikke mer, da har han fått den bekreftelsen han trenger - i alle fall når du ikke ville treffe ham. Han var kåt og ville ha sex.

Du var flink som sa nei til å treffe ham! Bra!

Jeg hadde kanskje truffet han om det ikke var av respekt for eksen. DET gjør det hele tragisk.

Jeg begynner å få lyst til å sende en mail å skrive at jeg ikke ønsker noen flere meldinger ever!!! Hva er det han tror om meg?

Han sitter og fryder seg over at du går på hver eneste gang.

Blokker ham fra telefonen din og svar aldri på en melding fra ham igjen noensinne.

Ja, men hvorfor være sånn? Jeg skjønner ikke greia. Jeg er relativt ok oppegående, utseende, jobb osv, men kun tydeligvis bare bra nok til å ha sex med? Dette ødelegger selvfølelsen min helt.........

Annonse

''Jeg elsker eks og han meg. Vi vurderer begge om vi ikke har det bedre sammen enn uten hverandre! Det er ikke tenning og spenning fra min side, men kjærlighet.''

Tror du virkelig på det der selv? Om du elsker noen - tror du virkelig at man da går bak ryggen på vedkommende gjentatte ganger over lang tid og knuller en annen? Og luller seg inn i søte drømmer om denne andre? Det tror ikke jeg.

Ja, jeg tror det. Klarer ikke å tenke på å miste han om dagen. Dette gikk opp for meg da utroskapen ble oppdaget, væremåten hans i etterkant av dette viser hvilken karakter han har.

Hadde det vært for 2 år siden hadde jeg gått tvert. Men han har endret seg (vi?) det siste året.

Jeg hadde kanskje truffet han om det ikke var av respekt for eksen. DET gjør det hele tragisk.

Jeg begynner å få lyst til å sende en mail å skrive at jeg ikke ønsker noen flere meldinger ever!!! Hva er det han tror om meg?

''Jeg begynner å få lyst til å sende en mail å skrive at jeg ikke ønsker noen flere meldinger ever!!! Hva er det han tror om meg?''

Ikke gjør det. Bare kutt ut å svar på meldingene fra ham. Sjekk om du kan blokkere nummeret hans rett og slett.

Ja, men hvorfor være sånn? Jeg skjønner ikke greia. Jeg er relativt ok oppegående, utseende, jobb osv, men kun tydeligvis bare bra nok til å ha sex med? Dette ødelegger selvfølelsen min helt.........

''Dette ødelegger selvfølelsen min helt.''

Du trenger da ikke bry deg om hva han mener om deg? Det vil alltid finnes noen som ikke har andre planer (for deg / meg / en hvilken som helst dame de treffer på) enn uforpliktende sex. Man kan ikke la dem få innflytelse på sin egen selvfølelse.

''Men det er jeg som må feie han av, tror jeg.''

Tru kan du gjøre i kjerka, pleide min kjørelærer å si. Og i dette tilfellet VET du.

Du kan ikke forandre det som har skjedd, selv om du ønsker det aldri så mye, men du kan endre det som skjer nå. Det er nesten fascinerende å se hvordan du gang på gang ignorerer de gode rådene du får her inne.

Og det mest forkastelige midt i hele denne farsen er at du faktisk seriøst vurderer å fortsette med din samboer, selv når du selv sier at hver bidige fiber i kroppen din lengter etter drittsekken. Da er det jaggumeg ikke bare han som er ond.

''Tru kan du gjøre i kjerka, pleide min kjørelærer å si'' Flyfly var ikke heelt oppdatert på teori under kjøretimene skjønner jeg :D

''av respekt for eksen'' Er eksen en ordentlig eks nå, eller er forholdet på hold ennå?

Ja, det er vel en del av problemet. Jeg tror vi kunne hatt det bra. Det gikk greit å leve med en melding, men når han fortsatte og fortsatte, greide jeg ikke å la være å få hjerteklapp....

Blokker ham på telefonen.

Han må kose seg langt ned i stinketåa over at han fortsatt har krypende på magen.

mvh

Annonse

Ja, jeg tror det. Klarer ikke å tenke på å miste han om dagen. Dette gikk opp for meg da utroskapen ble oppdaget, væremåten hans i etterkant av dette viser hvilken karakter han har.

Hadde det vært for 2 år siden hadde jeg gått tvert. Men han har endret seg (vi?) det siste året.

Å elske det noen kan være og gjøre for en, er ikke det samme som å elske personen.

Kjærlighet er når man er villig til å sette den andre over egne behov og ønsker.

En lakmustest på hvor mye du elsker ham er å se på om du er ærlig mot ham selv om det setter deg i fare for å miste ham. Er du fortsatt egennyttig strategisk overfor eksen, bør du spørre deg selv hvor dypt kjærligheten stikker.

mvh

''Ja, men hvorfor være sånn? Jeg skjønner ikke greia. Jeg er relativt ok oppegående, utseende, jobb osv, men kun tydeligvis bare bra nok til å ha sex med? Dette ødelegger selvfølelsen min helt.........''

Alle mennesker gjør tidvis superegoistiske ting. Noen oftere enn andre. Det han har gjort mot deg, kommer han til å gjøre mot andre straks han får anledning.

Det er naturlig at man går etter den som har underkjent og krenket en for oppreisning og anerkjennelse. Men akk så fåfengt og destruktivt. Som å ta med diamantsmykkene til den som har ranet deg for å få dubleringen tilbake.

Slutt å forholde deg til dette slik du synes det burde vært, det du synes ville vært redelig og rettferdig. Der intet er å hente har selv keiserinnen tapt sin rett.

Fakta er at han gir blanke i deg ut over selvhevdelsen i at du fortsatt kommer krypende på noen knips. Det er det du må forholde deg til, ikke hvordan du mener eller ønsker det burde vært.

Vær stolt av deg selv over at du ikke møtte ham. Blokker ham på telefonen. Kjøp ny telefon om nødvendig. Bytt til hemmelig nummer viss det trengs.

Kontakt med ham er destruktivt for deg. Det holder liv i gamle sår og illusjoner.

mvh

Ja, det stemmer vel... åhhh, hvorfor måtte jeg blande meg borti en sånn fyr.....

Mine unger ble en gang forsøkt svindlet på internett. En slags barneversjon av 'nigeriabrev'.

Fasinerende å se hvor fristet de var av den åpenbare svindelen. Det var noe de bare hadde så lyst på, og tenk om det ikke var bløff alikevel.

For å få dem ut av gi-etter-tapsmoduset fyrte jeg dem skikkelig opp med hvor råttent det var at noen forsøkte å svindle dem. Og hvor smarte de var som kom og sa ifra og ikke lot seg lure.

Etter hvert var 'lengselen' etter det de så falskt var blitt lovet erstattet med rettferdig vrede og ikke så alldeles lite selvtilfredshet.

:-)

Kanskje du kunne ha nytte av en voksenversjon av en slik øvelse. Fyr deg opp og ut av offerrollen og inn i kampmodus.

mvh

''Jeg elsker eks og han meg. ''

Vet du, jeg tror snarere du elsker tanken på et forhold like mye som du hater tanken på å skulle bli tvunget til å stå på egne bein og stå for egne valg.

Gjest luftslott

Slutt å tro at du elsker eksen eller at han kan få det bra med deg. Hadde du elsket ham, ville du ikke bedratt ham. Om du har noen som helst følelser for ham så gi ham det han fortjener: friheten til å finne noen som faktisk elsker ham, som kan gi ham støtte og et godt liv. Du tviholder på tanken om at du elsker ham fordi du er livredd for å være alene, for hva det vil signalisere til omverdenen om deg og for at det å være alene faktisk betyr at du må forholde deg til deg selv.

Det eneste rette er å innse at du selv har ansvaret for at du er der du er. Slutt å leke offer, innse at du har satt deg selv i denne situasjonen og at den som får deg opp og ut er deg selv. Slutt å sutre, bare gjør det. Blokker nummeret til elskeren, slutt å fokusere på fortiden og urettferdigheten du mener deg utsatt for.

Og for guds skyld, slipp den stakkars eksen din fri!

''Jeg skjønner ikke greia. Jeg er relativt ok oppegående, utseende, jobb osv, men kun tydeligvis bare bra nok til å ha sex med? Dette ødelegger selvfølelsen min helt. ''

Ikke for å være slem, altså. Men hvis du ikke skjønner hvordan det går an å ikke ville ha deg, kan det neppe stå så dårlig til med selvilliten.

Og hvis dette er første gang i livet du får deg en på trynet i en slik sammenheng, var det sannelig på tide. Vi modnes i motgang, og jeg tror det er få mennesker som aldri har opplevd å bli dumpet.

Uansett hvor vakre og flinke og greie og inntagende de måtte være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...