Gå til innhold

P-sprøyte bivirkninger ?

Anbefalte innlegg

Gjest 25 år, jente

Hei. Jeg fikk baby i sommer og bestemte meg for å begynne på p-sprøyte for å slippe å tenke på annen prevensjon. Jeg tok sprøyta i begynnelsen av september og begynte å få rød/brun utflod etter 2 uker. Siden det ikke ga seg så tok jeg ikke flere sprøyter. Nå har "blødningene" vart hver dag i 5måneder, og jeg begynner å bli rimelig lei. Har du noen ide om hva det kan være og om det er noe å få gjort noe med? Jeg var hos legen for en måned siden og testet negativt på klamydia, så har ingenting med det å gjøre. Jente 25 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376061-p-spr%C3%B8yte-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er en kjent bivirkning av p-sprøyten at den kan gi slike blødninger, og de kan vedvare opp til et år. Hadde du fortsatt med p-sprøyten, ville blødningene med stor sannsynlighet ha stoppet helt opp etter ca et års bruk. Det er dessverre ingen annen mulighet enn å se det an. Jeg går ut fra at legen gjorde en gynekologisk undersøkelse for å utelukke andre årsaker til blødningen? Test for chlamydia ble gjort i forb. med en underlivsundersøkelse?

Altså, ha tålmodighet, det er ikke annet å gjøre.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det er en kjent bivirkning av p-sprøyten at den kan gi slike blødninger, og de kan vedvare opp til et år. Hadde du fortsatt med p-sprøyten, ville blødningene med stor sannsynlighet ha stoppet helt opp etter ca et års bruk. Det er dessverre ingen annen mulighet enn å se det an. Jeg går ut fra at legen gjorde en gynekologisk undersøkelse for å utelukke andre årsaker til blødningen? Test for chlamydia ble gjort i forb. med en underlivsundersøkelse?

Altså, ha tålmodighet, det er ikke annet å gjøre.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Nei, det ble ikke gjort en gynekologisk undersøkelse. Kun urinprøve

Mette Moen, Gynekolog

Nei, det ble ikke gjort en gynekologisk undersøkelse. Kun urinprøve

For en sikkerhets skyld bør det utføres en gynekologisk undersøkelse, for å utelukke andre årsaker til blødning, ellers er det 'bare' å se det an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...