Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig forvirret. Hadde første dags mens 21. sept. Har 28 dagers syklus og går som regel etter "klokka". Forrige onsdag og torsdag tok jeg graviditetstest og begge dagene fikk jeg en veldig svak blå strek. Hadde også kveldskvalme og meget ømme bryster. I går begynte jeg å blø, altså fem dager etter jeg vanligvis skulle hatt mens. Har kraftigere blødning enn ellers, samt kvalme og brystene er fortsatt ømme. Var på legevakten tidligere i kveld og de mener utifra urinprøven min at jeg ikke har vært gravid i det hele tatt, ergo må hsg-nivået ha vært lavt? Hvordan er dette mulig? Kan de ta feil? Jeg følte meg jo veldig gravid, har vært det før og kjente igjen tegnene pluss at jeg fikk tross alt svak blå strek på Clearblue-testen. Vær så snill, svar meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37608-innbilt-svanger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg antar at du har vært gravid, men at den lille kimblæren gikk til grunne før det ble dannet noe mer hCG. Dermed sank nivået og testen som ble tatt på legevakten gjorde ikke utslag på hCG siden nivået er sunket under registrerbart nivå. Blødningen din skyldes nok en svært tidlig abort. Jeg tror nok ikke de på legevakten tok feil, og når man tar den kraftige blødningen i betraktning, er det dessverre liten tvil om at det har gått galt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37608-innbilt-svanger/#findComment-142965
Del på andre sider

Jeg antar at du har vært gravid, men at den lille kimblæren gikk til grunne før det ble dannet noe mer hCG. Dermed sank nivået og testen som ble tatt på legevakten gjorde ikke utslag på hCG siden nivået er sunket under registrerbart nivå. Blødningen din skyldes nok en svært tidlig abort. Jeg tror nok ikke de på legevakten tok feil, og når man tar den kraftige blødningen i betraktning, er det dessverre liten tvil om at det har gått galt.

Hei og takk for hyggelig svar. Mulig jeg misforstår, men du sier at det er lite trolig at de på legevakten har tatt feil, men allikevel tror du jeg har hatt en meget tidlig abort. Altså, de på legevakten mente at jeg faktisk ikke hadde vært gravid i det hele tatt pga negativ urinprøve som de tok. Da tar de jo feil, i og med at du mener jeg har hatt en tidlig abort. Eller?

Ellers syntes jeg det var veldig trist og litt frekt/upsykologisk av legevakten og konkludere på en litt "overfra og nedad holdning at jeg nok ikke hadde vært gravid i det hele tatt. De tok heller ikke ultalyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37608-innbilt-svanger/#findComment-143001
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...