Gå til innhold

gåsehud og kriblinger ved bl.a påkledning

Anbefalte innlegg

Gjest Trøndermann 44

Jeg er usikker på om mitt spørsmål går under hud eller nevrologi.,,, det har seg slik at jeg har en plage som er svært ubehagelig. Plagen startet for tre år siden. Hårene påå overkroppen står rett ut. når .da har klær på så føles hårene som stikkende nåler i huden. Når jeg vrenger av meg genseren så virker det som om hårene aktiveres og det går frysninger og kriblinger helt nedi leggene. Det er dette som skremmer meg. Gåsehuden kommer da på helt andre steder i tillegg til berøringspunktet. Og det er en konstant kiling på magen Det er tatt all verdens blodprøver i løpet av disse tre årene og jeg har vært hos nevrolog. Har MC og b12-nivået er greit. Stoffskiftet mitt har svinget litt . Sist uke ble dette målt til tsh 5,57 og fritt t4 14. Utover dette har legen ikke funnet noe galt prøvene. Nevrologen sa det kunne skyldes anspenthet. Har jeg vært anspent i tre år? har vanskelig for og godta det. Tok etterhvert kontakt med annen lege som kunne fortelle følgende: "Dysestesi kan være tegn på skjult kreft. Kreften er da på et mikroskopisk stadium men avgir likevel symptomgivende substanser". Dette skremte meg. Men dette var for tre år siden, og jeg regner med at hvis kreften var mikroskopisk på dette tidspunkt så hadde det sikkert vært mer enn mikroskopisk nå tre år etter. Har vært hos kiropraktor. Han hadde hørt om like tilfeller av plager og sa det skyldes dårlig blodomløp i hudens små årer. En annen fagperson sa jeg sikkert hadde bare god nervedekning i huden. Evt hvorfor oppstår dette? Nå har jeg fått så mye forskjellige vinklinger på mine plager at jeg blir ikke klokere. Noen av dere som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...