sjakktrekk Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Jeg har aldri opplevd orgasme og jeg har fått svar på om det er mulig å ha opplevd det uten å vite det. Så det er tydelig at det er noe stort, noe som man virkelig skjønner hva er hvis man opplever det. Jeg lurer på hvor lang tid det vanligvis tar før man får orgasme? Jeg har ikke prøvd noe særlig med meg selv, og de typene jeg har hatt sex med har ikke innbydd til så mye intimt/personlig prat, så de har ikke vært til hjelp heller. Jeg er sammen med en fyr nå som vet om dette, og han er flink til å prøve å få meg til "de store høyder" uten at det skjer noe. Jeg har prøvd å onanere selv, dusjen, vibrator men ikke noe skjer. Lyden på vibratoren setter meg litt ut. Mulig jeg bare er utålmodig, jeg slutter hvis det ikke skjer noe med en gang - nesten med en gang. Så: hvor lang tid - i gjennomsnitt - tar det for ei jente å få orgasme. Hilsen "umulig å gå orgasme?" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1000tipset Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Ikke gi opp med en gang, lek med vibratoren en halv times tid, sett på litt musikk og slapp av og KOS deg, trekk ut telefonen, sørg for at ingen er hjemme, eller kommer hjem mens du holder på. Etter en halv times tid skal du ikke se bort fra at naboene ringer på døra for å sjekke at alt er ok......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslogutt Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Husk at den viktigste forutsetningen for en en orgasme sitter i hodet. Finn det som tenner deg og bruk det i akten. Sex er mer enn teknikk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig mann Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Hei Sjakktrekk Det behøver ikke å ta så veldig lang tid. Når samboeren min og jeg har god sex vil hun at jeg skal slikke henne. Da får hun nesten bestandig orgasme i løpet av 5-10 minutter. Hun vil som regel ligge med bena så nært inntil hverandre som mulig, og jeg merker at hun bruker å spenne musklene i lårene. Og så bruker hun å si i fra om jeg slikker for hardt eller for svakt. Tungen skal jobbe mot klitoris og være ganske stram, jeg bruker vekselvis oversiden og undersiden av den ytterste delen av tungen. Med jevne mellomrom slikker jeg henne lenger ned og stikker tungen så langt inn i henne som jeg kommer. Jeg kjenner ofte at orgasmen kommer ved at hele underlivet hennes svulmer opp, da vet jeg at hun har det godt. Når orgasmen er på det høyeste skyver hun meg bort, da blir hun så øm at hun ikke klarer at jeg slikker på henne. Få kjæresten din til å prøve dette. Jeg elsker å slikke samboeren min, det er det mest intime jeg gjør, bedre enn egen orgasme. Jeg tror de fleste menn vil være enig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
feilgrep Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Hei Sjakktrekk Det behøver ikke å ta så veldig lang tid. Når samboeren min og jeg har god sex vil hun at jeg skal slikke henne. Da får hun nesten bestandig orgasme i løpet av 5-10 minutter. Hun vil som regel ligge med bena så nært inntil hverandre som mulig, og jeg merker at hun bruker å spenne musklene i lårene. Og så bruker hun å si i fra om jeg slikker for hardt eller for svakt. Tungen skal jobbe mot klitoris og være ganske stram, jeg bruker vekselvis oversiden og undersiden av den ytterste delen av tungen. Med jevne mellomrom slikker jeg henne lenger ned og stikker tungen så langt inn i henne som jeg kommer. Jeg kjenner ofte at orgasmen kommer ved at hele underlivet hennes svulmer opp, da vet jeg at hun har det godt. Når orgasmen er på det høyeste skyver hun meg bort, da blir hun så øm at hun ikke klarer at jeg slikker på henne. Få kjæresten din til å prøve dette. Jeg elsker å slikke samboeren min, det er det mest intime jeg gjør, bedre enn egen orgasme. Jeg tror de fleste menn vil være enig. Lykke til! Det du sier om slikking er i alle fall sant for meg. Jeg får MYE mer igjen for å gi orgasmer enn å komme selv. Det kan ha med følelse av mestring å gjøre. Jeg aner ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Så flott at du har funnet en kjæreste som er innstilt på å gi deg nytelse. Det er et flott utgangspunkt til å utforske hverandres seksualitet. Et spørsmål til deg for å oppklare hvor ditt problem ligger. Er du opphisset mao. har du skikkerlig tenning når du er sammen med kjæresten og før du onanerer? Dvs. føler du sterk vellyst, svulmer kjønnsleppene og får du økt fuktighet i skjeden? Kommer tilbake til problemet ditt når du har svart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Det er nok individuelt. Alt fra 30 sekunder til 2 timer. Du må gjerne ta fantasien til hjelp. Alt er tillatt inne i ditt eget hode.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-142995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjakktrekk Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Så flott at du har funnet en kjæreste som er innstilt på å gi deg nytelse. Det er et flott utgangspunkt til å utforske hverandres seksualitet. Et spørsmål til deg for å oppklare hvor ditt problem ligger. Er du opphisset mao. har du skikkerlig tenning når du er sammen med kjæresten og før du onanerer? Dvs. føler du sterk vellyst, svulmer kjønnsleppene og får du økt fuktighet i skjeden? Kommer tilbake til problemet ditt når du har svart. Takk for mange svar. Og gode svar. Til Gro: Jeg er stort sett opphisset, ja. Men ikke alltid til å begynne med. Det er noe som kommer etterhvert. Til å begynne med føler jeg bare at jeg vil være nær kjæresten min uten å egentlig være kåt, men han har god tid og koser med meg lenge, og da kjenner jeg at lysten kommer, og jeg blir veldig våt, men om det svulmer opp vet jeg egentlig ikke. Vet ikke helt om det var nok svar på det du ville vite? Jeg har ikke utforsket meg selv så veldig mye i årenes løp heller. De gangene jeg har prøvd å onanere selv, har jeg mest gjort det bare for å prøve, tror jeg. Og så skjer det ikke noe, og da gir jeg opp. Jeg har syntes at sex er masete og klissete og skittent. Men det forandret seg da jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå. Jeg er 30 år, og det er faktisk første gang jeg opplever nytelse med noen. Det er første gang jeg har følt meg trygg på å fortelle om at jeg har slitt med sex også. Kanskje det har noe med et par episoder som skjedde da jeg var liten og. Et par ganger skjedde det noe seksuelt mot meg som jeg syntes var ekkelt. Jeg har ikke tenkt så mye på de episodene egentlig, de har bare dukket opp innimellom. Men kanskje ubevisst sitter dette igjen og har farget synet mitt mht sex. Vet ikke helt om dette ble rotete og vanskelig å svare på, men... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-143025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Takk for mange svar. Og gode svar. Til Gro: Jeg er stort sett opphisset, ja. Men ikke alltid til å begynne med. Det er noe som kommer etterhvert. Til å begynne med føler jeg bare at jeg vil være nær kjæresten min uten å egentlig være kåt, men han har god tid og koser med meg lenge, og da kjenner jeg at lysten kommer, og jeg blir veldig våt, men om det svulmer opp vet jeg egentlig ikke. Vet ikke helt om det var nok svar på det du ville vite? Jeg har ikke utforsket meg selv så veldig mye i årenes løp heller. De gangene jeg har prøvd å onanere selv, har jeg mest gjort det bare for å prøve, tror jeg. Og så skjer det ikke noe, og da gir jeg opp. Jeg har syntes at sex er masete og klissete og skittent. Men det forandret seg da jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå. Jeg er 30 år, og det er faktisk første gang jeg opplever nytelse med noen. Det er første gang jeg har følt meg trygg på å fortelle om at jeg har slitt med sex også. Kanskje det har noe med et par episoder som skjedde da jeg var liten og. Et par ganger skjedde det noe seksuelt mot meg som jeg syntes var ekkelt. Jeg har ikke tenkt så mye på de episodene egentlig, de har bare dukket opp innimellom. Men kanskje ubevisst sitter dette igjen og har farget synet mitt mht sex. Vet ikke helt om dette ble rotete og vanskelig å svare på, men... Det høres ut til at episodene du opplevde i barndommen har preget ditt syn på sex. At du nå har oppdaget at sex er godt og er klar over hvorfor du hadde et negativt syn, er et utmerket utgangspunkt for å komme videre. Det er også kjempepositivt at alle tenningsmekanismer fungerer, når du er sammen med kjæresten din. Foreslår at du fortsetter å nyte og utforske, når du er sammen med ham. Vær klar på og ærlig om hva du liker og hva du ikke liker og fortell ham det slik at dere får konsenterert dere om det som gjør godt for deg. Ikke stress med å oppnå orgasme. Om du stresser kan det i seg selv gjøre at du mister fokus på nytelsen. Foreslår at du i tillegg jobber på egen hånd, slik at du blir kjent med din egen kropp og lærer å nyte den når du er alene. Da må du legge vekt på å sette deg i en tilstand hvor du er tent. Tenk for eksempel på det deilige du gjorde da du var sammen med kjæresten din eller bruk erotisk litteratur eller bilder slik at du tenner. Så kan du begynne forsiktig å utforske dine erogene soner. Stryk over brystene og magen, gjerne med et silkeskjerf, en fjær eller noe som pirrer mot kroppen din, før du går videre og utforsker kjønnet ditt. Det tar tid å finne ut hva som kjennes godt for deg. Mange driver avanserte onaniøvelser i lang tid, før de finner en oppskrift som virker. Det er også viktig at du klarer å bryte ned alle forestillinger om at sex er skittent eller befengt med synd og skam. Om du sliter for mye med en slik problematikk, er det mulig du trenger hjelp av en psykolog eller en psykiater for å se det positive i din egen seksualitet. Men det er godt mulig du klarer denne prosessen på egen hånd eller sammen med kjæresten din. Prøv å tenke på sex som en positiv livgivende kraft, som gir deg mulighet til å foreta en sanselig reise i din egen kropp. Det viktigste er dessuten at du finner dine egne lystpunkter. Når du opplever at det du gjør kjennes godt, går du videre, bruk samtidig fantasien din slik at du parallelt bygger opp spenningen ytterligere.. Bruk tid, eksperimenter og fryd deg over dine nye oppdagelser. Heller ikke nå må du konsentrere om at du SKAL få orgasme, den kommer når det kommer, når du gjør det best mulig for deg selv. Siden du ikke har funnet lystpunktene dine ennå, kan det hende du må lete lenge, mange ganger før du finner dem. Vær tålmodig.. det er verd innsatsen. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-143144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annelise Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Ikke gi opp med en gang, lek med vibratoren en halv times tid, sett på litt musikk og slapp av og KOS deg, trekk ut telefonen, sørg for at ingen er hjemme, eller kommer hjem mens du holder på. Etter en halv times tid skal du ikke se bort fra at naboene ringer på døra for å sjekke at alt er ok......... det er hele orgasme maset som gjør at jeg ikke får orgasme.. klarer det helt fint på egenhånd.. men ikke sammen med en gutt... forrige typen min var så fortvilet fordi han ikke fikk det til.. og da ble det bare for mye for meg... grudde meg til vær gang vi skulle ha sex fordi da var det samme greia.. urk.. derfor fikk aldri jeg noe sammen med han.. følte at nå måtte jeg ta å få en orgasme her! uansett.. det kan jo hende du har fått en orgasme alleredet? bare du ikke vet det.. ikke vet jeg.. men jeg visste ikke at det var orgasmer jeg fikk den gangen for ti år sia lissom.. hvis du ikke er sikker kan du heller spørre om hvordan det kjennes ut.. for det er absolutt ikke såååå stort til tider.. sånn som jeg trodde det var.. det er ikke alle som kan følge den "når du får det.. vet du det..tro meg" selvfølgelig er det godt.. du merker det jo.. men du trodde kansje ikke at det var en orgasme... *kos og klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37615-hvor-lang-tid-tar-det/#findComment-144775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.