Gå til innhold

følelsesløshet og smerter etter prolaps

Anbefalte innlegg

Gjest såleiat

I 2005 fikk jeg et prolaps i korsryggen. Det gikk nedover venstre hofte og bein, og strålte helt ut i tærne. Jeg hadde store smerter i flere år. Jeg fikk sprøyter, og prøvde akupunktur, og kiropraktor. Det hjalp ikke så mye. jeg har gått mye for å trene opp muskulaturen i beinet. Jeg har nesten ikke følelelse i stortåen og de to andre tærne. Det eneste jeg kjenner er smerter som stråler ut i nervetrådene ytterst i tærne. Fastlegen sier at jeg må regne med å leve med dette. Er det slik?

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Beinet mitt er også omtrent som det du beskriver og har vært det i maaaange år. Ingen tegn til endring. Tror man skal være glad bare de verste nervesmertene er borte.

Du som har vært så flink til å støtte opp meg i denne perioden og så har du større plager selv. Takk for all støtte forresten :-) Tror ikke jeg har sagt det.

Gjest Nickløsheletida

:-)

Så lenge man kan gå på ski så går alt greit!

:-)

Vi skal på fjellet om noen timer og jeg tenkte å ta med meg bare skistavene, slik at jeg kan gå oppover langs bilveien til skistua (det er bratt) og møte de andre der når de skal ha kakao og vaffelpause. Innbiller meg at det må være bra trening for benet mitt :)

Stig Bruset - Alt. medisin

Et prolaps betyr som regel at en mellomhvirvelskive sprekker og den indre kjerne trykker mot en nerve som kan gi følelsesløshet i benet/foten/tærne. Hvis trykket på nerven varer lenge nok, kan skaden bli permanent, og da er det ikke mye man kan gjøre med det. Hvis plagene varierer kan man vurdere å ta et MR bilde og få vurdering av en ortopedisk kirurg om en operasjon kan være en mulighet til å lette plagene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...