Gå til innhold

Reise uten baby på 4 mnd ?

Anbefalte innlegg

Kan man reise en kort tur som par når baby'n er 4 mnd gammel, hvis den passes av bestemor, som baby'n har sett masse ? Det er snakk om tur i Norge og hvis det skulle oppstå krise vil det ta ca 3 timer å kjøre dit baby'n er.

Eller vil baby'n ta skade av at mor og far ikke er tilstede ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37618-reise-uten-baby-p%C3%A5-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil absolutt ikke anbefale deg å reise fra barnet som ikke er mer enn 4 mndr. gammel. Undersøklser viser at så små barn er veldig sårbare på separasjon fra mor. Selv om bestemor er et kjent menneske, så er det lille barnet ikke i stand til å forstå at du er borte og faktisk kommer tilbake. Den kan oppleve at du er borte for godt. Du sier ikke noe om hvor lenge du har tenkt å være borte. Er det slik at du ikke ammer, skulle det i praksis ikke være noe problem ernæringsmessig at du er borte, men hvordan hadde du egentlig tenkt at barnet skulle gi signal om at den savnet deg? Jeg vurderer det jeg her sier, ut i fra forståelsen av at dere har tenkt å være borte i noen dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...