Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest shalaika

Er en dame i slutten av 30 årene som ikke har hatt sex på ca 7 år. Snakket med en fyr jeg er blitt kjent med om sex og prevensjon. Han er ikke vant med å bruke kondom, noe jeg også har hørt andre sier og han har endel sex med forskjellige damer. På spørsmål om han ikke er redd for å få sykdommer sier han ja, derfor sjekker han seg jevnlig hos legen.

Jeg er ebnig i at det er stress med kondom, og vet at mange menn ikke får det ordentlig til med å bruke det, men er jo det eneste som beskytter mot sykdommer. For mitt vedkommende er det jo egentlig ikke noe annet alternativ enn kondom også i et evt fast forhold. Er vel ikke bra med p-piller i min alder og har hatt spiral en gang tidligere, fikk store menssmerter og blødde veldig mye mer i de seks årene jeg hadde kobberspiralen inne. Ville ikke bruke hormonspiral da jeg reagerte negativt på p-piller. Hva gjør dere voksne damer angående prevensjon?

Er det noen som har fine erfaringer ved bruk av kondom i et forhold, som ikke synes det blir noe stress

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376210-kondom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kondombruk

Vi bruker kondom, og det fungerer greit. Jeg hadde foretrukket å slippe, men siden jeg ikke tåler hormonpreventiv, har jeg ikke noe godt alternativ. Jeg vil ikke påstå at det er noe stress, det har blitt en vane å sørge for at det alltid er kondomer i nattbotdskuffen og i vesken, lommer.

At ikke menn skal få det til med kondom var nytt for meg. Høres ut som en dårlig unskyldning.

Det er heller ikke bare negativt, deilig å slippe søl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376210-kondom/#findComment-3303727
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kusinen

jeg har alltid brukt kondom som prevensjonsmiddel. fordi jeg tåler dårlig hormonprevensjon.

Tror det med kondom først og fremst er en vanesak. Om mannen ikke er vandt med det, kan det lett føles klønete i starten. Kjæresten min slet også i starten og klarte ofte ikke å fullføre/ mistet ofte ereksjonen pga usikkerhet.

Dette kom seg fort, da jeg tok over ansvaret litt og sørget for å lede an.

I dag skjer alt automatisk og det med kondomet blir nærmest en del av forspillet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376210-kondom/#findComment-3307897
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...