Gå til innhold

Finnes det bare to typer menn?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt desillusjonert

For å sette det på spissen. Mitt inntrykk er at attraktive, sexy menn kan man ikke stole på i lengden. De blir hekta på oppmerksomheten fra nye, spennende damer, og har alltid antennene ute for en liten flørt.

De mindre attraktive mennene derimot, er i mye større grad både snille og trofaste.

Mitt problem er at jeg er sammen med en av den sistnevnte typen. Og jeg tenner ikke på ham lenger. Han er en kjempegod venn, men sexlivet er helt dødt (ikke bare min skyld altså, det er mange faktorer i det bildet). Jeg innser at vi bare burde vært venner.

Jeg har vært bori den førstnevnte typen også. Var oppi skyene himmelstormende forelsket, sånn som man tror bare skjer på film. Vanvittig tent fysisk, og et herlig sexliv. Men det ble en emosjonell berg-og-dal-bane, fyren var ikke til å stole på. Flørtet og kikket etter andre damer stadig vekk.

Nå er spørsmålet hvordan jeg skal finne en som både er snill og sexy? Jeg klarer ikke lenger å gå til sengs med en jeg ikke tenner på, men jeg vil så gjerne ha en trofast og stabil kjæreste. Jeg er en visuell person (dessverre?), så for å tenne fysisk, må fyren være attraktiv i mine øyne. Er i slutten av 30-årene. Håper noen kan gi meg håp om at slike menn finnes (og at ikke alle er opptatt!) :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376211-finnes-det-bare-to-typer-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Vel, det finnes en tredje sort også: menn som hverken er attraktive eller til å stole på. Bare sorgen, både utvendig og innvendig. Så hold deg unna dem,i det minste.

Hva som finnes av den sorten du etterspør, kommer jo an på smaken din. Selv har jeg erfart at til bedre jeg liker en person, til mer attraktiv syns jeg også han er.

Gjest Marthae

Enig med deg. Jeg er kjæreste med en veldig, veldig kjekk mann. Vi har vært kjærester i tre år, men han har vært utro flere ganger(det har vært slutt mellom oss pga det ila denne perioden) men vi har funnet sammen igjen, jeg har gitt han en ny sjanse, han har lovet, men jeg tror ikke han er til å stole på i lengden:( han får blikk fra damer overalt, og elsker oppmerksomheten. Dette sliter på meg, samtidig som er er sinnsykt forelsket og klarer ikke å gå fra han. Har også vært sammen med "den andre typen" og mistet fullstending tenningen. Så slik er det:( hvertfall for meg. Noe dritt..

Jeg synes spoersmaalet ditt er ganske spesielt. Finnes det bare to typer kvinner ogsaa, da?

Selvfoelgelig finner man attraktive, trofaste menn. Men om det aller viktigste er utseendet, saa blir det jo saa som saa med personligheten. Man trenger ikke vaere kjempepen for aa ha god kjemi med noen og det er vel helst der spenningen kommer inn. Det er jo ikke slik at man ligger paa pynt i senga og dermed tenner den andre ved aa flekse muskler. Jeg er alt for opptatt til aa fokusere paa detaljer ved utseendet naar jeg har sex.

Gjest Elextra

Har mistanke om at du finner "player"-typen attraktiv, uavhengig av utseendet. Du liker å ha en mann andre finner attraktiv og som også viser at han har draget; det er sexy.

Om en er tryggere i seg selv kan man man finneen mann attraktiv uavhengig av "markedsverdi".

Har mistanke om at du finner "player"-typen attraktiv, uavhengig av utseendet. Du liker å ha en mann andre finner attraktiv og som også viser at han har draget; det er sexy.

Om en er tryggere i seg selv kan man man finneen mann attraktiv uavhengig av "markedsverdi".

Jeg tror det du nevner her stemmer. At det ikke handler om utseendet, men en kombinasjon som for henne er lik "attraktiv". Hun leter kanskje etter sin egen formel for en alfa-hann, som helst skal ha mange muligheter aapne, men velge henne hver eneste gang.

Annonse

Det er vel det jeg sliter med. Min eks er kjekk og (har blitt mye mer!) grei, men stille og trenger ikke å markere seg. Flørter ikke med andre osv... En god mann, mens alle jeg har tent på er playeren. Og tror jeg skulle klart å temme h a n.

Gjest Elextra

Det er vel det jeg sliter med. Min eks er kjekk og (har blitt mye mer!) grei, men stille og trenger ikke å markere seg. Flørter ikke med andre osv... En god mann, mens alle jeg har tent på er playeren. Og tror jeg skulle klart å temme h a n.

Hvis du hadde temmet h a n, hadde han utvilsomt samtidig tapt mye av sin attraktivitet i dine øyne.

Eksen er kanskje attraktiv, men du respekterer ham ikke, så du bør glemme ham også.

Hvis du hadde temmet h a n, hadde han utvilsomt samtidig tapt mye av sin attraktivitet i dine øyne.

Eksen er kanskje attraktiv, men du respekterer ham ikke, så du bør glemme ham også.

Hvis det ikke var noe der, også respekt, så hadde jeg nok vært litt smådesperat for å finne noe nytt i håp om å glemme h a n.

Gjest Elextra

Hvis det ikke var noe der, også respekt, så hadde jeg nok vært litt smådesperat for å finne noe nytt i håp om å glemme h a n.

Hvis du hadde respektert ham slik en bør respektere en kjæreste ville du ikke ført ham bak lyset og sveket ham over så lang tid.

Hvis du hadde respektert ham slik en bør respektere en kjæreste ville du ikke ført ham bak lyset og sveket ham over så lang tid.

Nei, det er sant, men det har skjedd veldig mye mellom oss det siste halve året. Måten han har taklet dette osv. Han er virkelig vært villig til å endre seg. Og det er det som gjør det så vanskelig!

Jeg synes spoersmaalet ditt er ganske spesielt. Finnes det bare to typer kvinner ogsaa, da?

Selvfoelgelig finner man attraktive, trofaste menn. Men om det aller viktigste er utseendet, saa blir det jo saa som saa med personligheten. Man trenger ikke vaere kjempepen for aa ha god kjemi med noen og det er vel helst der spenningen kommer inn. Det er jo ikke slik at man ligger paa pynt i senga og dermed tenner den andre ved aa flekse muskler. Jeg er alt for opptatt til aa fokusere paa detaljer ved utseendet naar jeg har sex.

Jeg må innrømme at jeg tenkte på denne da jeg leste tråden:

http://wulffmorgenthaler.com/img/strip/-WM_strip_2006-10-06.gif

:-)

Med vennlig hilsen

Hvis jeg skal konkretisere det jeg synes er attraktivt, så mener jeg en mann som ser ut som en "skikkelig mann". Det vil kroppslig si høy og med veltrente muskler (steinalderkvinnen i meg ser at han kan beskytte meg). Ansiktsmessig liker jeg markerte trekk med kontraster, det vil si mørkt hår og mørke bryn/vipper.

Min nåværende er lys og tynn. Veldig tynn, rett og slett umandig pinglete. Jeg føler meg veldig slem når jeg skriver det, men sånn er det. Jeg ble forelsket i personligheten og tenkte at jeg må ikke være fiksert på utseende denne gang, men det var altså ikke så lurt når det kommer til seksuell tenning. Som nevnt, vi burde bare vært venner.

Jeg synes slett ikke det er positivt å ha en mann som andre damer sikler på. Jeg har ikke behov for en "trofèkjæreste" til å vise frem. Den eksklusive tosomheten, følelsen av at vi er et team forever og at resten av verden nesten ikke eksisterer var noe av det deilige med min nåværende mann i begynnelsen. Vissheten om at for ham var det bare meg og ingen andre. Jeg skulle så gjerne opplevd det sammen med en jeg faktisk tenner ordentlig på.

Annonse

Jeg tror det du nevner her stemmer. At det ikke handler om utseendet, men en kombinasjon som for henne er lik "attraktiv". Hun leter kanskje etter sin egen formel for en alfa-hann, som helst skal ha mange muligheter aapne, men velge henne hver eneste gang.

Se svar til Elextra.

Konstruerer du ikke et dilemma her i stedet for å se på den konkrete situasjonen du befinner deg i? Jeg synes erfaringsgrunnlaget for inndelingen din virker noe magert. Selvfølgelig finnes det både trofaste og mindre trofaste både blant dem med et klassiske godt utseende og mer gjennomsnittlige menn. Men det er klart: Dersom du faller pladask for et flott utseende, før du har rukket å danne deg et bilde av personligheten, løper du en større risiko for å inngå et overflatisk forhold.

Er du sikker på at forholdet ditt ikke kan reddes? Ikke misforstå: Jeg mener ikke at forhold skal utholdes for enhver pris. Men i min erfaring er det lett å la seg fascinere av andre og finne feilene hos egen partner når forholdet er inne i en dødperiode. Du sier at du ikke tenner på kjæresten din *lenger*. Innledningsvis var det altså en fysisk tiltrekning mellom dere i tillegg til at personlighetene deres matchet? Er det mulig å vekke denne til live igjen, eller er du så fascinert av andre, "kjekkere" menn at du ikke lenger ønsker dette? (I så fall fortjener vel kjæresten din å få vite det.)

Lurer litt på hva du mener med setningen "Men om det aller viktigste er utseendet, saa blir det jo saa som saa med personligheten." Mener du at jeg har en dårlig personlighet, hvis jeg vurderer utseende til mannen? Eller at menn med godt utseende har dårlig personlighet?

Jeg tenker heller ikke på detaljer når jeg har sex. Det er helhetsinntrykket: slik som muskuløs vs. tynn, mørk vs. lys. Jeg innser at jeg kanskje er "klisjè" som tenner på mørke muskuløse menn. Jeg skulle gjerne funnet en trylleformel som ga meg seksuell tenning på koselig personlighet. Har du noen tips, så del dem gjerne.

Nei, det er sant, men det har skjedd veldig mye mellom oss det siste halve året. Måten han har taklet dette osv. Han er virkelig vært villig til å endre seg. Og det er det som gjør det så vanskelig!

På hvilken måte vil du han skal endre seg? Hvordan ønsker du han skal være?

Gjest Elextra

Lurer litt på hva du mener med setningen "Men om det aller viktigste er utseendet, saa blir det jo saa som saa med personligheten." Mener du at jeg har en dårlig personlighet, hvis jeg vurderer utseende til mannen? Eller at menn med godt utseende har dårlig personlighet?

Jeg tenker heller ikke på detaljer når jeg har sex. Det er helhetsinntrykket: slik som muskuløs vs. tynn, mørk vs. lys. Jeg innser at jeg kanskje er "klisjè" som tenner på mørke muskuløse menn. Jeg skulle gjerne funnet en trylleformel som ga meg seksuell tenning på koselig personlighet. Har du noen tips, så del dem gjerne.

For meg høres de underlig ut kun å tenne på én type menn (eksteriørmessig), i hvertfall når man er voksen. Jeg tror jeg tenner mer på helheten personlighet, kommunikasjon, utstråling, utseende, og vedkommende kan vise seg da å være alt fra liten (relativt) og tynn til høy og kraftig - mørk eller lys.

Nå har jeg endt opp med en høy og mørk, men det er mer tilfeldig ;). Hadde en periode i tenårene jeg mente menn måtte være lyse, husker jeg....

Gjest Elextra

Han er villig til å endre seg, men er du?

Jeg ville tro dere har for mye bagasje til å få et langt og godt forhold. Men det betyr ikke at det er umulig :P.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...