Gå til innhold

Graviditet og svangerskap utenfor livmoren

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt svangerskap utenfor livmoren to ganger, (operert begge gangene) den siste gangen så måtte de fjerne den ene egglederen min.

De har tittet på den andre egglederen min, men så ikke att det var noe galt med den (de brukte IKKE kontrastveske)

Jeg og min samboer har planer om familie og jeg er redd dette skal skje igjen. Nå har jeg jo bare en eggleder igjen. Har snakket med Legen om kunstig befruktning, men han syntes ikke att jeg skulle gjøre det og fra rådet meg.

Hvorfor fraråder leger dette? Og må jeg ha mistet min andre eggleder før jeg får gjøre dette?

Og hvor stor sikkerhet er det for att jeg ikke får svangerskap utenfor livmoren igjen, etter att de har sett på egglederen utenpå uten å finne noe feil på denne?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Selvsagt må du forsøke å bli gravid på naturlig vis hvis din eggleder er åpne., Prøverør er ikke garanti mot graviditet i en eggleder! Man kan ikke gi sikre tall for normal graviditet, men jeg vil tro det er ca 90% sjanse for at graviditeten blir i livmoren hvis du blir gravid. Men det er bare et gjett. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...