Gå til innhold

Feokromocytom

Anbefalte innlegg

Gjest Feokromen

Etter mange år med mange rare smertesymptomer og tydlige stressplager fikk jeg i 2005 et lite infarkt. Etter dette fortsatte plagene i samme gata og jeg byttet tilslutt fastlege. Jeg gikk lei forslag om psykologtimer og cipramil. Etter litt innkjøring og feilsøking sammen med denne nye legen fikk han i høst mistanke til binyreproblematikk. Av denne grunn ble jeg i november 2011 undersøkt i en CT maskin (røntgen i skiver ?) Pga av noen uheldige omstendigheter fikk jeg diagnose 7 cm svults på binyre først 9 januar. Denne krabaten har fått navnet feokromocytom. Status pr. idag er at jeg har masse rare plager. Hjertebank, smerter, kramper, hodepine for å nevne noen. Blodtrykket har vært et tema i alle disse år, men er behandlet med Atacand 8mg og Adalat Oros 30mg og befinner seg under faregrensen. Jeg er grei nok fram til klokken 12.00 om formiddagen og deretter fryktelig sliten. Sover veldig dårlig pga relativt heftige muskelsmerter spesielt i overkroppen. Skal sies at jeg er meget fornøyd med oppfølgingen fra min fastlege. Jeg fikk i dag et brev fra sykehuset om at jeg er tilgodesett med en undersøkelse i 27. mars, altså om ca. 5 uker. Er dette bare slik det er ? Jeg hadde trodd at jeg fikk operasjonen uten mer forsinkelse... Synes liksom at jeg nå fortjener å komme ned på bakken. Er det noe jeg kan og burde gjøre for å komme til en kompetent kirurg ? 9. januar - 27. mars ? Er ikke dette lenge nok når man vet hva som befinner seg der inne ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376346-feokromocytom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Feokromocytom er en sjelden tilstand som kan gi en rekke symptomer og økt forekomst av både høyt blodtrykk og hjerteinfarkt. De vokser som regel langsomt, men jeg skjønner at du er utålmodig og det er mulig å be fastlegen om å purre på sykehuset og be om en raskere undersøkelse etter som du er plaget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376346-feokromocytom/#findComment-3306059
Del på andre sider

Feokromocytom er en sjelden tilstand som kan gi en rekke symptomer og økt forekomst av både høyt blodtrykk og hjerteinfarkt. De vokser som regel langsomt, men jeg skjønner at du er utålmodig og det er mulig å be fastlegen om å purre på sykehuset og be om en raskere undersøkelse etter som du er plaget.

Jeg brukte hele dagen på å finne hvilke muligheter jeg har. Fant raskt ut at å ringe relevant sykehusavdeling direkte for så å rett og slett mase var eneste hurtige utvei. Tjente 14 dager på dette.Skal nå kontakte fastlegen for mer drahjelp. En fæl tilstand; Man slapper ikke av og opplever seg som ei oppspent fjær.. Tidsrommet 06-12.00 funker greit. Såsnart klokka bikker lunsjtider er det som at alt snus opp ned. Jeg blir fryktelig sliten, jeg går med en følelse av konstant feber, at alle muskler i overkroppen er i helspenn og gir smerter.Nesten håpløst å ligge, samtidig som dette er befriende. Av denne grunnen blir det dårlig med nattesøvn. Sikker på at jeg kommer nedpå bare jeg kommer meg til kompetent kirurg. ...vel... det er alltid noen som har det værre :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376346-feokromocytom/#findComment-3306119
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...