Gå til innhold

Når bruker man hva? Engelsk grammatikk

Anbefalte innlegg

Da var det kanskje skivebom, men

''Her er ikke "to" infinitivsmerke, men preposisjonen "til". Dermed er det riktig som Elextra sier; det skal stå "I look forward to seeing you."''

"to" brukes også som "til å xxxxx" ikke to to..

jaja...jeg får la være..er litt i ..tja..et eller anna humør ;o)

''"to" brukes også som "til å xxxxx" ikke to to..''

Du kan ikke oversette ord for ord mellom språk.

"Look forward to" betyr "se frem til". Dette er et fast uttrykk og "to" er en preposisjon. Da skal det stå "seing" etter selv om vi på norsk vil si "å se". "to seeing you" vil altså oversettes med "til å se deg" på norsk uten at det betyr at "to" betyr "til å". Dette fordi norsk og engelsk grammatikk er forskjellig på dette punktet.

Fortsetter under...

"Look forward to" betyr "se frem til". Dette er et fast uttrykk og "to" er en preposisjon. Da skal det stå "seing" etter selv om vi på norsk vil si "å se". "to seeing you" vil altså oversettes med "til å se deg" på norsk uten at det betyr at "to" betyr "til å". Dette fordi norsk og engelsk grammatikk er forskjellig på dette punktet.

Skjønte du ikke at det var tull??

Jeg ville sagt I look forward to see you uten at jeg kan forklare hvorfor. Synes det blir grammatisk riktig.

''Jeg ville sagt I look forward to see you uten at jeg kan forklare hvorfor. Synes det blir grammatisk riktig.''

Du vil sikkert bli forstått, men det er altså grammatikalsk feil.

derfor blinkefjeset ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...