Gjest Mann i 20-årene Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hei, Den siste tiden har jeg gått rundt med mange forskjellige tanker og for først gang i livet mitt er jeg blitt skikkelig redd. Jeg hadde en samleie med en prostituert kvinne for rundt fire uker siden. Jeg brukte kondom, men ikke under munnsex. Jeg utførte også munnsex om dette har noe å si. Tre dager etter ble jeg kraftig forkjølet. Det rant av nesa og jeg følte meg generelt dårlig. Dette varte i rundt tre dager. To uker etter mulig smitte hadde jeg svelgevansker i tre dager, men følte meg ellers bra. Jeg sniktittet på HIV-symptomer på nettet og...ja, noe av symptomene stemte. Frykten for HIV har gjort at jeg allerede har planlagt min egen død. Det er fortsatt for tidlig med en HIV-test, men når kalederen viser 27.mars skal jeg teste meg. Men det er fortsatt lenge til denne datoen... Jeg jobber i transportbransjen og er mye inn og ut av bilen. Dessuten jobber jeg mye. Vi snakker 12-14 timer om dagen. I perioden før jeg ble forkjølet var det sprengkulda og mye snø. Jeg ble bløt på beina og måtte kjøre rundt med våte sko i flere timer. Dette kan være forklaringen på hvorfor jeg ble syk. Når det gjelder svelgevanskene så løpte jeg rundt uten jakke da det ble litt mildere. Dette har jeg forklart til meg selv, men frykten er for stor og jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Selv en "merkelig" følelse i kroppen forbinder jeg nå med HIV-smitte. Som f.eks: da hjerte plutselig banker litt raskere i noen sekunder. Da tenker jeg "Aha, immunforsvaret mitt reagerer på HIV-viruset". Dette høres sikkert dumt ut, men det er frykten som gjør at jeg tenker slik. Den prostituerte kvinnen er fra Polen, og HIV er ikke så veldig utbredt der utifra det jeg har lest. Jeg vet at sjansen er veldig for små for å bli HIV-smittet, men det er det også når det gjelder å vinne i lotto... Jeg føler meg frisk som en fisk. Er ikke trøtt selv om jeg sover som et lite barn, men det er nok pga. lange arbeidsdager. Kan jeg være HIV-smittet? Jeg klarer ikke å vente på å ta HIV-testen lenger. Hvorfor ble jeg plutselig syk etter samleien? Enten er dette en dårlig spøk fra Gud sin side eller jeg er virkelig smittet. Hilsen mann i 20-årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376421-redd-for-hiv-smitte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Dette får du selvsagt ikke et definitivt svar på med mindre du tester deg, men smitte ved oralsex er relativt sjeldent. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376421-redd-for-hiv-smitte/#findComment-3306489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hei, Jeg skjønner ditt problem, at du har det ikke så lett med den usikkerheten om en eventuell HIV smitte. Jeh kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose, men det har du heller ikke ventet, går jeg ut ifra. Men jeg kan gi noen kommentarer som muligens kan hjelpe litt. For det første: HIV smitter veldig lite ved oral sex. Kan ikke si at sjansen er null, men den er liten. Har du brukt kondom, og den er hel er du neppe smittet den veien heller. Neste punkt er noe du nevner også selv: forekomsten av HIV er ikke spesielt høy i Polen, og selv blant prostituerte er det ikke spesielt høy. Så igjen, sjansen for at den kvinnen du har hatt ditt eventyr er HIV positiv er ganske liten. Når det gjelder dine symptomer: forkjølelsesliklnende symptomer kan forårsakes av mange virus. Det er riktig at hos noen forekommer slike symptomer noen dager etter HIV infeksjon, men sjansen er uendelig mye større, spesielt nå vintertid at det er andre årsaker enn HIV. Forhold som du beskriver i seg selv kan være medvirkende til slike symptomer. Slike symptomer er svært vanlige hos de fleste av oss uten spesielle smitteforhold. Jeg vil ikke betrakte svelgvansker som noe som peker i retning av HIV. Det med "merkelig følelse i kroppen" sier ingenting i retning HIV infeksjon. Alt i alt synes jeg at sjansene for at du er HIV infisert er meget lave, selv om det er umulig for meg å komme med noen absolutte utsagn. Jeg skjønner at det er langt frem til 27. mars. Du kunne kanskje ta en HIV test nå, og gjenta den om en måned. Et foreløbig midlertidig negativt resultat ville sikker hjelpe deg for tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376421-redd-for-hiv-smitte/#findComment-3307219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.