Gå til innhold

1/2 lørdag bortkastet,neseblod.

Anbefalte innlegg

Gjest blodklubb.

Jeg er ofte plaget med tørr nese,så jeg får vel slkaffe meg en luftfukter.

Ved frokosten i dag så jeg på tv og snøt meg alt for hardt.Det harde kom jo ut,men også 0,5 dl blod.I allefall så det slik ut når jeg var ferdig med å blø i 14 tida.Det begynte ca kl 11,så jeg har ikke fått gjort stort i dag.

Har altid 6-8 ruller med kjøkkenrull liggende og nok toalettpapir av den ikke aller billigste sorten som er grå,men den helt hvite 2 lags.

Klarer nå i allefall å puste gjennom høyre nesebor,og skal ta en time på sofaen.

Håper alt har tørket inn når jeg våkner,og det bare er det størknede i halsen som skal ut.

Beklager den blodige fremførelsen,men dette har plaget meg i ca 40 år nå.Tar en pause fra blodtrykksmedisinene en stund,tynt blod er nok ikke så bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376448-12-l%C3%B8rdag-bortkastetneseblod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blodklubb

Har du vært hos øre-nese-halslege? Hvis du er mye plaget kan man "brenne" skjøre blodårer i nesen slik at du kan bli kvitt problemet.

Det gjorde jeg 2-3 ganger i ungdommen.Ga til slutt opp,det hjalp ikke.

Bortkasta lørdag,men alt er i orden nå og jeg skal heller fukte noe papir å putte inn før jeg snyter meg neste gang.

Hjelper ikke det forsøker jeg emd saltvann.

Gjest Psyk av alt

Det gjorde jeg 2-3 ganger i ungdommen.Ga til slutt opp,det hjalp ikke.

Bortkasta lørdag,men alt er i orden nå og jeg skal heller fukte noe papir å putte inn før jeg snyter meg neste gang.

Hjelper ikke det forsøker jeg emd saltvann.

Sønnen min blødde mye neseblod som barn. Han ble brent et par gng.

Som tips sa legen at neste gang han blødde og det ble vanskelig å stoppe kunne man forsøke vanlig nesespray mot tett nese. Dette er som kjent slimhinneavsvellende og kan også få blodkaret til å slutte å blø. Det funket veldig bra.

Sønnen min blødde mye neseblod som barn. Han ble brent et par gng.

Som tips sa legen at neste gang han blødde og det ble vanskelig å stoppe kunne man forsøke vanlig nesespray mot tett nese. Dette er som kjent slimhinneavsvellende og kan også få blodkaret til å slutte å blø. Det funket veldig bra.

Det får blodårene til å trekke seg sammen så blodgjennomstrømningen blir mindre. Dermes reduseres både svelling og evt blødninger.

Gjest Psyk av alt

Det får blodårene til å trekke seg sammen så blodgjennomstrømningen blir mindre. Dermes reduseres både svelling og evt blødninger.

Det er et blodkar som blør og blødningen blir stoppet fordi musklene i blodårens ene lag kontraherer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...