Gjest Minie29 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg har vært kjæreste med en mann i snart to år. Da jeg traff han var han til en viss grad utbrent pga jobb. Nå er han er sykemeldt og jobber ikke det hele tatt. Han har andre psykiske vansker i tillegg. Dette er utrolig vanskelig for begge. Jeg hjelper han, og gjør så godt jeg kan med alt mulig, men får minimalt igjen. Jeg er ufattelig glad i mannen, og klarer ikke å gjøre det slutt med han. Vi har det fantastisk når han har gode perioder, men jeg merker at jeg blir helt utslitt selv av dette. Vi bor et stykke fra hverandre så det er ikke så ofte vi sees, men når vi gjør det går det mye i at jeg hjelper han med forskjellig. Jeg er sliten etter å ha vært på besøk hos han. Når vi er fra hverandre "bombanderes" jeg av negative/klage meldinger på alt og alle fra han. Jeg kan få 10 - 20 negative meldinger fra han hver dag, og kanskje en positiv. Før gikk det gjerne noen dager mellom disse voldsomme negative periodene, men nå synes jeg det er mer og mer, og det gjør meg utslitt. Venner sier at jeg ser sliten og blek ut og det er ikke noe særlig.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, vi har snakket om at han må begrense de negative meldingene både for min og hans del, men det fortsetter, han er også negativ mye av tiden vi er sammen. "Kjefter" gjerne på meg fordi det er fingermerker på kjøleskapet (sånne som engang ikke er synlige i mine øyne) og at ikke ting gjøres på hans måte. Som hvordan en skjærer over paprikaen. Noen som har noen råd? Noen som har vært i lignende situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Om forholdet skal ha noen sjanse må du begynne å stille krav til ham som en voksen. Og du må slutte og være en kombinasjon av pleier, hushjelp og klagemur. Dere har utviklet roller i forhold til hverandre som er lite bærekraftige. Det kan godt hende at han slettes ikke trenger all hjelpen og tolmodigheten fra deg. Noen ganger trenger han kanskje et spark bak. Setter du ikke makt bak kravene, vil han neppe endre seg. F.eks. sperre han fra mobilen i fire dager om han sender disse klagemeldingene. Ikke gjør så mye for ham når du er der. Klager han på flekker på kjøleskapet forteller du ham at han kan kneppe igjen og finne seg en pusseklut. Klarger han på kuttingen av paprikaen, kan han kutte sin egen og lage sin egen mat. Det finnes en mulighet for at din hjelpsomhet og tolmodighet mater hans hjelpeløshet og selvsentrerthet. Hva tror du ville skjedd om du ringte til ham å lirte av deg all gørra en gang du hadde en råtten dag? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3307934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Om forholdet skal ha noen sjanse må du begynne å stille krav til ham som en voksen. Og du må slutte og være en kombinasjon av pleier, hushjelp og klagemur. Dere har utviklet roller i forhold til hverandre som er lite bærekraftige. Det kan godt hende at han slettes ikke trenger all hjelpen og tolmodigheten fra deg. Noen ganger trenger han kanskje et spark bak. Setter du ikke makt bak kravene, vil han neppe endre seg. F.eks. sperre han fra mobilen i fire dager om han sender disse klagemeldingene. Ikke gjør så mye for ham når du er der. Klager han på flekker på kjøleskapet forteller du ham at han kan kneppe igjen og finne seg en pusseklut. Klarger han på kuttingen av paprikaen, kan han kutte sin egen og lage sin egen mat. Det finnes en mulighet for at din hjelpsomhet og tolmodighet mater hans hjelpeløshet og selvsentrerthet. Hva tror du ville skjedd om du ringte til ham å lirte av deg all gørra en gang du hadde en råtten dag? mvh *liker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3308212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leesa Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Finnes det noen grunn overhodet til å være sammen med en slik person? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3308532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg har et råd: Slutt å være så snill og forståelsesfull og slutt å "stille deg lagelig til for hogg" Dere bor jo ikke sammen, så det er ingen grunn til at du skal gjøre vedlikehold, ærender eller husarbeid hos ham hvis du ikke får noe positivt igjen for det. Du må heller ALDRI godta at han kritiserer deg urettmessig for bagateller! Det vil bare føre til en skjev maktbalanse mellom dere, der han bruker deg som et redskap til å få ut frustrasjon. Etterhvert vil han miste respekten for en som "finner seg i alt" og han vil bare bli slemmere og slemmere fordi du lar ham holde på. Å være utbrent/deprimert gir en ikke mere "rett" til å være ufin mot folk rundt seg. Og det gir ikke de nærmeste plikt til å finne seg i behandling de ellers ikke ville ha godtatt fra andre. Enten må du begynne å bli tydeligere på grensene dine, og håpe at han skjerper seg, ellers tror jeg du har det mye bedre uten ham.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3308542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minie29 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har et råd: Slutt å være så snill og forståelsesfull og slutt å "stille deg lagelig til for hogg" Dere bor jo ikke sammen, så det er ingen grunn til at du skal gjøre vedlikehold, ærender eller husarbeid hos ham hvis du ikke får noe positivt igjen for det. Du må heller ALDRI godta at han kritiserer deg urettmessig for bagateller! Det vil bare føre til en skjev maktbalanse mellom dere, der han bruker deg som et redskap til å få ut frustrasjon. Etterhvert vil han miste respekten for en som "finner seg i alt" og han vil bare bli slemmere og slemmere fordi du lar ham holde på. Å være utbrent/deprimert gir en ikke mere "rett" til å være ufin mot folk rundt seg. Og det gir ikke de nærmeste plikt til å finne seg i behandling de ellers ikke ville ha godtatt fra andre. Enten må du begynne å bli tydeligere på grensene dine, og håpe at han skjerper seg, ellers tror jeg du har det mye bedre uten ham.. Takk for svar til deg og andre.Tenker det samme som du skriver her. I dag hakket han på meg og var direkte frekk, uten noe som helst grunn. Jeg sendte en sms hvor jeg skrev at jeg trodde han hadde mistet respekten for meg fordi jeg har godtatt så mye fra han og at jeg tåler litt når han er dårlig men ingen er tjent med at jeg ALDRI sier ifra. Fikk et spydig takk til svar og at jeg ikke aner hvor lite han tåler, enten forstå eller la meg være i fred skriver han. Blir bare helt i fra meg pga dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3309098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Takk for svar til deg og andre.Tenker det samme som du skriver her. I dag hakket han på meg og var direkte frekk, uten noe som helst grunn. Jeg sendte en sms hvor jeg skrev at jeg trodde han hadde mistet respekten for meg fordi jeg har godtatt så mye fra han og at jeg tåler litt når han er dårlig men ingen er tjent med at jeg ALDRI sier ifra. Fikk et spydig takk til svar og at jeg ikke aner hvor lite han tåler, enten forstå eller la meg være i fred skriver han. Blir bare helt i fra meg pga dette Vil du virkelig være sammen med en fyr som forventer at du skal finne deg i å være hans "hoggestabbe"? Og ellers ber deg om å "få være i fred" når du prøver å sette grenser?? Hvis han ikke klarer å forholde seg til deg på en annen måte enn å være negativ og kritisk, så høres det ikke ut som det kommer noe positivt ut av forholdet for ham heller. Tror det er på tide at denne fyren får merke konsekvensene av sin oppførsel ved at du gjør det han ber om: Lar ham være ifred. Så får han mulighet til å finne ut hvordan tilværelsen blir uten en som syr puter under armene på ham og absorberer all gørra han lirer ut av seg.. Du fortjener bedre enn dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3309555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei gammel røy Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Vil du virkelig være sammen med en fyr som forventer at du skal finne deg i å være hans "hoggestabbe"? Og ellers ber deg om å "få være i fred" når du prøver å sette grenser?? Hvis han ikke klarer å forholde seg til deg på en annen måte enn å være negativ og kritisk, så høres det ikke ut som det kommer noe positivt ut av forholdet for ham heller. Tror det er på tide at denne fyren får merke konsekvensene av sin oppførsel ved at du gjør det han ber om: Lar ham være ifred. Så får han mulighet til å finne ut hvordan tilværelsen blir uten en som syr puter under armene på ham og absorberer all gørra han lirer ut av seg.. Du fortjener bedre enn dette! Signerer denne! Kloke ord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376541-syk-kj%C3%A6reste/#findComment-3309833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.