Gå til innhold

Min kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest har problemer

Min kjæreste.. er snart 30 år. Jeg er 25. Vi har bodd sammen i to år, og nå vet jeg ikke helt hvor mye mer jeg klarer.

Jeg er fulltidsstudent med deltidsjobb og har mye å gjøre. Han prøver å ta noen fag (mangler 2 fag for å fullføre et årsstudium som han har prøvd å ta i flere år). Hvorfor han ikke fullfører? Han drikker. Ca 15-16 halvliter hver dag. Jeg står opp 08, går på skolen, og kommer hjem på ettermiddagen. Han står opp 1945 så han rekker ølsalget og legger seg rett etter jeg har dratt på skolen neste dag. Vi har ikke noe liv sammen i det hele tatt.

Jeg tror han er deprimert, men han nekter å ta i mot noe som helst hjelp. Han er aldri utenfor huset annet enn på butikken. Han har heller ikke så mange venner her, men det er fordi han heller isolerer seg.

Vil ringe legen hans, men jeg vet dessverre ikke hvem som er hans fastlege. Dessuten hadde han nektet å dra. Han er absolutt snill mot meg, aldri gjort meg noe vondt sånn sett, men han gjør meg jo ekstremt vondt ved å ha den livsstilen og nekte å ta i mot hjelp. Vi leier hus med 3 måneder oppsigelse, og jeg har tenkt på å flytte veldig mange ganger. Men jeg har ikke råd. Da blir det jeg som må betale dobbel husleie i 3 måneder (kun mitt navn på leiekontrakten). Og nå er jeg så frustrert og lei. Det toppet seg litt i dag da jeg for hundrede gang møtte han dritings i stua når jeg står opp for å gjøre meg klar til en ny dag.

Han vil ikke snakke, vil ikke ha hjelp, vil ikke bli med en tur ut i byen, vil ikke ha sex, vil ikke se en film. Han vil kun sove hele dagen og drikke hele natten.

Og jeg er livredd for at han faktisk kommer til å ta livet av seg.. Uten at jeg har gjort noe med det. For han må virkelig være langt nede for å holde på med det livet han lever nå.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376596-min-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...