Gå til innhold

Forskjell på hjemme fest og det å ut på byen...

Anbefalte innlegg

Får kanskje prøve.

Har to billetter til en konsert til sommeren. Har allerede gitt bort en tredje til min beste kamerat. Lurer veldig på om jeg skal dra på denne konserten, eller la vær. Vil jo gjerne dra på konserten med han kameraten min, for vi har delt utrolig mye i en lang periode, men både forholdet til mann her og andre ting har gjort at vi ikke har hatt mulgihet til å gjøre like mye sammen nå som vi gjorde tidligere.

Det er da ikke noe å lure på - dra på konserten og kos deg!!!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Mirabell

3

• mah-jong

2

• Persille1365381127

2

Gjest prust

Jeg vet at jeg burde det.

Men det er jo noe med det å kjenne andre på seg selv. Så når det kommer til akkurat det med turer og slikt sammen med menn, burde jeg stole fullt og fast på ham.

For jeg har reist mye sammen med mannfolk. Delt mang en dobbelseng med dem uten at vi har dultet borti hverandre med ei tå ei gang. :-) Jeg vet det går helt fint å være god venn med det andre kjønn.

Men siden jeg har denne dumme sjalusien, som jeg ikke ønsker å ha, og prøver å bli kvitt, så holder jeg meg likevel borte fra visse settinger. For jeg tenker litt sånn at om jeg skal gjøre noe, må han få lov til å gjøre det samme.

Jeg har som sagt reist på mange turer med menn, delt dobbeltseng med dem. Null problem. Man skal jo bare sove. Men mann i huset lider av det som kalles sexsomnia. Og da blir plutselig usikkerheten stor på akkurat det området. Altså dele seng. For hva han gjør i søvne, har han ikke kontroll på. Er ikke få netter han har vekket meg, og jeg merker nå at han sover dypt, selv om sexen er mer røff enn i våken tilstand.

Derfor klarer jeg ikke gjøre alt som jeg har gjort før, siden jeg vet det går bra, men samtisig vet ikke om det ville gått bra på hans side..... ikke bevisst utro, men i søvne.... ;-)

Akkurat å dele dobbeltseng med en mann ville jeg ikke gjort - og jeg ville heller ikke likt at manne min delte dobbeltseng med en annen kvinne.

Men det er jo noe med det å kjenne andre på seg selv. Så når det kommer til akkurat det med turer og slikt sammen med menn, burde jeg stole fullt og fast på ham.

For jeg har reist mye sammen med mannfolk. Delt mang en dobbelseng med dem uten at vi har dultet borti hverandre med ei tå ei gang. :-) Jeg vet det går helt fint å være god venn med det andre kjønn.

Men siden jeg har denne dumme sjalusien, som jeg ikke ønsker å ha, og prøver å bli kvitt, så holder jeg meg likevel borte fra visse settinger. For jeg tenker litt sånn at om jeg skal gjøre noe, må han få lov til å gjøre det samme.

Jeg har som sagt reist på mange turer med menn, delt dobbeltseng med dem. Null problem. Man skal jo bare sove. Men mann i huset lider av det som kalles sexsomnia. Og da blir plutselig usikkerheten stor på akkurat det området. Altså dele seng. For hva han gjør i søvne, har han ikke kontroll på. Er ikke få netter han har vekket meg, og jeg merker nå at han sover dypt, selv om sexen er mer røff enn i våken tilstand.

Derfor klarer jeg ikke gjøre alt som jeg har gjort før, siden jeg vet det går bra, men samtisig vet ikke om det ville gått bra på hans side..... ikke bevisst utro, men i søvne.... ;-)

Det er da ikke vanlig å dele verken rom eller seng med personer av motsatt kjønn når man er på jobbseminar eller liknende turer?

Jeg vet godt at man kan overnatte sammen uten å ha sex, men det blir helt useriøst å diskutere deling av dobbeltseng i forbindelse med f.eks. jobbturer. Ingen blir pålagt av firmaet å dele seng med en kollega av motsatt kjønn. (Ikke dermed sagt at det ikke kan forekomme på privat initiativ.) Så det burde ikke spille noen rolle hva man gjør eller ikke gjør i søvne.

mariaflyfly

''Men han har også i visse sammenhenger sagt at det er respektløst av folk å byde seg frem når de er i forhold.''

Noe sier meg at dette er noe han har sagt om kvinner og ikke om menn ;).

''Noe sier meg at dette er noe han har sagt om kvinner og ikke om menn ;).''

Enig.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg har mange ganger vært på jobbtur med bare menn, men ville ikke funnet på å dele dobbeltseng med dem! Ikke rom heller, for den saks skyld. Heller ikke om jeg var singel.

Å være på fest med bare damer eller evt. jobbtur er noe helt annet enn å dele seng (selv om det ikke behøver å skje noe i senga).

Ser hva du sier.

Ikke det jeg ønsker.

På et vis kunne jeg ønske han ikke gikk, men av egen fri vilje. Ikke fordi jeg har mine spøkelser i hodet mitt. Derfor jeg spurte her inne. For da får jeg jo svar på at det er egne spøkelser.

Men med å være en som holder slike tanker inne for meg selv, kjenner jeg at jeg tidvis utsletter deler av meg selv. Jeg ordner og styrer og steller for at han skal få til det han skal være med på. Bytter timer på jobb. Utsetter egne planer. Blir hjemme med ungene. Tar dem med meg uten å si fra om at viss han skal være med på det eller det, så må jeg utsette egne planer. Hadde en diskusjon for lenge siden om det å gå ut de helgene jeg jober og han egentlig skal ha ansvaret for ungene. Jeg mente det gikk fint om vi gjorde det på et vis, men da kom det frem at det ikke var mulig. Da fikk han heller droppe hele festen, enn å ta det såpass rokig at han faktisk kunne ta seg av ungene dagen etter mens jeg var på jobb.

Blir litt det samme nå, men siden jeg kjenner mine egne spøkelser sterkere enn irritasjonen over at han "aldri" kan være hjemme med ungene når jeg jobber helg. For det er jo noe med den iboende faneskapen som sier at alt skal skje på samme tid. Altså, alle de siste seminarene og festene har havnet på helger hvor jeg jobber. Og i stedet for å glede meg over at han får komme seg ut og kose seg, blir jeg irritert over at han ikke kan holde seg hjemme med ungene, og sjalu.

Men som jeg sa til Lillemus. Jeg skal jobbe meg selv. Få selvtillit og stråle. :-)

Igjen takk for ord. Ser egoismen i mine tanker. :-)

''Jeg ordner og styrer og steller for at han skal få til det han skal være med på. Bytter timer på jobb. Utsetter egne planer. Blir hjemme med ungene. Tar dem med meg uten å si fra om at viss han skal være med på det eller det, så må jeg utsette egne planer.''

Dette blir en annen sak. Prøv å hold den adskilt fra sjalusien.

Generelt mener jeg man skal ha en veldig tungtveiende grunn før man ber sin partner begynne å omrokkere på jobbing og vakter.

Har du sagt ja til dette nå uten å lufte praktiske problemer, får du la det gå.

Ved neste korsvei får du heller si at kvoten for omrokkeringer på jobb er brukt opp for en stund.

Ikke gå rundt som en forbitret martyr. Si ja til det du med glede sier ja til. Og si nei til det som legger uforholdsmessige byrder på deg.

mvh

Får kanskje prøve.

Har to billetter til en konsert til sommeren. Har allerede gitt bort en tredje til min beste kamerat. Lurer veldig på om jeg skal dra på denne konserten, eller la vær. Vil jo gjerne dra på konserten med han kameraten min, for vi har delt utrolig mye i en lang periode, men både forholdet til mann her og andre ting har gjort at vi ikke har hatt mulgihet til å gjøre like mye sammen nå som vi gjorde tidligere.

Dra på konserten og kos deg!

Tenk hvor lenge du vil surne om du ikke drar. Ikke vær martyr og så bebreide ham fordi han ikke ofrer seg like mye og legger merke til hvordan du ofrer deg.

mvh

Ikke sikkert nei, men slik er jeg.

Når jeg kjenner jeg blir usikker når han drar på slike ting, lar jeg selv være å gjøre slike ting.

Du gir ham det du vil ha.

Naturlig og vanlig i et parforhld. Men ikke alltid like konstruktivt og fornuftig.

mvh

Men det er jo fordi jeg er sjalu jeg gjør dette. For jeg ønsker ikke være sjalu. Og dermed overkompenserer jeg andre veien, slik at det ikke min sjalusi skal påvirke hva han kan gjøre eller ikke gjøre.

Altså enda en ting jeg må jobbe med. :-)

''Men det er jo fordi jeg er sjalu jeg gjør dette. For jeg ønsker ikke være sjalu. Og dermed overkompenserer jeg andre veien, slik at det ikke min sjalusi skal påvirke hva han kan gjøre eller ikke gjøre.''

Det er ikke sikkert sjalusien blir mindre av den grunn. Kanskje tvert imot. Det kan fort gi en følelse av å være forurettiget. Ikke gi sjalusien større plass enn den fortjener. Ikke pålegg deg selv slike straffeøvelser.

Du har rett til å sette saklige grenser for din praktiske hverdag selv om det også innebærer at du unngår en situasjon som kunne ført til sjalusi.

Fokuser heller på å tøyle sjalusien i de situasjonene som 'naturlig' dukker opp.

mvh

Persille1365381127

Takk for råd. :-)

Settingen blir litt rar for meg, men vet jo at det er fordi jeg er sjalu. Jeg ville ikke dratt på en slik fest om det hadde vært motsatt, men det er jo fordi jeg handler ut fra mine følelser. Sannsynligvis ville han aldri brydd seg om jeg hadde gjort det. :-)

Men hvorfor ville du ikke dratt på en slik fest? Hva er det som er galt med det? Hva er det du tror er så annerledes med en slik fest, enn andre fester?

Jeg har vært på mange slike fester, og min erfaring er at jo skjevere fordelingen er på kjønn - jo mindre tull skjer det. Om jeg er eneste jente på fest så blir det jo lagt veldig merke til om jeg har alt fokus på én av gutta der. Det samme om vi er mange jenter og én gutt - da blir det bare kleint om han sitter "oppå" en jente hele kvelden.

Om det er ca 50/50 så legger man ikke så mye merke til hva som skjer alle andre steder fordi gruppene er så blandet likevel, dermed er det sånn sett større sjanse for at noen kan snike seg til å gjøre noe de ikke skal - uten å bli lagt merke til.

Det er hvertfall min erfaring....

Gjest Sjalusidør

Om sjalusien er ubegrunnet eller ikke synes jeg ikke er avhengig av om han tidligere har vært utro eller ei, men mer om hvordan han oppfører seg blandt damer. I et tidligere forhold kjenner jeg meg igjen i det du skriver, jeg stolte rett og slett ikke på han. Han hadde ligget med flere av sine venninner før vi ble sammen, han flørtet mye med andre damer, spesielt i fylla og han skrøt og snakket mye om sine venninner, og han sente koselige meldinger til de, ikke til meg. Det fikk meg til å føle meg usikker og mislikte sterkt at han var ute. I forholdet jeg er i nå er jeg sammen med på han, jeg vet at vi er enige om hvor grensene går. Jeg har all grunn til å stole på han, han må gjerne gå ut med kollegaer eller venninner. Han er i kvinnedominert yrke.

Dere har tydeligvis forskjellige grenser og da blir det en stor utfordring for deg som er sammen med han som "tøyer grensene" lenger enn deg selv. Det betyr ikke at du ikke har grunn til å stole på han. Du har valgt å være sammen med han selv om dere ikke er like på det området og derfor bør du jobbe med deg selv og ikke si noe. Lykke til!

Annonse

Gjest Føre var

Om sjalusien er ubegrunnet eller ikke synes jeg ikke er avhengig av om han tidligere har vært utro eller ei, men mer om hvordan han oppfører seg blandt damer. I et tidligere forhold kjenner jeg meg igjen i det du skriver, jeg stolte rett og slett ikke på han. Han hadde ligget med flere av sine venninner før vi ble sammen, han flørtet mye med andre damer, spesielt i fylla og han skrøt og snakket mye om sine venninner, og han sente koselige meldinger til de, ikke til meg. Det fikk meg til å føle meg usikker og mislikte sterkt at han var ute. I forholdet jeg er i nå er jeg sammen med på han, jeg vet at vi er enige om hvor grensene går. Jeg har all grunn til å stole på han, han må gjerne gå ut med kollegaer eller venninner. Han er i kvinnedominert yrke.

Dere har tydeligvis forskjellige grenser og da blir det en stor utfordring for deg som er sammen med han som "tøyer grensene" lenger enn deg selv. Det betyr ikke at du ikke har grunn til å stole på han. Du har valgt å være sammen med han selv om dere ikke er like på det området og derfor bør du jobbe med deg selv og ikke si noe. Lykke til!

Du treffer noe i det du skriver.

Har egentlig ingen grunn til å ikke stole på ham, men den biten du skrev om å være hyggelig mot andre, og kanskje ikke like hyggelig her hjemme, sier litt. Han er jo ikke slem eller noe slikt. Men han er den perfekte vert og den perfekte gjest. Snill, hyggelig, hjelpsom osv. Kan oppfattes som flørt. Men når vi snakker om å gjøre slike ting for hverandre, spiller hverdagen en mye større rolle. At vi samarbeider om barna. At vi får kabalen til å gå opp. Når jeg sier det er viktig å satse på hverandre og gi hverandre tid og trygghet, er han kjempefornøyd med hvordan vi har det. Når jeg snakker om kjærestetid, skjønner han ikke hva jeg snakker om, for vi er jo hjemme sammen både titt og ofte. :-)

Jeg prøver å si at vi bør være litt føre var, i og med at han jobber i et kvinnedomnert yrke og jeg i et mannsdominert yrke. For fristelser kommer vi begge til å oppleve.

Og da er det nok denne motstanden mot å være romantisk på hjemmebanen som gjør meg sjalu.

Men som sagt, jeg skal ikke si noe, jobbe med meg selv og overvinne spøkelsene mine. :-)

Gjest Føre var

Men hvorfor ville du ikke dratt på en slik fest? Hva er det som er galt med det? Hva er det du tror er så annerledes med en slik fest, enn andre fester?

Jeg har vært på mange slike fester, og min erfaring er at jo skjevere fordelingen er på kjønn - jo mindre tull skjer det. Om jeg er eneste jente på fest så blir det jo lagt veldig merke til om jeg har alt fokus på én av gutta der. Det samme om vi er mange jenter og én gutt - da blir det bare kleint om han sitter "oppå" en jente hele kvelden.

Om det er ca 50/50 så legger man ikke så mye merke til hva som skjer alle andre steder fordi gruppene er så blandet likevel, dermed er det sånn sett større sjanse for at noen kan snike seg til å gjøre noe de ikke skal - uten å bli lagt merke til.

Det er hvertfall min erfaring....

Min erfaring er slik som du sier i forhold til guttefester. Har vært eneste jenta på mange slike fester tidligere og jeg har bare følt meg trygg. Både på meg selv og guttene jeg har vært sammen med.

Har også hatt en periode hvor jeg jobbet i et kvinnedominert yrke, og festene der var helt andreledes. Der var det kamp om den ene eller de to guttene som var der. Flørting på høyt nivå og frembyding. Guttene kunne helt klart velge å ta med seg både en og to hjem, eller bare ut på badet om de ville.

Har i tillegg vært i et forhold tidligere, hvor jobben min ble unnskyldningen for å bryte ut. Det ble for unaturlig mente han. Dermed er jeg vel litt brent og ønsker ikke at jobben og det sosiale der skal ødelegge for forholdet jeg er i nå.

Gjest Elextra

Hihi... den traff du rett på kornet. :-)

Det ligger i uttalelsen at dersom en mann er utro er det vel så mye kvinnens skyld, ettersom hun "bød seg fram". Snakk om ansvarfraskrivelse! Håper ikke dette er din kjæres generelle syn på sken.

Gjest Føre var

Lykke til!

Å le litt av seg selv i slike situasjoner er ofte god terapi.

mvh

Den beste terapi.

Uten sammenligning kommer jeg nå rett fra tannlegen. Har slitt med tidenes tannlegeskrekk i mange år. Dette er synlig. Hadde ei fortann som ikke var noe fin og som gjorde at jeg ikke har smilt med åpen munn på aldri den tid. Flau har jeg vært.

Gråt en halv time etter at jeg hadde bestilt time hos en ny tannlege. Gråt nesten da jeg satte meg i stolen hans forrige uke, og i dag sammenlignet jeg behandling hos ham med det å gå på spa.... hvertfall det å kunne legge seg ned i 45 min med god samvittighet. :-)

Så der ser man hvor mye hjernen kan spille en noen puss.

Men for hvert spøkelse jeg blir kvitt, jo lettere blir det å bekjempe de andre. :-)

Gjest Føre var

Dra på konserten og kos deg!

Tenk hvor lenge du vil surne om du ikke drar. Ikke vær martyr og så bebreide ham fordi han ikke ofrer seg like mye og legger merke til hvordan du ofrer deg.

mvh

Skal hvertfall vurdere det. :-)

Men lurer på hvordan tonen her inne hadde vært om noen hadde skrevet om partneren som har tenkt seg på konsert med en venn av et annet kjønn. Hvor de må reise til en annen by og overnatte.

For noen år siden ville det ikke vært et problem for oss, men som sagt. Siden jeg er usikker på om jeg hadde likt at han hadde gjort det, er jeg usikker på om jeg vil dra selv.

Men som med tannlegen, kanskje etter denne festen han skal på, blir enda flere spøkelser kastet ut. :-)

Gjest Føre var

Jeg har mange ganger vært på jobbtur med bare menn, men ville ikke funnet på å dele dobbeltseng med dem! Ikke rom heller, for den saks skyld. Heller ikke om jeg var singel.

Å være på fest med bare damer eller evt. jobbtur er noe helt annet enn å dele seng (selv om det ikke behøver å skje noe i senga).

På jobbtur har jeg aldri delt rom med andre menn, men privat har jeg gjort det mange ganger. Både gode venner og faktisk talt en helt ukjent også. Har aldri vært noen form for spenning eller seksuelt over det.

Gjest Føre var

Det er da ikke vanlig å dele verken rom eller seng med personer av motsatt kjønn når man er på jobbseminar eller liknende turer?

Jeg vet godt at man kan overnatte sammen uten å ha sex, men det blir helt useriøst å diskutere deling av dobbeltseng i forbindelse med f.eks. jobbturer. Ingen blir pålagt av firmaet å dele seng med en kollega av motsatt kjønn. (Ikke dermed sagt at det ikke kan forekomme på privat initiativ.) Så det burde ikke spille noen rolle hva man gjør eller ikke gjør i søvne.

Nei da. I jobb sammenheng har ingen av oss delt rom eller seng med noen av det andre kjønn. Men privat har jeg gjort det ofte. Både seng og rom. Og jeg vet han også har gjort det.

Men dette har jo ikke noe med festen å gjøre. Og jo mer jeg skriver her i tråden, jo mer ser jeg jo at det er spøkelsene i hodet mitt som tuller med meg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...