Gjest Føre var Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Akkurat å dele dobbeltseng med en mann ville jeg ikke gjort - og jeg ville heller ikke likt at manne min delte dobbeltseng med en annen kvinne. Som singel gjorde det meg ingenting, men har gjort det et par ganger i ettertid og det har da blitt helt feil for meg. Ikke fordi det skjedde noe mer da, men fordi det føles feil overfor partneren som er hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føre var Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det ligger i uttalelsen at dersom en mann er utro er det vel så mye kvinnens skyld, ettersom hun "bød seg fram". Snakk om ansvarfraskrivelse! Håper ikke dette er din kjæres generelle syn på sken. Jeg tror ikke det. :-) Men vi ser på livet litt forskjellig. Og han er en person som mener at man skal respektere sine medmennesker. Men om noen turer frem som de vil, ligger rundt osv, så må de få lov til det, så lenge det er riktig for dem. Han har vel også i visse sammenhenger ytret at det som skjer på en tur, forblir blant dem som er på turen. Siden han er en mann som utenom dette snakker lite om slike ting, har jeg vel litt flere spørsmål i hodet som jeg ikke har fått besvart og da dukker spøkelsene opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føre var Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 ''Jeg ordner og styrer og steller for at han skal få til det han skal være med på. Bytter timer på jobb. Utsetter egne planer. Blir hjemme med ungene. Tar dem med meg uten å si fra om at viss han skal være med på det eller det, så må jeg utsette egne planer.'' Dette blir en annen sak. Prøv å hold den adskilt fra sjalusien. Generelt mener jeg man skal ha en veldig tungtveiende grunn før man ber sin partner begynne å omrokkere på jobbing og vakter. Har du sagt ja til dette nå uten å lufte praktiske problemer, får du la det gå. Ved neste korsvei får du heller si at kvoten for omrokkeringer på jobb er brukt opp for en stund. Ikke gå rundt som en forbitret martyr. Si ja til det du med glede sier ja til. Og si nei til det som legger uforholdsmessige byrder på deg. mvh Igjen takk for mange konstruktive svar. Problemet er jo som jeg sa et sted. Jeg vet jeg er sjalu. Ønsker ikke være det. Og dermed overkompenserer jeg på noen områder for at det ikke skal være min sjalusi som skal hindre ham i å delta på saker og ting. :-) Skal ta med meg svarene og mulig det kommer en ny tråd hvor jeg rett og slett søker litt råd. Da ikke i forhold til en bestemt fest, men mer i forhold til hvordan andre oraginserer tidsklemma og parforholdet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjalusidør Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Du treffer noe i det du skriver. Har egentlig ingen grunn til å ikke stole på ham, men den biten du skrev om å være hyggelig mot andre, og kanskje ikke like hyggelig her hjemme, sier litt. Han er jo ikke slem eller noe slikt. Men han er den perfekte vert og den perfekte gjest. Snill, hyggelig, hjelpsom osv. Kan oppfattes som flørt. Men når vi snakker om å gjøre slike ting for hverandre, spiller hverdagen en mye større rolle. At vi samarbeider om barna. At vi får kabalen til å gå opp. Når jeg sier det er viktig å satse på hverandre og gi hverandre tid og trygghet, er han kjempefornøyd med hvordan vi har det. Når jeg snakker om kjærestetid, skjønner han ikke hva jeg snakker om, for vi er jo hjemme sammen både titt og ofte. :-) Jeg prøver å si at vi bør være litt føre var, i og med at han jobber i et kvinnedomnert yrke og jeg i et mannsdominert yrke. For fristelser kommer vi begge til å oppleve. Og da er det nok denne motstanden mot å være romantisk på hjemmebanen som gjør meg sjalu. Men som sagt, jeg skal ikke si noe, jobbe med meg selv og overvinne spøkelsene mine. :-) Da tenker jeg en god ting dere kan gjøre er å snakke om hvordan dere ville forhoLde dere til det, hvis dere havner i en slik situasjon der dere får følelser for noen. I mitt tidligere forhold var han jeg var sammen med en slik som levde i øyeblikket og greide ikke se for seg og diskutere slikt. Men jeg så det som en selvfølge at man tar avstand dersom man får følelser. Det viste seg at da ting ble vanskelig i forholdet var det ikke meg han gikk til, men ei venninne. Først da kom det fram at han mente at forhold ikke trengs jobbes med, og at kjærligheten må gå sin gang. Han skulle beholde venninden han var så betatt av. Han mente jeg hadde problemer med sjalusi. Men jeg vil ikke leve i et forhold jeg anser som høyrisiko. Hvis han gir deg tryggheten på at du er den beste så vil du stole på han og la han gå ut uten vondt i magen. Han kan si pene ting til andre så lenge han får deg til å føle deg spesiell. Problemet oppstår når du kommer til kort sammenliknet med de andre. Kan dere snakke sammen om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Skal hvertfall vurdere det. :-) Men lurer på hvordan tonen her inne hadde vært om noen hadde skrevet om partneren som har tenkt seg på konsert med en venn av et annet kjønn. Hvor de må reise til en annen by og overnatte. For noen år siden ville det ikke vært et problem for oss, men som sagt. Siden jeg er usikker på om jeg hadde likt at han hadde gjort det, er jeg usikker på om jeg vil dra selv. Men som med tannlegen, kanskje etter denne festen han skal på, blir enda flere spøkelser kastet ut. :-) ''Men lurer på hvordan tonen her inne hadde vært om noen hadde skrevet om partneren som har tenkt seg på konsert med en venn av et annet kjønn. Hvor de må reise til en annen by og overnatte.'' Tror ikke jeg ville gjort det om det ikke var noe helt spesielt. Men jeg kan ikke si at jeg synes det er prinsippielt galt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg vet at jeg burde det. Men det er jo noe med det å kjenne andre på seg selv. Så når det kommer til akkurat det med turer og slikt sammen med menn, burde jeg stole fullt og fast på ham. For jeg har reist mye sammen med mannfolk. Delt mang en dobbelseng med dem uten at vi har dultet borti hverandre med ei tå ei gang. :-) Jeg vet det går helt fint å være god venn med det andre kjønn. Men siden jeg har denne dumme sjalusien, som jeg ikke ønsker å ha, og prøver å bli kvitt, så holder jeg meg likevel borte fra visse settinger. For jeg tenker litt sånn at om jeg skal gjøre noe, må han få lov til å gjøre det samme. Jeg har som sagt reist på mange turer med menn, delt dobbeltseng med dem. Null problem. Man skal jo bare sove. Men mann i huset lider av det som kalles sexsomnia. Og da blir plutselig usikkerheten stor på akkurat det området. Altså dele seng. For hva han gjør i søvne, har han ikke kontroll på. Er ikke få netter han har vekket meg, og jeg merker nå at han sover dypt, selv om sexen er mer røff enn i våken tilstand. Derfor klarer jeg ikke gjøre alt som jeg har gjort før, siden jeg vet det går bra, men samtisig vet ikke om det ville gått bra på hans side..... ikke bevisst utro, men i søvne.... ;-) Ojj...da forstår jeg at ting blir veldig veldig annerledes.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føre var Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 ''Men lurer på hvordan tonen her inne hadde vært om noen hadde skrevet om partneren som har tenkt seg på konsert med en venn av et annet kjønn. Hvor de må reise til en annen by og overnatte.'' Tror ikke jeg ville gjort det om det ikke var noe helt spesielt. Men jeg kan ikke si at jeg synes det er prinsippielt galt. mvh Ting er ikke lett alltid. :-) For det er jo slike ting jeg er vant med å gjøre. Samtidig er det ikke noe offer å gi slipp på det. For familien er viktig for meg. Men jeg ser at vi lever et liv hvor begge lett kan bli utsatt for fristelser. Og om vi ikke jobber med forholdet hjemme, kan fristelser bli vanskeligere å motstå. Så sjalusien kommer jo fra mitt hodet, men får grobunn i mangelen til å tenke på oss som kjærester og ikke bare foreldre. Men all skrivingen her disse dagene har fått bort klumpen i magen foreløpig. Kommer nok igjen når festen kommer, men jeg tenker ikke på det nå og gruer meg ikke. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3311308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føre var Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Da har dagen kommet da han skal på denne festen. Spøkelsene i hodet har kommet og gått litt siden jeg startet tråden, men for det meste har jeg ikke tenkt på det. Og når tankene har kommet, har jeg prøvd å tenke fornuftig, snu litt om på dem og se hans gode sider og prøve å glede meg på hans vegne. Jeg jobber hele helga. Hadde tenkt å dra rett på hytta etter jobb i dag tidlig, men han var litt snurt da jeg nevnte det for ham... kom da hjem istedet og kjenner at jeg burde valgt hytta, da det har vært lite søvn etter 16 timers vakt og skal snart på jobb igjen. Men heldigvis blir det bare 11 timer i natt. :-) Jubler for sommertid. Men jeg og guttene har prøvesmakt maten han skal ha med seg i kveld. Klarer smile og le og tror ikke noen av spøkelsene er synlige fra utsiden. :-) Kommer sikkert til å bli en hyggelig kveld for ham. Mulig jeg drar på hytta etter jobb i morgen, i og med jeg skal på jobb igjen natt til mandag. Kan trenge søvnen. Takk for alle gode råd tidligere. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376787-forskjell-p%C3%A5-hjemme-fest-og-det-%C3%A5-ut-p%C3%A5-byen/page/4/#findComment-3320252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.