Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd ulike typer p-piller, loette og cerzette nå det siste året, men opplever å ha uregelmessige blødninger på begge to. Jeg har blødninger som varer i 2-3 uker av gangen hver måned. Nå skal jeg prøve Memira, hormonspiral. Men det var flere ting legen min ikke kunne gi meg svar på, som jeg lurer ganske mye på. Jeg går på loette nå, skal begynne på ett nytt brett mandag om en uke. Har time for å få satt inn spiralen fem dager etter at jeg har begynt på det nye brettet. Bør jeg slutte på p-piller, altså ikke begynne på ett nytt brett? Eller skal jeg bare fortsette å ta pillene helt til spiralen settes inn? Må jeg vente noen dager med å ha samleie etter at spiralen er satt inn? Jeg er 27 år, og har ingen barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376816-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er helt vanlig at Cerazette, spesielt i starten, gir uregelmessige blødninger, og det samme kan du forvente med Mirena-spiralen, men etter hvert blir blødningene mindre. Jeg synes at du skal fortsette med Loette til du har fått spiralen satt inn og kanskje en uke til? Du kan ha samleie med en gang etter innsettingen. Jeg håper at legen tar en titt på din livmorhals for å utelukke forandringer som kan gi blødning. I en del tilfeller er det ikke prevensjonsmetoden som har skylden. Du bør være sjekket for infeksjoner før du får innsatt spiralen.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376816-hormonspiral/#findComment-3310625
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...