Gå til innhold

Plager etter prolaapas

Anbefalte innlegg

Gjest Sylvia Nielsen

Jeg fikk et prolaps i korsryggen i 2005. Etter det har jeg hatt stivhet og smerter i venstre ankel og fot. Jeg synes det er merkelig at foten er iskald, så jeg må ligge med sokker på om natten. Jeg har dårlig følelse i stortåen og de to nærmeste tærne. Fastlegen mener at jeg bare må leve med det. Det er veldig vanskelig også når jeg skal ha sko på bena. Skal det være sånn??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376823-plager-etter-prolaapas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal i utgangspunktet ikke være sånn,men har lett forå bli det likevel. På grunn av prolapset har det dannet seg arrvev i ryggmargkanalen, dette trykker på nerver som går nedover beinet og i foten. Det er ingenting å gjøre med det, men fysioterapi og ultralydbehandling kan redusere plagene noe.

Du må også trene selv og være flink til å tøye foten.

Stig Bruset - Alt. medisin

Et prolaps kan gi varige skader på ischiasnerven som går ned i foten og hvis du har hatt disse plagene fra 2005, så er jeg redd for at de er blitt permanente. Du kan eventuelt be fastlegen henvise deg til en nevrolog for å måle nervens tilstand ved en undersøkelse kalt nevrografi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...