Gjest Petronella090312 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg er en kvinne på 35 år med svært lys hud, bor i Nord-Norge. Jeg bruker Aberela 1-2 ganger per mnd., dette for å forebygge rynker o.a. alderstegn. Man skal ikke være i sola når man bruker Aberela, men i hvor mange dager etter at man har påsmurt kremen bør man unngå sol? Bør jeg egentlig aldri eksponere meg for sol når jeg bruker Aberela to ganger i måneden? Jeg snakker ikke om å ligge og sole meg, men ordinær soleksponering. Jeg bruker en fuktighetskrem med faktor 30 når jeg er ute og går i sola, forresten. Og hva med selvbruningskrem når man bruker Aberela? Jeg bruker ACO fuktighetskrem med litt selvbruningseffekt 2-3 ganger i uka. Er dette ok, eller bør jeg unngå det (fullstendig?) når jeg bruker Aberela? Ellers kan jeg si at jeg kan få litt avflassing i huden av min Aberelabruk, men det er svært lite og kun det aller øverste hudlaget (ser det ut som). Jeg blir heller ikke rød eller får andre bivirkninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376966-aberela-sol-og-selvbruningskrem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.