Gjest fortvilet 25 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei. Jeg er en kvinne på 25 år og fikk satt inn mirena hos gynekolog 11 uker etter fødsel. Jeg ammer/pumper melk en til to ganger daglig pluss at det blir litt amming om natten. Har også tidligere brukt hormonspiral. Lurer på følgende: 1. Påvirker spiralen barnet på noe som helst måte gjennom amming? 2.Har lest i brukerveiledningen at kvinner som ammer har økt sjanse for å få perforasjon, vil det si at jeg er dårligere beskyttet mot graviditet pga fare for perforasjon ved amming? 3. Kan man selv merke perforasjon? 4. Sist jeg tok ut spiralen etter 3 års periode var den litt inngrodd, minsker slike tilstander beskyttelsen mot graviditet? 5.Hvor ofte må jeg til sjekk av spiralen? 6. Kan man bruke kondom med eller uten sæd drepende middel i tillegg til h-spiral? 7. Hvor lenge bør man minst vente med samleie etter innsetting av mirena? 8. Er det slik at jeg vil få samme bivirkninger av mirena som jeg fikk den første gangen jeg fikk den innsatt? På forhånd takk! Fortvilet kvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377117-mirena-h-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.