amil Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg skriver dette inlegget på vegne av en dødssyk person på 26 år (mann) som et fortvilet rop om hjelp! Vedkommende var for 11/2 år siden med på en brannslukking i en plasbåtfabrikk. Under slukkingen fikk han fyllt lungene med giftig røykgass. Lungevegger har blitt delvis forkullet og lungkapasiteten er blitt sterkt redusert. Han har fått noen meget sterke tabeletter som skulle bidra til å fjerne kullstoff fra lungene. Denne behandlingen har pågått i mange måneder og frem til for ca 3uker siden var han på bedringens vei. Det er blitt tatt blodprøver regelmessig og for ca 3uker siden fikk han beskjed om at blodet var blitt forgiftet og det var svært lite som kunne gjøres for å redde livet. Han måtte ta 2mndr. i slengen. Blodet kunne ikke skiftes og med minimal sjangse for å overleve en lungetransplantasjon. Hjerte og hjernevev vil gradvis kunne bli ødelagt av blodforgiftningen i følge legen. Vedkommende har fra barnsben av vært sterkt asma angrepet. Slim på lungeveggene kan ha forsterket problemet med forkulling på disse. I tillegg til sykehusets lungespesialist er også en spesialist fra Tyskland involvert i behandlingen og sikkert flere uten at jeg vet. Er det virkelig slik at vi må sitte hjelpesløse å se på at vekommende langsomt dør? (han har også kone og to små barn). Hvilket støtteapparat kan brukes? Jeg ber dere inderlig om å gi et seriøst svar på dette spørsmålet da vi egentlig ikke vet hvor vi skal kan søke hjelp. Vet dere eventuellt hvor vi ellers kan søke om hjelp til å redde hans liv? På forhånd takk for seriøst svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37717-blodforgifning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Dessverre er det av og til slik at man ikke kan helbrede, bare lindre. Dette selvsagt uten at jeg vet mer enn det du skriver, så det blir helt generellt. Jeg vet at enkelte lungesykdommer er uhelbredelige, da lungevevet er for mye skadd. Ut fra det du skriver, høres det ut som om sykehuset gjør det det kan, og at alle krefter er satt inn i dette. Jeg tror ikke på at det er lurt å blande for mange inn i en så alvorlig situasjon, og mitt råd er at du ber om samtaler med legen som behandler. Hvis pasienten tillater det, kan du få masse informasjon fra legen som sikkert vil klargjøre mye. Ut fra egen erfaring vet jeg at det skjer mye mer i pasientbehandlingen bak kulissene enn det kan se ut til for en utenforstående, så en samtale med ansvarlig lege etter samtykke fra pasienten er altså mitt råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37717-blodforgifning/#findComment-143384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.