Gjest Flubblubb Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Heihei Sliter med ett venstreben som virker som er gått mer eller mindre i dvale siden i fjor høst. Vil beskrive følelsen i hovedsak som kribling og svak smerte/stikk, men det føles litt annerledes enn når en fot eller arm vanligvis har dovnet eller er på vei til å våkne opp etter å ha dovnet. En annen beskrivelse ville kanskje være saktegående/stillestående vibrerende tv-støy inni foten. Dette gjelder hele foten, fra venstre bekken/skritt, øverste del av venstre hoften og setet, og ned til undersiden av fotsålen. Det begynner i det jeg reiser meg fra senga om morgenen. Når jeg har sovet en hel natt så føles den fin frem til ett par minutter/halvtime etter at jeg har stått opp. Det forverrer seg om jeg sitter eller står i ro, selv i ganske små perioder. I fjor sommer ble det funnet en kul på senen som går under foten/innsiden på fotbuen. Denne ble antatt å være godartet av den som utførte ultralyden, som ble tatt cirka en måned før jul i fjor. Jeg venter for tiden på innkalling til utredning. Om det har noe med den å gjøre vet jeg ikke, med det føles av og til som at "tv-støyen" er raskere fra ankelen (på den siden som peker mot andre foten) og til undersiden av foten/fotbuen, så om den klemmer på en nerve eller noes slikt er godt mulig. Ting jeg føler forverrer benet: * Tung/Mektig mat. (eks. grillpølser i brød, pizza, tzatziki rømmedip) * Sitte eller stå i ro oppreist (virker som trykk fra stolsete på undersiden av låret er det som er verst) Ting jeg føler midlertidig bedrer benet noe: * Varmt bad (men det virker som dette muligens gjør det litt verre etterpå) * Appelsiner (kun spist røde, så er ikke sikker på om det er alle) * Sove, eller legge meg nedpå en god stund * Gå en lengre avstand Medisiner * Bruker ingen medisiner. * Ble gitt resept på 7x 20mg brexidol en gang. Andre Opplysninger: * Er ikke noe spesielt overvektig, og har gått ned i vekt siden det startet. * Driver ikke med trening, men gikk daglige turer da det begynte. Mine spørsmål: * Hvilke prøver ville være aktuelle for noe slikt, og hva ellers bør jeg be om å sjekke? * Hva tenker du/dere som kan være årsaken til dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377181-delvis-dovnet-venstreben-som-irriterer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.