Gå til innhold

Delvis dovnet venstreben som irriterer

Anbefalte innlegg

Gjest Flubblubb

Heihei Sliter med ett venstreben som virker som er gått mer eller mindre i dvale siden i fjor høst. Vil beskrive følelsen i hovedsak som kribling og svak smerte/stikk, men det føles litt annerledes enn når en fot eller arm vanligvis har dovnet eller er på vei til å våkne opp etter å ha dovnet. En annen beskrivelse ville kanskje være saktegående/stillestående vibrerende tv-støy inni foten. Dette gjelder hele foten, fra venstre bekken/skritt, øverste del av venstre hoften og setet, og ned til undersiden av fotsålen. Det begynner i det jeg reiser meg fra senga om morgenen. Når jeg har sovet en hel natt så føles den fin frem til ett par minutter/halvtime etter at jeg har stått opp. Det forverrer seg om jeg sitter eller står i ro, selv i ganske små perioder. I fjor sommer ble det funnet en kul på senen som går under foten/innsiden på fotbuen. Denne ble antatt å være godartet av den som utførte ultralyden, som ble tatt cirka en måned før jul i fjor. Jeg venter for tiden på innkalling til utredning. Om det har noe med den å gjøre vet jeg ikke, med det føles av og til som at "tv-støyen" er raskere fra ankelen (på den siden som peker mot andre foten) og til undersiden av foten/fotbuen, så om den klemmer på en nerve eller noes slikt er godt mulig. Ting jeg føler forverrer benet: * Tung/Mektig mat. (eks. grillpølser i brød, pizza, tzatziki rømmedip) * Sitte eller stå i ro oppreist (virker som trykk fra stolsete på undersiden av låret er det som er verst) Ting jeg føler midlertidig bedrer benet noe: * Varmt bad (men det virker som dette muligens gjør det litt verre etterpå) * Appelsiner (kun spist røde, så er ikke sikker på om det er alle) * Sove, eller legge meg nedpå en god stund * Gå en lengre avstand Medisiner * Bruker ingen medisiner. * Ble gitt resept på 7x 20mg brexidol en gang. Andre Opplysninger: * Er ikke noe spesielt overvektig, og har gått ned i vekt siden det startet. * Driver ikke med trening, men gikk daglige turer da det begynte. Mine spørsmål: * Hvilke prøver ville være aktuelle for noe slikt, og hva ellers bør jeg be om å sjekke? * Hva tenker du/dere som kan være årsaken til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377181-delvis-dovnet-venstreben-som-irriterer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...