Gjest En forvirret meg Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei ! Vi er et par som veldig gjerne ønsker oss barn. Vi har testet med eggløsningstester i to sykluser nå men INGEN av gangene har den vist at jeg har hatt eggløsning! Jeg hadde en liten vanncyste i Januar , men gynekologen sa den var så liten at den var ikke noe å bry seg om og skulle ikke være i veien for graviditet , men etter den har syklusene mine vært veldig forskjellige. Januar var den på 32 dager , Februar 37 dager og nå i mars var den plutselig på 29 dager, og da skulle jeg hatt eggløsning rundt 12.mars , men ingenting har skjedd enda ?! Jeg har helt normale mensblødninger og blør i 3-4 dager som jeg alltid har gjort , det kommer bare ikke på dag 30 som det har pleid i mange år og heller ingen eggløsning. Jeg er 21år , men litt overvektig , kan det være det som er grunnen ? Aldri vært problem før ! Håper du kan hjelpe en bekymret meg ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377185-ingen-eggl%C3%B8sning-p%C3%A5-2-mnd-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg synes at du skal slutte med eggløsningstester, de bare forvirrer. Hvis du har menstruasjoner med 25-35 dagers intervall har du med stor sannsynlighet også eggløsning. Hvis dere har samleie 2-3 ganger i uken, vil dere treffe på de fruntbare dager (som er fem dager før eggløsning og selve eggløsningsdagen). Vanncyster er så vanlige, den har ingen betydning. Hvis du er meget overvektig kan det virke uheldig inn på syklus og det kan foreligge tilstanden PCOS med unormal hormonproduksjon. Denne diagnose stilles ved ultralyd av eggstokker og hormonprøver. Hvis det ofte går mer enn 35 dager melleom blødningene eller dere har forsøkt i mer enn 12 måneder, så er det grunn til henvisning til gynekolog. Du husker å spise folat? Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377185-ingen-eggl%C3%B8sning-p%C3%A5-2-mnd-hjelp/#findComment-3315900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.