Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har utviklet en smerte i høyre hofte. Den har vart i ca 2 mnd og stråler i området akkurat mellom siden av hoften og bakre setemuskel. Kan ikke registrere noen smerter i ryggsøylen. Dersom jeg ikke husker feil kom denne smerten i etterkant av et tungt løft i markløft (løfter en vektstang på 150 kg 10 ganger opp fra gulv til stående stilling). Mulig oppvarmingen ikke var for grundig den gangen. Smerten fortsetter ikke nedover beinet. Den er ikke der kontinuerlig, men melder seg raskt når jeg sitter i jobbe stilling, f.eks på kontoret eller i bilen. Smerten er moderat på den måten at den ikke hemmer meg i verken trening eller mitt daglige arbeid, men den er litt ubehaglig ettersom det krever noe anstrengelse for å jobbe når smerten er der. Smerten er helt fraværende når jeg er i bevegelse, enten det er hard trening eller vanlig gange. Problemet er der når jeg sitter stille. Moren min som er sykepleier, skremte meg litt med å snakke om prolapsi ryggen, men som sagt er det fortsatt begrenset til å være ubehag, ingen store smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377192-smerter-i-hofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Mødre har det med å skremme oss, men dette høres ikke ut som prolaps. Ved prolaps er det oftest strålesmerter ned i foten som minner om elektrisk strøm. Dette høres mer ut som et lokalt hofteproblem. Når det har vedvart i to mnd bør du få det undersøkt. Jeg vil anbefale en tur til en manuell fysioterapeut som både kan gi deg behandling rekvirere rtg bilder hvis nødvendig. Det høres ut som om problemet sitter i sete/hoftemuskulaturen eller er en liten forskvyning av leddet mellom korsbenet og bekkenet. Manuellterapeuten vil sannsynligvis kunne hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377192-smerter-i-hofte/#findComment-3316637
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...