Gå til innhold

Sovemedisin

Anbefalte innlegg

Gjest njdvn,

Jeg er en kvinne på 44 år som i ca. 15 år har hatt søvnproblemer, sannsynligvis pga angst. Dvs. at jeg sovner inn lett, men våkner for tidlig, ca. etter 5-6 timer og da ikke klarer å sovne igjen. For åtte år siden startet jeg med Surmontil for mine søvnproblemer, og det virket perfekt. Startet med 10 mg, men har siden måttet øke for å få effekt, og er nå oppe i 200 mg, og effekten avtar. Jeg har prøvd å trappe ned, men sover da veldig dårlig. Har tatt Remeron under nedtrapping, men den hadde bare hatt effekt i tre uker. Tar Vallergan innimellom, men vet at den mister effekten hvis man tar den mange dager i strekk. Vanedannende sovemedisin er ikke så bra for meg siden mitt problem er kronisk og ikke kortvarig. Har også prøvd lysterapi og Melatonin uten effekt. Mitt spørsmål er: har du forslag til en sovemedisin jeg kan bruke mens jeg venner meg av med Surmontilen, og kan starte med den på lav dose igjen. Jeg tror en slik periode bør være på minst tre måneder, da de tre ukene jeg har forsøkt tidligere hadde null effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377226-sovemedisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er en høy dose å bruke 200 mg Surmontil, så jeg er enig i at du bør skifte medisiner. Andre alternativer i samme klasse er som du nevner Remeron, men også Tolvon og Sarotex som kan være bra alternativer. Det er nokså individuelt hva som virker best, så det kan være noe prøving og feiling. Blant andre alternativer som ikke er vanedannende har vi også Nozinan og Truxal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377226-sovemedisin/#findComment-3316638
Del på andre sider

Gjest HHP58

Det er en høy dose å bruke 200 mg Surmontil, så jeg er enig i at du bør skifte medisiner. Andre alternativer i samme klasse er som du nevner Remeron, men også Tolvon og Sarotex som kan være bra alternativer. Det er nokså individuelt hva som virker best, så det kan være noe prøving og feiling. Blant andre alternativer som ikke er vanedannende har vi også Nozinan og Truxal.

Tolvon har god effekt,men man blir ganske døsig neste dag om man tar for mye.Seroquelle har også en god søvneffekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377226-sovemedisin/#findComment-3317126
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...