Gå til innhold

Reisetips, Bulgaria?

muselina

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en familie med barn i alderen 10 - 13 år. Ønsker å bo ved stranden i et familie vennlig område. Hadde egentlig tenkt oss til Hellas, men det blir nok for varmt i begynnelsen av august. Noen som har erfaringer med sommerferie i Bulgaria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Vi har vært der et par ganger og foretrekker det fremfor Hellas og Spania f.eks.

Været har vært litt ustabilt (en ordentlig regnskyll på ettermiddagen, men strålende sol ellers), men ellers er det bra. Mye billigere enn Hellas og Spania.

Vi har vært på Golden Sands, og Sunny Beach - og har trivdes begge stedene. Nessebar er fantastisk, men kanskje ikke så barnevennlig ifht bosted, da ville jeg heller gått for Sunny Beach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har vært der et par ganger og foretrekker det fremfor Hellas og Spania f.eks.

Været har vært litt ustabilt (en ordentlig regnskyll på ettermiddagen, men strålende sol ellers), men ellers er det bra. Mye billigere enn Hellas og Spania.

Vi har vært på Golden Sands, og Sunny Beach - og har trivdes begge stedene. Nessebar er fantastisk, men kanskje ikke så barnevennlig ifht bosted, da ville jeg heller gått for Sunny Beach.

Mulig jeg bare møter fordommene mine, men jeg liker ikke tanken på ferie på et sted ved navn "Sunny Beach" eller "Golden Sands" i Bulgaria. Det høres bare så fake ut.

Men for alt jeg vet kan det være fint der, du bekrefter jo dét :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Det er lenge siden jeg har vert ved Svartehavet ( har vert endel i innlandet) og vi bodde ikke på hotell. Strendene er flotte og Svartehavet deilig :-) Maten er god ( selv om jeg har en følelse av at all lokal mat innholdt yoghurt), prisnivået er behagelig ( spesielt utenfor turiststedene) og Nessebar er verdt en tur.

Standarden kan variere, bulgarere er råskinn på veiene og med mindre noe har skjedd kan dere møte mange tiggere ( også barn). Det kan være greit å forberede ungene på.

Bulgarere er flotte mennesker, imøtekommende og glade i sang og musikk. Vinene er gode, men styr unna Rakia.

De jeg kjenner som har dratt på pakketur til Bulgaria, er stort sett positive. Men merk at standarden kan være noe lavere enn på andre turiststeder....

Hmm. Kjente at jeg har lyst å dra dit sjølv:-)

Anbefaler forresten Balatonsjøen i Ungarn, men da må dere ordne reise og opphold sjølv. Men det er et flott sted for barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Mulig jeg bare møter fordommene mine, men jeg liker ikke tanken på ferie på et sted ved navn "Sunny Beach" eller "Golden Sands" i Bulgaria. Det høres bare så fake ut.

Men for alt jeg vet kan det være fint der, du bekrefter jo dét :D.

Alt er relativt :)

Men jeg ville ha varme, sol, strand, billig priser og god stemning - og det får du der. Det er ikke mye kultur eller shopping å skryte av, men det var heller ikke det jeg var på jakt etter. Mye fake-greier da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser etter en billig ferie med sol, strand og god mat for store og små så er Bulgaria et bra alternativ, ikke minst billigere enn Hellas. Det er ikke så mye å se på og oppleve av kunst og kultur men det kan jo også fort bli kjedelig for de små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

regnet 5 av 7 dager da jeg var der en uke i fjor sommer, var nærmest flom, var kaldt, ble skikkelig forkølet. og de som jobbet der virket som de hatet turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Alt er relativt :)

Men jeg ville ha varme, sol, strand, billig priser og god stemning - og det får du der. Det er ikke mye kultur eller shopping å skryte av, men det var heller ikke det jeg var på jakt etter. Mye fake-greier da :P

''Det er ikke mye kultur eller shopping å skryte av, men det var heller ikke det jeg var på jakt etter. Mye fake-greier da''

Like IKKE fake-greier, og en dose arkitektur og/eller kultur må jeg ha på utenlandsferie. Har vært på "bamseklubb" en gang, det var bra da, men skal aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

''Det er ikke mye kultur eller shopping å skryte av, men det var heller ikke det jeg var på jakt etter. Mye fake-greier da''

Like IKKE fake-greier, og en dose arkitektur og/eller kultur må jeg ha på utenlandsferie. Har vært på "bamseklubb" en gang, det var bra da, men skal aldri igjen.

Jeg er som deg, trenger kultur/kunst/arkitektur på ferie og har oppdradd familien til det samme:-) Min erfaring med Bulgaria er ikke som turistturist, men som eventyrlysten og ung eller som voksen på privat besøk/arbeid.

Kommer du utenfor turistområdene har Bulgaria mye å by på. En tur opp i fjellene anbefales, Kazanlakområdet med Trakiske graver og fine kirker. Og roser, masse roser :-)

Og veldig østeuropeisk.

Nessebar er flott, men veldig turistifisert. Men man bør jo dra dit der når man er i området... Men det ergrer meg all den plasten...

Men jeg drømmer om å bade i Svartehavet igjen... det var deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er som deg, trenger kultur/kunst/arkitektur på ferie og har oppdradd familien til det samme:-) Min erfaring med Bulgaria er ikke som turistturist, men som eventyrlysten og ung eller som voksen på privat besøk/arbeid.

Kommer du utenfor turistområdene har Bulgaria mye å by på. En tur opp i fjellene anbefales, Kazanlakområdet med Trakiske graver og fine kirker. Og roser, masse roser :-)

Og veldig østeuropeisk.

Nessebar er flott, men veldig turistifisert. Men man bør jo dra dit der når man er i området... Men det ergrer meg all den plasten...

Men jeg drømmer om å bade i Svartehavet igjen... det var deilig :-)

Får kanskje vurdere det en dag :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungarn er enda bedre:-)

Takk for alle innspill. Vi er i tvil om hvor godt vi vil like oss der, men det har kanskje noe med at Hellas var det vi bestemte oss for først..... Men så var det denne varmen da....... Vi hadde tenkt oss til Kreta og det er jo veldig varmt i begynnelsen av august. Kjedelig om en ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Vi har vært på sunny beach i Bulgaria. Anbefales ikke. mye bølger og brådypt.

Veldig dårlig mat. Nei, aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på sunny beach i Bulgaria. Anbefales ikke. mye bølger og brådypt.

Veldig dårlig mat. Nei, aldri mer!

Det viser bare hvor forskjellig man kan oppleve det...

Vi var på Sunny Beach (Hotel Majestic) for et par år siden med unger på 8 år, 5 år og 1,5 år, og vi hadde det kjempebra! :) Og vi betalte under 20.000,- for reise/hotell til alle fem i to uker!! ;) Og det meste vi betalte for middag til alle fem (da spiste jeg det dyreste på menyen og poden spiste to pizzaer alene...) var rundt 300 kr!

Stort og rent bassengområde, helt ok strand, laaaaang strandpromenade med restauranter og butikker, uten biltrafikk (deilig når man har små barn!), helt grei mat (vi er ikke så kresne da) og masse aktiviteter for ungene. Mulig vi er rare, men det er i grunnen det vi trenger for å ha det bra! ;)

Vi vurderer å reise tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. Vi er i tvil om hvor godt vi vil like oss der, men det har kanskje noe med at Hellas var det vi bestemte oss for først..... Men så var det denne varmen da....... Vi hadde tenkt oss til Kreta og det er jo veldig varmt i begynnelsen av august. Kjedelig om en ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i vannet!

Jeg er den samme som skryter av Sunny Beach i et innlegg lenger opp...

Kreta (Platanias) i fjor med de samme tre barna var en skuffelse. MASSE trafikk, store bølger (mange av dagene var det ikke mulig å bade i havet) og sure grekere :/

Og forferdelige toalettforhold på restaurantene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...