Gå til innhold

Gravid og munnsår

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei! Jeg har dessverre akkurat fått munnsår, og har lest at man ikke skal bruke vectavir/antix når man er gravid, stemmer dette? Jeg er ca 5 uker på vei, og har ikke lyst å gjøre noen skade.. Har du noen råd til hvordan behandle munnsåret uten at det gjør noe skade?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377330-gravid-og-munns%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Har du herpes? Jeg har tidligere hatt hell med å legge en C-vitamin-tablett (200 mg) rett på såret, Som om det har etset litt, og så blitt et sår og grodd relativt raskt.

Har også holdt utbrudd i sjakk (kunne få 3-4 i mnd på det verste) ved å ta 1000 mg c-vitamin hver eneste dag. Det skilles ut med urinen, så du blir ikke forgiftet eller noe. Bare pass på å drikke mye.

Stig Bruset - Alt. medisin

Vectavir er et antiviralt middel som brukes lokalt og hvis munnsåret er lite og mengden krem som brukes er liten er faren for barnet minimal. Behandlingen har likevel best resultat hvis man starter tidlig. For øvrig går munnsår oftest over av seg selv uten store problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...