Gå til innhold

Hun vil ikke ha med mine barn i bursdag for sin

Anbefalte innlegg

Gjest Pattakaka

Jeg er en mann på 45 som har en gutt på 9 og en jente på 12. Jeg er samboer med en kvinne på 42 som har en jente på 10 og en jente på 13. Vi har vært samboende i 1,5 år og ikke uten utfordringer. Hennes barn bor hos oss 50/50 og mine er her annenhver helg. Det har vært en del krangling og vansker med integrering melleom disse barna. Nå har det derimot gått mye bedre over en lang tid. Hennes datter på 10 skal nå ha bursdag og skal ha 13 jenter i sitt selskap. Så er det kommer på bordet at mine ikke skal få være med i selskapet da dette skal være en jentefest og jeg har en gutt. Om det er mor eller barn som ønsker det slik vet jeg ikke, men leit er det. Kan jeg forlange og kreve at mine skal få være med? Noen som har noen synspunkter rundt dette? Takk

Fortsetter under...

Dersom det skal være en ren jentebursdag, så forestiller jeg meg at sønnen din vil synes det er mer attraktivt å gjøre noe morsomt sammen med deg enn å være i jentebursdagen. Datteren din synes jeg derimot bør få være tilstede om hun ønsker det, men kanskje hun også like gjerne gjør noe morsomt sammen med deg og broren? (De andre jentene er jo yngre og går vel ikke på samme skole som henne?)

Brødrene mine var ikke i mine jentebursdager; de hadde ikke noe ønske om det heller. Derimot var de selvfølgelig med i familiebursdagen.

Du skal ikke presse dine unger inn i denne jentas 10-års-jentebursdagsfest nei. Det er en jentefest og hun har antagelig bedt jevnaldrende jenter fra klassen / trinnet sitt og det må du bare respektere.

Kan dere ikke ha en familiebursdag i tillegg da? Det pleier vi.

Dere skal sikkert markere bursdagen på annen måte også, og da er vel dine barn med?

Hvis ikke guttungen får "hjelp" fra andre til å føle det urettferdig at han ikke skal være eneste gutten i et selskap med en horde jenter han antakelig ikke kjenner fra før, tviler jeg på at han selv vinkler det til noe negativt.

Gjest fattigmor

Hun ber vel jenter fra klassen og de hun er sammen med

ellers! Det er da ingen selvfølge at dine skal være med i laget

Skal dere ikke ha ett Familieselskap i tillegg? jeg vil tro,at

det er mere naturlig å gjøre! men jeg er ikke helt sikker, bare noe jeg tenkte.

Gjest de er vel ikke søsken, da

Jeg ville tatt det som et tegn på at de ikke ser på hverandre som søsken. Og det er kanskje ikke veldig rart, men litt sårt, hvis man hadde håpet at det var annerledes.

Mine barn er alltid hjemme, med pene klær på, når søsknene har bursdagsselskap med vennene, og de spiser sammen med dem, og er med på de aktivitetene som er naturlig å være med på. De eldste har etterhvert fått roller mht utdeling av godteposer eller servering, for søsknene som er mindre.

Lillebror var med i storesøsters bowlingbursdag med alle jentene i klassen, til jentenes store fortvilelse gjorde han det veldig bra i bowling også, til tross for at han er fire år yngre..

Alle jeg kjenner gjør det ca slik.

Annonse

Jeg ville tatt det som et tegn på at de ikke ser på hverandre som søsken. Og det er kanskje ikke veldig rart, men litt sårt, hvis man hadde håpet at det var annerledes.

Mine barn er alltid hjemme, med pene klær på, når søsknene har bursdagsselskap med vennene, og de spiser sammen med dem, og er med på de aktivitetene som er naturlig å være med på. De eldste har etterhvert fått roller mht utdeling av godteposer eller servering, for søsknene som er mindre.

Lillebror var med i storesøsters bowlingbursdag med alle jentene i klassen, til jentenes store fortvilelse gjorde han det veldig bra i bowling også, til tross for at han er fire år yngre..

''Jeg ville tatt det som et tegn på at de ikke ser på hverandre som søsken. Og det er kanskje ikke veldig rart, men litt sårt, hvis man hadde håpet at det var annerledes.''

Jeg er ikke enig i at dette nødvendigvis er den eneste tolkningen. Kjenner mange søskenpar som ikke deltar i hverandres barnebursdager.

Jeg tror det er like vanlig at søsken ikke er med. Nå er det gjerne rene jente - og guttebursdager, eller bare klassekamerater, og så må søskenene holde seg et annet sted. Det har ingenting med søskenfølelse å gjøre, det er bare sånn det er blitt:)

Gjest Annve

Dersom det skal være en ren jentebursdag, så forestiller jeg meg at sønnen din vil synes det er mer attraktivt å gjøre noe morsomt sammen med deg enn å være i jentebursdagen. Datteren din synes jeg derimot bør få være tilstede om hun ønsker det, men kanskje hun også like gjerne gjør noe morsomt sammen med deg og broren? (De andre jentene er jo yngre og går vel ikke på samme skole som henne?)

Brødrene mine var ikke i mine jentebursdager; de hadde ikke noe ønske om det heller. Derimot var de selvfølgelig med i familiebursdagen.

Hvis dette er et selskap med bare venninner fra skolen/klassen synes jeg ikke det er noe rart om ikke jenta er med heller.

Det har blitt gjort her både med søsken og søskenbarn.

Datteren min var aldri i barnebursdag til sønnen min / broren hennes og omv.

Derimot var de selvfølgelig med i familiebursdag.

Her i huset er det to barn, to jenter med ett års mellomrom og tildels samme vennekrets. Allikevel er det bare på nåde at søskenet får være med på barnebursdagen, og det er kun fordi det nesten ikke er praktisk gjennomførbart å stenge den andre ute.

Så jeg hadde ikke reagert på det du reagerer på.

Familiebursdag har man jo gjerne i tillegg, og da er selvfølgelig alle med.

Hvis dette er et selskap med bare venninner fra skolen/klassen synes jeg ikke det er noe rart om ikke jenta er med heller.

Det har blitt gjort her både med søsken og søskenbarn.

Datteren min var aldri i barnebursdag til sønnen min / broren hennes og omv.

Derimot var de selvfølgelig med i familiebursdag.

''Hvis dette er et selskap med bare venninner fra skolen/klassen synes jeg ikke det er noe rart om ikke jenta er med heller. Det har blitt gjort her både med søsken og søskenbarn. Datteren min var aldri i barnebursdag til sønnen min / broren hennes og omv. Derimot var de selvfølgelig med i familiebursdag.

''

Neida, jeg synes heller ikke det er noe rart. Men siden aldersforskjellen ikke er større, så synes jeg godt man kan gå en runde på dette dersom den ikke-inviterte gjerne ville ha vært tilstede.

Annonse

''Jeg ville tatt det som et tegn på at de ikke ser på hverandre som søsken.''

Wow, for en påstand... Hvor i alle dager ser du det tegnet? Dersom det å ønske å ha søsken i sitt selskap er måleenheten for om en ser på (ste)søsken som søsken, ja da ser jammen meg ikke mine jenter seg som søsken heller, for ingen ønsker å ha den andre i selskapet SITT.

Vi har forøvrig latt bursdagsbarnet velge og ingen har valgt å la søsken forstyrre denne dagen.

Det hadde heller ikke falt meg inn å presse en gutt med i en rent jenteselskap. Men ære være dere som velger å gjøre det på den måten, men tror nok ikke du presenterer fasiten ved feiring av barne bursdager. (Selv om dette er fasiten for deg ;0))

Mitt eldste barn har aldri hatt med yngre søsken i bursdagsselskap (venneselskap). Siste bursdag var de yngre søsknene hjemme, for første gang uten barnevakt. Men de måtte sitte på kjøkkenet med oss og spise, og fikk ikke være med i selskapet.

Mellomste barnet har fått skjermet bursdagsselskapet, slik at yngste har pleid å ha barnevakt.

Yngste har hatt med storesøsken, men de er til stor fordel i og med at de bidrar til å gjøre bursdagen morsom med div. aktiviteter og er med på å gjøre stas på lillesøster som bursdagsbarn. Men, de sitter ikke rundt bordet med de andre barna og er gjester, men er med som "vertskap/arrangører". Så lenge de og lillesøster trives med det, synes vi det er en ok ordning.

Ville aldri ha tvunget søsken med på hverandres vennebursdager.

Gjest prust

Mine barn har vært i selskapene til hverandre, men i dag velger 13-åringen (gutt) trening fremfor å være med på lillesøsteras bursdag (8 år).

Jeg synes ikke du skal legge for mye negativt oppi dette. Noen søsken er med hos hverandre, andre ikke. Men i familieselskapet bør de være med :-)

Gjest Melis36

De er vel ikke søsken da.......jadda.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...