Gjest gutt0027 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hei. Jeg er en gutt på 27 år som fikk påvist Mononukleose for 5 uker siden. Jeg har vært sykemeldt under hele perioden da jeg har vært veldig dårlig samt at leververdiene har vært veldig høye (over400) Nå er jeg kvitt de fleste plagene som jeg har hatt men er veldig trøtt og sliten til en hver tid. Legen sa at jeg skulle begynne så smått å bruke kroppen min mere etter som jeg har ligget på sofaen i 4 uker. Problemet nå er at jeg har fått ubehaglige smerter i magen,(nede på venstre side) disse smertene kommmer som regel på kvelden og spesielt hvis jeg har brukt kroppen litt i løpet av dagen.(løftet på ting osv) Sist helg var smertene ganske ubehagelige så jeg reiste til legevakten. Der fortalte de meg at verken milt eller lever var problemet da smertene var lengre ned. De trudde det kunne være forstoppelse da jeg ikke hadde vært på do på et par dager.. Men det var bare tilfeldig for plagene kommer fortsatt og forstoppelse var det ikke. Andre opplysninger er at leververdiene er halvert og jeg har ingen smerter i rygg,kvalme,vondt i hode osv. Føler bare at magen totalt er litt oppblåst og kanskje litt hoven der smertene er. Har du noen ideer om hva dette kan være? Jeg har lest litt rundt på nettet og sett at det også er andre som Har opplevd disse smertene etter Mononukleose. Jeg jobber som jernbindere,så jeg vil gjerne finne ut av dette føre jeg skal tilbake til tungt arbeid. Har ny lege time om 2 uker da skal jeg også sjekke dette videre om det ikke gir seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377443-vondt-i-magen-etter-monoukleose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Mononukleose eller kyssesyke skyldes et virus som kan påvirke kroppens lymfesystem og leveren som du nevner. Sykdommen kan gi ettervirkninger i form av slapphet og noen ganger gjøre at man er mer utsatt for sykdom en kortere eller lengre periode. Kroppen har vanligvis en god evne til å reparere seg selv, noe som det virker leveren er på vei til å gjøre. Jeg kan dessverre ikke svare sikkert på smertene kan skyldes, men du burde undersøkes mht til brokk i og med at de kommer etter at du har løftet. Det kan hende 4 uker på sofaen kan ha noe med dette å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377443-vondt-i-magen-etter-monoukleose/#findComment-3319268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.