Kate H Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Hei Jeg har prøvd å få to forskjellige leger (bla annet min fastlege) ved mitt legesenter til å skrive ut a-vitaminkrem til meg for å forebygge aldring, men å be en fastlege om noe som skal forebygge aldring er som å be om aktiv dødshjelp. Helt umulig, og moralsk forkastelig (er holdningen jeg ble møtt med). Jeg er 42 år, har alltid tatt godt vare på huden og vært nøye med solfaktor og kremer. Jeg har aldri røkt, og smaker sjelden alkohol. Men nå merker jeg tidens tann. Huden er de siste to årene blitt mye slappere og ansiktskonturen preges av det. Hvorfor er det så vanskelig å få tak i en skikkelig a-vitaminkrem? Jeg har fått i gave en krem som min venninne kjøpte i utlandet. Det er Retinol A 1%. Jeg har bare brukt den i kort tid. Først var jeg veldig forsiktig og brukte den med mange dagers mellomrom, men da jeg tålte den godt bruker jeg den nå hver kveld, og også på øvre og nedre øyelokk. Og jeg merker kun litt lett svie. På dagtid bruker jeg et hyaluronsyre-serum under en god fuktighetskrem med spf 15. Er denne kremen god nok for meg eller bør jeg få tak i en reseptpliktig? Og holder det med spf 15? Jeg bruker alltid solbriller da jeg er lysømfintlig. Jeg tar ekstra collagentilskudd i pulverform. Hva annet vil du anbefale meg for å forbedre hudstrukturen? Jeg trener 4-6 dager i uken, for det meste utendørs. På fohånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377520-retinol-a/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.