Gå til innhold

Om arbeidsfordeling,millimetersmåling,og føring av regnskap.

Anbefalte innlegg

Jeg tør å påstå at mange forhold har tatt slutt fordi arbeidsfordelingen i hjemmet ikke har fungert tilfredsstillende.

Dette er et svært vanskelig område,og det er vanskelig å finne den rette løsningen,når den ene er mer innstilt på å arbeide enn den andre.

Jeg tror det er mest kvinner som føler dette problemet å kroppen.

Fordi de ofte føler seg dobbeltarbeidene.

Da er det ikke så rart at de nærmest krever at mannen må stille opp i hjemmet på lik linje,men da blir det med en gang ført regnskap,og målt på millimeteren hvem som gjør hva.

Dette er heller ikke bra for forholdet,men hva skal en egentlig gjøre ,når det daglig er krangling om arbeidsfordelingen?

Forholdet vårt holder på å bli slutt p.g.a dette,og jeg ønsker her noen gode forslag for hvordan en skal løse det.

Fortsetter under...

Jeg var en gang samboer med en som tok bil og båt oppgaver, mens jeg tok klesvask og rengjøring hjemme. Ganske urettferdig i grunn, fordi man vasker klær og gulv litt oftere enn mann ordner med bil og båt!

Vil likevel minne deg på at menn gjør slike ting, og vi må også ta de med i beregning.

Ellers så er vel en god arbeidsfordeling at den som IKKE lager middag rydder av bordet?

Og den som vasker klær IKKE behøver å støvsuge?

Den som handler inn matvarer IKKE behøver å rydde ut av oppvaskmaskinen?

Eller hva?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Arbeidsfordelingen hjemme kan aldri måles og veies likt. Hvis det får godt tak i dere begge, tar det godt tak i trivselen og samlivet også.

Flytt fokus. Hva binder dere sammen som samlivspartnere? Vil dere ha hverandre for noe annet enn gammel vane?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...